کد خبر : 197096
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - 13:45
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

محمدرضا عارف: اصولگرایان دچار تفرقه و چنددستگی شده اند

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه نمی توان به دلیل محدویت ها و اعمال فشارها کنار کشید و نظاره گر وخیم تر شدن اوضاع کشور بود، راه احیای سرمایه اجتماعی حاکمیت، میدان دادن به تمامی سلایق برای اداره جامعه است.

محمدرضا عارف: اصولگرایان دچار تفرقه و چنددستگی شده اند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدرضا عارف در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس دهم با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین( ع) و با بیان اینکه  نهضت امام حسین(ع)  مبتنی بر اخلاق بود نسبت به اضمحلال اخلاق در جامعه اظهار نگرانی کرد و با اشاره به شرایط ویژه کشور گفت: اداره یک جامعه نیازمند حکمرانی خوب است و مبنای یک حکمرانی خوب حاکمیت حق و عدالت در آن جامعه است.

وی در همین زمینه ادامه داد: باید بپذیریم که در جامعه ما در اجرای عدالت دچار ضعف‌های فراوان هستیم و به همین دلیل تا رسیدن  به حمکرانی مطلوب فاصله نسبتا زیادی داریم و مطمئنا در یک حمکرانی بد همه افراد آن جامعه اعم از مسئول و غیر مسئول ضرر خواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید همه ما از تجارب تاریخی درس بگیریم و  مردم را نسبت به بهبود وضعیت جامعه دلسرد نکنیم، خاطر نشان کرد:  حق مردم شریف ، نجیب و صبور ایران نیست که به سبک و سیاق فعلی و با مشقت فراوان زندگی کنند، حق این مردم نیست که برای به دست آوردن ابتدایی ترین  مایحتاج خود  دچار مشکل و ناراحتی باشند حق ملت بافرهنگ ایران نیست که بخاطر تنگناهای فراوان و شرایط سخت زندگی با یکدیگر در کوچه و خیابان گلاویز شوند.

وی وظیفه نیروی های اصیل انقلاب را حضور در صحنه و دوری از عافیت طلبی دانست و گفت: جریان اصلاحات همیشه با محدودیت های فراوان رو به رو بوده  است و هیچگاه برای این جریان فرش قرمز پهن نکرده اند ولی نمی توان به دلیل محدویت ها و اعمال فشارها کنار کشید و نظاره گر وخیم تر شدن اوضاع کشور بود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر تشتت و عدم هماهنگی در جریان اصلاحات و با بیان اینکه نافی برخی اشکالات در بدنه جریان اصلاحات نیستم ولی جریان مقابل به مراتب دچار تفرقه و چنددستگی است ، تصریح کرد: هیچ راهی جز انسجام و یکپارچگی در جریان اصلاحات به مانند شرایطی که در دهه ۹۰ حاکم بود نداریم برای موضوعات مهم پیش رو کشور هم نباید دقیقه نود عمل کرد ما ضمن همراهی و هماهنگی با جریان اصلاحات منتظر تصمیمات دقیقه نودی هم نخواهیم بود.

عارف یکی از مشکلات اصلی کشور را از دست رفتن سرمایه اجتماعی دانست و با بیان اینکه  راه احیا سرمایه اجتماعی حاکمیت ، میدان دادن به تمامی سلایق برای اداره جامعه است، تاکید کرد:  شرایط ویژه کشور می‌طلبد، همه نیروهای وفادار به آرمانهای انقلاب ۵۷ با حفظ انسجام و وحدت و  با معیار قرار دادن قانون اساسی و برای حفظ تمامیت ارضی  کشور و جلوگیری از مداخله بیگانگان به برادری های اوایل انقلاب برگردیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس دهم همچنین با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم گفت: شخصا در داوری ها در خصوص عملکرد نهادها و افراد تلاش کرده ام از مسیر انصاف خارج نشوم .نهاد مجلس در مقطع فعلی به مراتب می توانست کارآمدتر و در خدمت منافع جامعه قدم بردارد و از مطالبات اساسی مردم فاصله نگیرد  مطمئنا افکار عمومی درباره عملکرد مجلس فعلی قضاوت خواهند کرد.
در این نشست تعدادی از نمایندگان دیدگاههای خود را درباره شرایط کشور و راهکارهای برون رفت از مشکلات بیان کردند.

 

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است