کد خبر : 196018
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - 14:54
دسته‌بندی : اخبار ویژه
چاپ

آموزش و پرورش: ثبت‌نام دانش آموزان مشروط به واکسیناسیون نیست/ ۴۹ درصد فرهنگیان دز سوم نزده اند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش امروزبا بیان اینکه الزامی برای واکسیناسیون دانش آموزان وجود ندارد، گفت: آموزش و پرورش ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس را مشروط به واکسیناسیون نکرده است.

آموزش و پرورش: ثبت‌نام دانش آموزان مشروط به واکسیناسیون نیست/ ۴۹ درصد فرهنگیان دز سوم نزده اند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش امروزبا بیان اینکه الزامی برای واکسیناسیون دانش آموزان وجود ندارد، گفت: آموزش و پرورش ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس را مشروط به واکسیناسیون نکرده است.

او گفت ۸۰ درصد دانش آموزان هر د دز واکسن را دریافت کرده اند . در میان پرسنل وزارت بهداشت نیز ۴۹ درصد هنوز دز سوم را دریافت نکرده اند.
صادق ستاری فرد با اشاره به مصوبه سال گذشته‌ ستاد مقابله با کرونا مبنی بر لزوم انجام واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال افزود: دانش آموزان استقبال خوبی از واکسیناسیون داشتند البته وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت هم همکاری بسیار خوبی داشتند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش ۹۲۷ مجموعه ورزشی خود را به عنوان مناطق واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار داد تا مردم به دریافت خدمات واکسیناسیون سهولت دسترسی داشته باشند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جامعه فرهنگیان دز اول و  ۹۰ درصد دز دوم را دریافت کردند، اظهارداشت: برای دز سوم ۵۱ درصد فرهنگیان مراجعه کردند و اخیراً با تصویب ستاد کرونا و توصیه وزارت بهداشت، دز چهارم نیز به عنوان دز یادآور به فرهنگیان توصیه شده است.
ستاری فرد یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مصوب شده بود که صرفاً ۲ دز واکسن تزریق شود که استقبال خوبی صورت گرفت؛ ۹۲ درصد دانش آموزان در رده سنی یادشده دز اول و ۸۰ درصد هم دز دوم را دریافت کردند و درصد بالایی از افراد جامعه هم  واکسینه شدند؛ بنابراین به دلیل درصد بالای واکسیناسیون در جامعه و دانش آموزان، مدارس بازگشایی شدند.
وی افزود: کشور ایران،  جزو آخرین کشورهایی بود که آموزش‌های حضوری را از سر گرفت و برای مهر ماه امسال هم در تلاشیم که اقلام بهداشتی مورد نیاز مدارس و به ویژه تهویه کلاس‌ها را فراهم کنیم تا اگر با موج جدیدی همراه شدیم موضوع را مدیریت کرده و مجدداً به آموزش‌های مجازی برنگردیم.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مدارس ابتدایی تا متوسطه از ۱۴ فروردین ماه امسال بازگشایی شدند، گفت: با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت و سایر نهادهای خدمات‌رسان امیدواریم تا مهر از این پیک هم عبور کنیم و با چالشی مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه اجباری به انجام واکسیناسیون و کارت واکسیناسیون به عنوان پیش شرط ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد گفت: آموزش و تضمین سلامت حق دانش آموزان است؛ بنابراین توصیه ما این است که واکسیناسیون دانش‌آموزان بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شود اما الزامی برای این کار وجود ندارد و ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را مشروط به واکسیناسیون نکردیم.
اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: باید جلوی ارسال هرگونه نیرو و انرژی به اسرائیل گرفته شود
نماینده مجلس: باید جلوی ارسال هرگونه نیرو و انرژی به اسرائیل گرفته شود

عباس‌زاده مشکینی گفت: باید راه‌هایی که هرگونه نیرو و انرژی به اسرائیل فرستاده می‌شود، بسته شود. طبیعتا از جغرافیایی که در اختیار محور مقاومت است، انجام چنین چیزی محال است و در تیررس نیروهای ما نیست.

یک اقتصاددان: با این شرایط باید منتظر دلار ۷۵ هزار تومانی باشیم
یک اقتصاددان: با این شرایط باید منتظر دلار ۷۵ هزار تومانی باشیم

یک کارشناس اقتصادی در خصوص تاثیر تورم بر نرخ ارز بر این باور است که دیر یا زود فنر ارز رها می‌شود و با شوک ارزی مواجه خواهیم شد و باید در انتظار دلار 75 هزار تومانی باشیم و همه کالاها باز هم گران‌تر خواهند شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است