کد خبر : 198019
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - 11:04
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

مدار فرمان بوستر پمپ دور ثابت

بوستر پمپ, در حقیقت یک نوع پمپ تقویت کننده برای فشار آب یا هر گونه سیال دیگر در صنعت و حتی زندگی روزمره ما است. بنابراین هر وقت که نیاز باشد فشار آب داخل یک شبکه آب رسانی یا پمپاژ,بالا و پایین برود، از انواع بوسترهای پمپ استفاده می شود. اما این محصولات را از چه سایتی می توان خریداری کرد؟ اهمیت این پمپ ها و اجزای تشکیل دهنده آن ها در چیست؟

مدار فرمان بوستر پمپ دور ثابت

تامین کردن آب آشامیدنی در ساختمان های بلند که سطح فشار کافی را برای مکش آب ندارند,با نصب کردن یک عدد پمپ نوید پمپ اسپادان به راحتی حل می شود و مدیران این ساختمان ها می توانند به راحتی مشکلات خودشان را از بین ببرند. این پمپ آب ها می توانند به همراه مکش آب درون لوله هایی که از سیستم های آبرسانی شهری, آورده شده اند,سطح دبی سیال را افزایش بدهند و به فشار مطلوبی دست پیدا کنند. به همین دلیل است که انواع متفاوت بوسترهای پمپ مورد توجه اکثر افراد و حتی آتش نشان ها قرار می گیرند. بوستر پمپ ها از اجزای مهمی تشکیل شده اند که یکی از آن ها, مدار فرمان است. ما در این مطلب سعی داریم این قسمت مهم را به شما معرفی کنیم.

سیستم کنترل بوستر پمپ

مدار فرمان بوستر پمپ دور ثابت

یکی از مهم ترین قسمت های تشکیل دهنده همه پمپ ها، مدارهای فرمان آن ها است. این بخش از یک نقشه سیم کشی یا سیم بندی تابلو برق در بوستر پمپ تشکیل شده است. مدار فرمان ها می توانند تا حدود زیادی عملکرد پمپ ها را افزایش بدهند و حتی استهلاک مکانیکی و الکترونیکی قسمت های دیگر پمپ را کم کنند.
به طور کلی این اجزای به خاطر ویژگی ها و خصوصیات خود, کاربردهای زیادی در زندگی ما دارند؛ به عنوان مثال انواع مدار فرمان می توانند در سیستم هایی که برای آب رسانی طراحی شده اند, قرار بگیرند. حتی از این سیستم و مدار فرمان, در پمپ های مخصوص آتش نشانی و ایمنی نوید پمپ اسپادان استفاده می شود. بنابراین برای این که بتوان مدار فرمان را به راحتی نصب کرد,باید هدف از ایجاد کردن آن در پمپ مورد نظر را تشخیص داد.

انواع مدار فرمان موجود در بوستر پمپ

مدار‌های فرمان انواع متفاوتی دارند و متناسب با نیاز مشتری و مکانی که باید در آن جا از مدار فرمان استفاده شود, متفاوت خواهد بود. به طور کلی در ساختار پمپ هایی که برای آب رسانی مورد استفاده قرار می گیرند, اکثرا از ۲ مدار فرمان استفاده می شود. این دو نوع مدار فرمان بوستر به صورت زیر هستند.

  •  مدار فرمان بوسترهای پمپ دور ثابت
  • مدار فرمان بوستر‌های پمپ دور متغیر

عملکرد مدار فرمان بوستر پمپ دور ثابت

بوستر پمپ

این مدل از مدارهای پمپ آب رسانی نوید پمپ اسپادان به شکل خیلی ساده طراحی و ساخته می شوند و به صورت الکترومکانیکی یا الکترونیکی به فروش می رسند. مدار فرمان هایی که به صورت دور ثابت هستند, با استفاده از دو پمپ طراحی و تولید می شوند که هر کدام از آن ها بر روی کلکتورهای اصلی خروجی خودشان یک عدد پرشر سوئیچ دارند. وظیفه این سوئیچ,کنترل کردن عملیات مربوط به روشن و خاموش کردن پمپ است.
در ساده ترین شکل انواع مدار فرمان با دور ثابت، این سیستم به وسیله یک پرشر سوئیچ به خوبی کنترل می شود اما می توان این مدار را به شکل های کامل تری هم ساخت تا وقتی هر کدام از پمپ ها از ساختار مدار خارج شدند، سایر پمپ ها جایگزین آن بشوند.

نحوه عملکرد مدار فرمان دور ثابت

نحوه کارکرد این نوع از مدار فرمان ها به این صورت است که جریان الکتریسیته و برق با عبور کردن از فیوز درون مدار فرمان، با کنترل شدن فاز خود وارد کلیدهای تعیین حالت می شود. پس از آن این جریان به وسیله این کلید که آن را به کلید سلکتوری یا تعیین حالت هم می شناسند، باعث به وجود آمدن حالت کنترل کردن پمپ به صورت دستی و اتوماتیک می شود.
زمانی که مدار فرمان در حالت دستی قرار گرفته باشد,این کلید با روشن یا خاموش کردن کلید خاصی,می تواند عملیات مربوط به راه اندازی و حتی متوقف کردن پمپ را به شکل دستی هدایت کند. زمانی که مدار فرمان در حالت اتوماتیک خودش قرار بگیرد, پرشر سوئیچ وظیفه دارد که پمپ مورد نظر را روشن یا خاموش کند. چه زمانی که مدار فرمان دور ثابت در حالت اتوماتیک خودش باشد یا حتی وقتی که در حالت دستی قرار بگیرد، باید بی متال دستگاه را دقیقا پیش از بوبین کنتاکتور درون مدار فرمان قرار داد.

مقایسه مدار فرمان دور ثابت با دور متغیر

پمپ های دور متغیر

مدار فرمان‌ هایی که در پمپ ها به صورت دور ثابت هستند, ساده‌ تر و بی خطرتر از مدار فرمان های موجود در پمپ های دور متغیر خواهند بود. علت این امر هم این است که در مدار‌های دور ثابت همه کنترل‌ ها به وسیله اینورتر یا همان PLC انجام می گیرد. از طرفی کارکرد و کاربرد هر کدام از این مدار فرمان ها هم با یک دیگر متفاوت خواهند بود. به طور کلی در ساختار بوستر‌های پمپ آتش نشانی از مدار فرمان هایی با دور ثابت استفاده می شود که به دو دسته الکترونیکی یا الکترومکانیکی تقسیم بندی می شوند. اما مدار فرمان های به کار رفته در انواع پمپ خانگی یا صنعتی به صورت دور متغیر هستند.

خرید بوستر پمپ نوید پمپ اسپادان

همان طور که گفته شد, برای آب رسانی کردن به ساختمان های بلند همیشه مشکلات زیادی وجود داشته است, زیرا این سیالات از مکش کافی برخوردار نخواهند بود. به همین دلیل است که استفاده از بوستر پمپ یک راه حل اقتصادی و موثر به شمار می رود. مدار فرمان می تواند به خوبی بر روی عملکرد پمپ ها نظارت کرده و از استهلاک زیاد آن ها جلوگیری کند اما مهم است که متناسب با نوع پمپ از مدار فرمان استفاده کرد.
همچنین باید این پمپ ها را ز فروشگاه های معتبری مثل نوید پمپ خریداری کرد. مجموعه ما با کارشناسان مجرب خودش در این امر به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید. شما مشتریان عزیز می توانید بوستر پمپ و پمپ آب خانگی نوید پمپ اسپادان  با مراجعه به سایت https://navidpump.com با بهترین قیمت و بهترین کیفیت نسبت به رقبا خریداری کنید.

اخبار مرتبط:
السودانی: پهپادهای ایرانی از عراق به اسرائیل پرتاب نشدند
السودانی: پهپادهای ایرانی از عراق به اسرائیل پرتاب نشدند

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

از ضررهای عدم استفاده از ایستگاه پمپاژ فاضلاب در ساختمان‌ها چه می‌دانید؟ + قوانین نصب آن
از ضررهای عدم استفاده از ایستگاه پمپاژ فاضلاب در ساختمان‌ها چه می‌دانید؟ + قوانین نصب آن

احداث ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب به عنوان یک اقدام جامع و ضروری در جهت حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها مطرح است. این سازه‌ها باید با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و با رعایت استانداردهای بهداشتی و محیط زیستی بنا شوند تا اثرات مثبت خود را تا حداکثر برای جوامع مختلف نشان دهند.

دو سایت قوی فروش ایتم درون بازی موبایل
دو سایت قوی فروش ایتم درون بازی موبایل

همیشه سایت هایی بوده اند که در زمینه های مختلف بازی های موبایلی فعال بوده و اقدام به فروش ایتم های درون بازی کرده اند , جدا از بازی کردن بسیار مهم است که شما بتوانید اسکین ها ایتم ها و یا توکن های درون بازی ها را نیز خریداری کنید, برای خرید این نوع ایتم ها مانند جم کلش اف کلنز , خرید سی پی کالاف موبایل , یا وارزون موبایل که به تازگی امده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است