کد خبر : 197221
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - 14:42
دسته‌بندی : اخبار ویژه، بین الملل
چاپ

آمریکا دوست‌دختر پوتین را تحریم کرد!

بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا،دوست دختر ولادیمیر پوتین هم تحریم شد.

آمریکا دوست‌دختر پوتین را تحریم کرد!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه، دوست دختر مشهور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به عنوان بخشی از مجموعه اقداماتی که نخبگان روسی را هدف قرار می‌دهد، در آخرین تلاش دولت بایدن برای مجازات کرملین به دلیل جنگ در اوکراین، تحریم کرد.

 در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است:آلینا ماراتوونا کاباوا، که رابطه عاشقانه با رهبر روسیه داشته است، به دلیل اینکه یک رهبر، مقام ارشد، افسر ارشد اجرایی، یا عضو هیئت مدیره دولت فدراسیون روسیه، یکی از وزارت خزانه داری، بوده یا بوده است، تحریم شد.

 این بیانیه کاباوا ۳۹ ساله را به عنوان “رابطه نزدیک با پوتین” توصیف می کند.  او یکی از اعضای سابق دومای دولتی است “و رئیس فعلی گروه رسانه ملی، یک امپراتوری طرفدار کرملین از تلویزیون، رادیو و سازمان های چاپی است.”

در ماه آوریل، وال استریت ژورنال گزارش داد که تحریم کاباوا توسط ایالات متحده در دست بررسی است، اما این نگرانی وجود داشت که با توجه به نزدیکی او به پوتین، چنین اقدامی باعث تشدید تنش ها شود. کاباوا قبلا توسط اتحادیه اروپا و بریتانیا تحریم شده بود.

علاوه بر کاباوا، وزارت خزانه داری تعدادی دیگر از الیگارش ها، یک شرکت بزرگ تولید فولاد و دو شرکت تابعه آن و همچنین یک موسسه مالی متهم به اجرای عملیات فرار از تحریم و مدیر کل آن را تحریم کرد.

به طور جداگانه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، تحریم هایی را علیه سه الیگارشی، یک شرکت دولتی روسی که تحت نظارت وزارت حمل و نقل است، “چهار فرد و یک نهاد که به طور غیرقانونی در خاک اوکراین با همکاری روسیه فعالیت می کنند” و ۲۴ شرکت فعال در حوزه دفاع و فناوری روسیه را تحریم کرد.

بلینکن گفت، ایالات متحده همچنین محدودیت های ویزا را برای ۸۹۳ مقام فدراسیون روسیه و “۳۱ مقام دولت خارجی که برای حمایت از الحاق ادعایی روسیه به منطقه کریمه اوکراین و در نتیجه تهدید یا نقض حاکمیت اوکراین اقدام کرده اند، اعمال کرده است.”

بسیاری از نامگذاری های اعلام شده توسط ایالات متحده الیگارشی ها را هدف قرار می دهند که قبلاً توسط متحدانی مانند بریتانیا، استرالیا، کانادا و اتحادیه اروپا تحریم شده بودند.  آنها در حالی مطرح می شوند که جنگ در اوکراین وارد ششمین ماه خود شده است.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «از آنجایی که مردم بی‌گناه از جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی روسیه رنج می‌برند، متحدان پوتین خود را غنی‌تر کرده‌اند و از شیوه‌های زندگی مجلل حمایت مالی کرده‌اند».  وزارت خزانه داری از هر ابزاری که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد تا مطمئن شود که نخبگان روسی و توانمندسازان کرملین به خاطر همدستی خود در جنگی که به قیمت جان های بیشماری تمام شده، پاسخگو خواهند بود.

 

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است