کد خبر : 195934
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - 15:03
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

واکنش پرویز سروری به جان باختن کودک ۴ ساله: نمی‌توانیم کل شهر را حصارکشی کنیم

پرویز سروری عضور شورای شهر تهران در واکنش به جان باختن کودک چهار ساله در پی افتادن در یک چاه 50 متری می‌گوید: کل شهر چاه و رمپ دارد، ما که نمی‌توانیم همه شهر را دیوار بکشیم چون شهر زشت می‌شود.

واکنش پرویز سروری به جان باختن کودک ۴ ساله: نمی‌توانیم کل شهر را حصارکشی کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ این هفته در تهران کودکی چهار ساله که در فضای سبز شهرداری منطقه ۱۵ تهران در حال بازی بود، در چاله‌ای با عمق ۵۰ متر سقوط کرد. اگرچه با تلاش آتش‌نشانی کودک از گودال بیرون آورده شد اما متأسفانه کودک جان باخت.

قوه قضاییه دستور بازداشت شهردار منطقه را صادر کرده و حالا پرویز سروری عضور شورای شهر تهران که از حامیان جدی زاکانی است، به این مسئله انتقاد کرده است. او در صحن علنی شورای شهر تهران هم از این بازداشت شهردار انتقاد کرده و گفته است: چرا باید شهردار منطقه ۱۵ که جزء نیرو‌های انقلابی به شمار می‌رود به همراه مسئول فضای سبز منطقه بازداشت شود.

سروری گفته «شهرداران نباید علم غیب داشته باشند که بدانند زیر زمین چه خبر است. این منطقه رمپ و لوپ بوده و فضای استراحت نیست، اما یکی از فرزندان ما در چاه موجود در منطقه سقوط کرده و جان خود را از دست داده است. حالا چرا باید مدیران شهرداری با استرس پشت میز بنشینند و این اضطراب را داشته باشند که اتفاقی در منطقه‌ای روی دهد و شهردار باید به زندان برود.»

این اظهار نظر سروری انتقادات زیادی را به همراه داشت، با این حال او همچنان اصرار دارد که تقصیری بر گردن شهرداری نیست. سروری در تشریح دیدگاهش به رویداد۲۴ می‌گوید: اصلا آن مکان جای رمپ بوده و جایی نبوده که کسی آنجا برود. آن زمین قبلا خانه بوده و در طرحی که شهرداری در دهه هفتاد پیاده کرده، آن مکان را تبدیل به میدان می‌کند و آن زمین را هم می‌پوشاند.

او می‌گوید: من نمی‌دانم چرا این بچه آنجا رفته چون اصلا آنجا جای بازی نبوده است. کسانی هم که آنجا رفته‌اند می‌گویند اصلا مشخص است که اینجا چاه و چشمه بوده و تمام دیوارکشی‌های آن مشخص است، اما اینکه چرا آنجا خوب پر نشده، سوالی است که برای دادن پاسخ، باید آن را بررسی کرد.

سروری در پاسخ به اینکه «اگر چاه مشخص بوده، آیا نیازی نبوده که دور آن حصار بکشند؟» می‌گوید: مگر اینکه کل شهر را حصار بکشیم! فقط آنجا که رمپ نیست، کل شهر پر رمپ است. ما کلی تلاش کردیم و مدسر کل سازمان زیباسازی منصوب کردیم که شهر زیبا باشد، نه اینکه همه جا را حصار بکشیم. قرار هم نیست همه جا ریزش داشته باشد، این یک استثناء بوده است. اگر همه جا نرده بزنیم، جلوی زیبایی شهر گرفته می‌شود بنابراین نمی‌توانیم کل شهر را نرده بکشیم.

مهدی بابایی: چاه منطقه ۱۵ «میله قنات صدراعظمی» بوده است

مهدی بابایی دیگر عضو شورا نیز درباره چاهی که سبب مرگ کودک شد، به رویداد۲۴ می‌گوید: طبق آخرین اطلاعاتی که بنده از منطقه گرفتم این حفره «میله قنات صدراعظمی» بوده است. قنات که از زیر زمین عبور می‌کند، به فاصله هر ۵۰۰ یا هزار متر «میله» نصب می‌شود، برای اینکه مقنی بتواند لایروبی کند. این یکی از میله‌های صدراعظمی بوده است. طی دهه ۷۰ که در این محل فضای سبز و رمپ و لود ایجاد کردند، میله را پر نکردند و طی ۳۰ که این فضا آبیاری شده، فروریزش کرده و این اتفاق به طور ناگهانی حادث شده است. پس اینکه می‌گویند شهردار اطلاع داشته، کذب بوده و حفره به ناگاه ایجاد شده است.

بابایی همچنین گفت که؛ در تهران ۴ هزار قنات وجود دارد که بنا بود از ده سال گذشته تاکنون ۲هزار قنات ایمن‌سازی شوند، اما این اتفاق نیفتاده است. برای این موضوع ایمن‌سازی قنات‌ها هم مصوبه وجود دارد و هم کمیته ویژه.

مهدی عباسی: معاون خدمات شهری و رییس فضای سبز منطقه باید بازداشت می‌شدند نه شهردار

مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در واکنش به این حادثه گفت: در این که اتفاق فوق حادثه وحشتناکی بوده شک و تردیدی نیست و اینکه در چارچوب محدوده شهرداری تهران بوده هم درست است اما اینکه هرجایی یک اتفاقی بیفتد و عالی‌ترین مقام دستگیر شود، به‌نظر من با قاعده تفویض اختیار سازگار نیست. ممکن است حتی بعدا مشخص شود که شهرداری مقصر نیست اما حتی اگر بنا به دستگیری باشد، نباید شهردار منطقه بازداشت شود، معاون خدمات شهری، رییس فضای سبز منطقه، شهردار ناحیه و افراد این‌چنینی به ترتیب مسوولیت مستقیم با حادثه را متناسب با جایگاه‌شان دارند.

او ادامه داد: اینکه هر اتفاقی افتاد مستقیم به سراغ شهردار منطقه برویم، آن وقت هرکسی ۵۰ درصد مسئولیت خود را رها می‌کند چون می‌داند مسئولیت نهایی با شهردار منطقه است. شاید هم قصور کسی نباید اما اینکه در کجا بوده موضوع فرعی است. مدیریت شهری باید از هر حادثه‌ای عبرت گرفته و از تکرار آن پیشگیری کند.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است