کد خبر : 196004
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - 12:25
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

جمعیت همدان ۵درصد اضافه شد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از افزایش پنج درصدی جمعیت شهرستان همدان در سرشماری سال ۱۴۰۰ خبر داد.

جمعیت همدان ۵درصد اضافه شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حمیدرضا حاجی بابایی، پنج‌شنبه ۲۳ تیرماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، اظهار کرد: مردادماه، هیاتی از مسئولان آمار کشور، جمعیت استان را به صورت پایلوت سرشماری خواهند کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به سرشماری سال گذشته شهرستان همدان، تصریح کرد: بر اساس این سرشماری، جمعیت شهرستان همدان از ۶۷۶ هزار نفر به ۷۰۶ هزار نفر رسیده یعنی پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای برنامه‌ریزی دقیق، نیاز به بازنگری در آمار داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: نرخ بیکاری باید به صورت دقیق مشخص شود چون اگر این کار انجام نشود مشکل ما حل نخواهد شد.

حاجی‌بابایی با اشاره به برگزاری جلساتی با هیات دولت، توضیح داد: اقدامات مهمی مانند تکمیل موزه و تپه هگمتانه، ایجاد نمایشگاه دائمی در آرامگاه باباطاهر، پردیس سینمایی همدان، تالار شهر و موزه هنرهای معاصر باید انجام شود.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل راه‌های ارتباطی همدان، خاطرنشان کرد: پروژه مهم تکمیل راه ارتباطی همدان به غار علیصدر، همدان به تویسرکان و راه آهن همدان به ملایر از اولویت‌های استان است که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز بودجه سفر هیات دولت به استان است.

اخبار مرتبط:
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

بهاره هدایت فعلاً به زندان نمی‌رود / وکیل این زندانی سیاسی توضیح داد
بهاره هدایت فعلاً به زندان نمی‌رود / وکیل این زندانی سیاسی توضیح داد

زهرا مینویی نوشت: با مساعدت مقامات قضایی، پرونده پزشکی موکلم بهاره هدایت جهت تصمیم‌گیری به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شد. ایشان تا تعیین تکلیف این کمیسیون ادامه روند درمان را در بیرون از زندان پی خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است