کد خبر : 197188
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - 10:49
دسته‌بندی : اخبار ویژه، بین الملل
چاپ

آمریکا با فروش ۳۰۰ سامانه‌های موشکی پاتریوت به عربستان موافقت کرد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با قرارداد فروش موشک‌های پاتریوت و تجهیزات مربوط به آن به عربستان به ارزش ۳.۰۵ میلیارد دلار موافقت کرده است.

آمریکا با فروش ۳۰۰ سامانه‌های موشکی پاتریوت به عربستان موافقت کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با قرارداد فروش موشک‌های پاتریوت و تجهیزات مربوط به آن به عربستان به ارزش ۳.۰۵ میلیارد دلار موافقت کرده است.

به گزارش رویترز، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا، سه شنبه با فروش احتمالی ۳۰۰ موشک پاتریوت به عربستان موافقت کرد.

واشنگتن در رابطه با قرارداد موشکی گفت: توافق مورد انتظار با عربستان جهت بهبود امنیت مشترک و هدف از توافق موشکی پاتریوت محافظت از عربستان و منطقه در برابر تهدیدات است.

 

همچنین واشنگتن خاطرنشان کرد: این معامله شامل پشتیبانی فنی و مهندسی و خدمات لجستیکی و همچنین سیستم‌های تست، قطعات یدکی، حمل و نقل و برنامه‌های آموزشی است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از تصویب قرارداد تسلیحاتی برای امارات از جمله سامانه موشکی تاد و تجهیزات مربوطه به ارزش تخمینی ۲.۲۵ میلیارد دلار خبر داد و تاکید کرد که امارات شریک حیاتی برای ثبات سیاسی و اقتصادی خاورمیانه است.

از سوی دیگر، فرماندهی مرکزی آمریکا خبر از برگزاری رزمایش مشترک با ریاض داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که مانورها با عربستان با هدف مقابله با هرگونه تهدید منطقه‌ای بالقوه است.

اخبار مرتبط:
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود

رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد

هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد
هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.

نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم
نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم

نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ایران گفت: در سال ۲۰۰۹ که به تهران آمدم در نشستی که برای اقبال برگزار کردید شرکت کردم و ما هم در پنجاب نشست فردوسی را اجرا کردیم و یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است