کد خبر : 196596
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - 11:12
چاپ

ترقی: نیروهای امنیتی دربار خصوص ارتباط میرسلیم با پرونده فرزندش به «موضوع خاصی» برنخوردند/ فرزند آقای میرسلیم مورد عفو قرار گرفت

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نهادهای امنیتی و مراجه چهارگانه در ارتباط با پرونده پسر آقای میرسلیم نقطه ایرادی به خود ایشان وارد نداسته در نتیجه صلاحیت آقای میرسلیم برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم تایید شد.

ترقی: نیروهای امنیتی دربار خصوص ارتباط میرسلیم با پرونده فرزندش به «موضوع خاصی» برنخوردند/ فرزند آقای میرسلیم مورد عفو قرار گرفت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره طرح برخی انتقادها از این که علی رغم احراز جرم جاسوسی پسر مصطفی میرسلیم برای سازمان منافقین پیش از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم وی تایید صلاحیت شده است، گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها از مراجع چهارگانه برای بررسی صلاحیت افراد استعلام می گیرند و بر اساس گزارش های این مراجع اعلام نظر می کنند.

وی در ادامه این مطلب افزود: اگر مراجع چهارگانه موضوعی خلاف ضوابط به شورای نگهبان ارائه بدهند بدون شک برای عدم تایید صلاحیت مورد توجه شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.

ترقی در ارتباط با تایید صلاحیت مصطفی میر سلیم نیز گفت: نهادهای امنیتی و مراجع چهارگانه در ارتباط با پرونده پسر آقای میرسلیم نقطه ایرادی به خود ایشان وارد نداسته در نتیجه صلاحیت آقای میرسلیم برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم تایید شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که آیا حزب موتلفه در جریان بازداشت فرزند آقای میرسلیم به دلیل جاسوسی برای سازمان منافقین بوده است یا خیر، گفت: موضوع پرونده پسر آقای میرسلیم ارتباطی به حزب نداشت و یه مساله شخصی ایشان بود و این دست از مسائل ارتباطی به حزب ندارد.

چرا پسر میرسلیم علی رغم جاسوسی در زندان نیست؟

مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم و عضو شاخص حزب موتلفه اسلامی روز گذشته ، بعد از سه روز از انتشار خبر دستگیری فرزندش به دلایل امنیتی اصل موضوع را تایید کرد و گفت:« مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص ماجرای بازداشت پسرش به اتهام همکاری با منافقین اظهار داشت: مهدی را ظاهراً پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدید نظر و قطعی شدن حکم در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد.

این نماینده مجلس درخصوص اقدامات فرزندش در این پرونده گفت: منافقین با شناسایی و سوء استفاده از نقطه ضعف مهدی او را شکار کرده و به دام انداخته و سعی کردند از او اطلاعاتی بدست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه بندی شده بوده، موفقیتی جز به دام انداختن او به دست نیاوردند.

میرسلیم ادامه داد: فرزندم بسیار عاطفی و ساده لوح و سست ‌اراده است؛ این ضعف موجب ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی او شده و منافقین نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بکشانند و مأموران امنیتی نیز گمان کرده بودند که او عنصر اثرگذاری است در حالی که مهدی در دوران بازجویی متوجه شد که فریب خورده و به دام افتاده و کاملا نادم و افسرده شد به گونه‌ای که دائم پس از بازجویی و بویژه در زندان احساس غربت می‌کرد و شب و روز را با اشک و ناله می ‌گذراند و هم‌بندی‌هایش او را وادار کرده بودند از قرص‌های آرامبخش استفاده کند .

میرسلیم همچنین گفته است که « همچنین برخی از همبندی‌های او در هنگام مرخصی به من گفتند که دیگران، مهدی را وادار به بیگاری کرده و از او اخاذی می کنند و بدتر از همه به مناسبت شرکت در رأی گیری و انتخابات ریاست جمهوری به او اهانت می کردند. اینها نمونه هایی بود از آنچه در زندان رخ می داد و وقتی یقین به صحت گزارشها پیدا کردم و برایم محرز شد که از طرف هم‌بندی‌هایش ظلمی رخ داده، در نامه ای از رئیس قوه قضائیه سؤال کردم که آیا منظور از ۵ سال حبس، زندان توأم با تحقیر و توهین و اخاذی است؟ ایشان هم بزرگواری کردند و جواب دادند».

میرسلیم در پاسخ به سوال دیگری درخصوص نحوه مرخصی گرفتن فرزندش از زندان، خاطرنشان کرد: مرخصی از زندان تابع ضوابطی است که مهمترین آنها مربوط به رفتار خود زندانی است. با توجه به گزارش دادیاران مقیم و وضع جسمی و روحی فرزندم، او را مستحق مرخصی تشخیص دادند و در این فاصله، مهدی درخواست عفو کرده بود که با ملاحظه رفتار و شرائط او نیمی از مدت حبس او مشمول عفو شد.

اخبار مرتبط:
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

تاجگردون: ۹۰% مردم زیر خط فقر هستند / لایحه عفاف و حجاب اولویت اول تا پنجم مملکت هم نیست
تاجگردون: ۹۰% مردم زیر خط فقر هستند / لایحه عفاف و حجاب اولویت اول تا پنجم مملکت هم نیست

غلامرضا تاجگردون گفت: اولویت کار مجلس باید این باشد که چگونه می‌توان آرای از دست رفته نظام را مجدد به نظام برگرداند. درست یا غلطش را هم کار ندارم اما بالاخره ۶۰ درصد رأی ندادند و در انتخابات شرکت نکردند. این ۶۰ درصد را نباید رها کرد. نمی‌شود بگوییم به حاکمیت حداقلی توجه کنیم و کاری به این ۶۰ درصد نداشته باشیم.

حسین مرعشی: رئیسی به دَرد این می‌خورد که در مجلس سخنرانی کند
حسین مرعشی: رئیسی به دَرد این می‌خورد که در مجلس سخنرانی کند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از گفتگوی نوروزی به سوالاتی درباره رأی نیاوردن چهره های شاخصی چون باهنر و ریزش رأی قالیباف واکنش نشان داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است