کد خبر : 198098
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - 14:45

محسن امین‌زاده: جریان اصلی اصلاح‌طلبان حامی توافق و مخالف نظر آقای لیلاز است

محسن امین‌زاده گفت: جریان اصلی اصلاح‌طلبان حامی توافق و مخالف نظر آقای لیلاز است.

محسن امین‌زاده: جریان اصلی اصلاح‌طلبان حامی توافق و مخالف نظر آقای لیلاز است

به گزارش سایت خبری مدارا؛محسن امین‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به صحبت‌های سعید لیلاز، اقتصاددان در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت: در شرایطی که تندروها در تلاویو، واشنگتن و تهران،‌ آخرین تلاش‌هایشان را برای پیشگیری از توافق برجام دنبال می‌کنند،‌ سخنان دوست عزیزم سعید لیلاز درباره قدرت هسته‌ای ایران عجیب بود. سخنانی که با باور غالب اصلاح‌طلبان نیز در تعارض است.

امین‌زاده تاکید کرد: مسلما توان هسته‌ای صلح‌آمیز بخشی از قدرت ملی ایران است و افزایش کیفیت و کمیت صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای نیز می‌تواند بخش مهمی از قدرت بازدارندگی ایران در برابر تهدیدات هسته‌ای باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: تصور امکان دستیابی به اقتدار اقتصادی در وضعیت تحریم جهانی هم هر روز بی‌اعتبارتر شده است. اما اگر سعید تصور می‌کند که بدون اقتدار اقتصادی مبتنی بر تعامل با جهان که پایه تجربه موفق همه پدیده‌های نو توسعه از جمله چین است و بدون قدرت نرم و دیپلماسی مقتدرانه و موثر و بدون خردمندی در حکمرانی، ملتی می‌تواند در زیر لوله توپ و موشک و کلاهک هسته‌ای به آرامش برسد باید راهی پیدا کنیم که سری به کره شمالی بزند.

او افزود: اگر اجازه دهند که به میان مردم برود،‌ در آنجا خواهد دید که چگونه ملتی بسیار فقیر و گرسنه و بی‌خبر از همه عالم، در یک زندگی شبه حیوانی، زیر لوله‌های بی‌شمار موشک و توپ درهم می‌لولند و با رویای جنگ با آمریکا برای نجات از بدبختی‌هایشان، تنها در آرامستانهایشان آرام می‌گیرند. جایی که البته ویژگی‌های جعرافیایی هم  کمک کرده که همه طرف‌ها این دولت و این ملت را با توپ‌ها و بمب‌ها و آرزوها و آرامستانهایشان، به حال خود رها کنند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است