کد خبر : 197696
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - 08:59
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

بازداشت یکی از مدیران شهرداری تهران

شهردار تهران گفت:یکی از مدیران بخش حقوقی توسط مجموعه‌های داخل شهرداری بازداشت شده است. این موضوع یک امر صیانتی است و تا ابعاد آن روشن نشود قابل توضیح بیشتر نیست.

بازداشت یکی از مدیران شهرداری تهران

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شهردار پایتخت گفت: بازداشت یکی از مدیران شهرداری در بخش حقوقی توسط مجموعه‌های داخل شهرداری انجام شده و یک امر صیانتی است و تا ابعاد آن روشن نشود قابل توضیح بیش‌تر نیست.

علیرضا زاکانی افزود: یک سال و ۱۲ روز است که خادمی مردم تهران را انجام می‌دهیم و در این مدت توانسته‌ایم در محاکم ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از حقوق را به نفع شهرداری صیانت کنیم و همچنین بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امکان را پس بگیریم.

وی گفت: مواجهه با فساد را وظیفه خود می‌دانیم و این کار را به صورتی انجام می‌دهیم که استیفای حقوق مردم به صورت عملی صورت گیرد.

شهردار تهران تاکید کرد: شرایطی که درباره یکی از مدیران شهری اتفاق افتاده در مسیر رسیدگی است و در صورت روشن شدن ابعاد آن به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

زاکانی در ادامه افزود: امروز وزیر کشور در نامه‌ای به آقای میرکاظمی بحث تامین ۶۳۰ واگن برای متروی تهران را مطرح کرد و مسیر این کار در دولت هموار و مصوبات آن گرفته شده است.

وی در همین زمینه گفت: این فعالیتی که سال‌ها توسط دولت قبل راکد مانده بود امروز توسط این دولت عملیاتی شد.

شهردار پایتخت افزود: علاوه بر این تامین ۴۲۰ دستگاه واگن داخلی نیز در حال پیگیری است. برای۱۱۳ دستگاه وارد قرارداد شدیم که برای آن دولت ۷۷ میلیون یورو مصوب کرده و مقدمه این کار فراهم است و الباقی را تا ۴۲۰ دستگاه ناظر به تولید داخل حرکت می‌کنیم.

زاکانی گفت: در واقع مسیر تولید واگن و اضافه کردن آن به مترو فراهم شده است و این واگن‌ها برای سالیان بعد به ناوگان اضافه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماده ۱۷ ناظر به تغییر کاربری و کمیسیون ماده پنج است که تغییر کاربری در طرح تفصیلی بررسی می‌شود خاطر نشان ساخت: مسئولیت کمیسیون ماده پنج در سراسر کشور با استانداران استان‌ها است غیر از تهران که مسئولیتش با شهردار است اما معاونین چند وزارتخانه در این کمیسیون حضور دارند و ما در آن کمیسیون به صورت جمعی تصمیم می‌گیریم و شهرداری به تنهایی تصمیم‌گیر نیست‌.

زاکانی ادامه داد: ضمن اینکه طرح تفصیلی برای سال آینده باید مورد بازنگری قرار بگیرد و ما باید با یک نگاه دقیق در مورد نیاز شهر این تغییرات را اعمال کنیم و در واقع شهرفروشی در این مسأله معنایی ندارد.

وی گفت: به عنوان بخشی از کاری که هر سال شهرداری دنبال می‌کند با یک گستردگی بیش‌تر در خصوص خدمت به زوار امام حسین(ع) در اربعین انجام وظیفه می‌کنیم.

شهردار تهران در همین ارتباط گفت: بخشی از این اقدامات در مرزهایمان با عراق، بخشی ناظر به ترابری داخل عراق و قسمت‌هایی نیز درباره خدمتگزاری در موکب‌ها، سلامت و ارائه خدمت به زوار و موضوع صیانت است و در واقع بسته‌‌ای از خدمت ارائه می‌کنیم.

وی افزود: در ستاد عالی که در وزارت کشور تشکیل شده نیز به عنوان یک بخش فعال خدمتگزاری می‌کنیم.

اخبار مرتبط:
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس گفت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است