کد خبر : 195914
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - 12:54
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

حجت الاسلام قوامی: باید به حال مردمی که پشت سر احمد خاتمی نماز می‌خوانند گریست

ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس در خصوص شدت یافتن برخورد نیروهای گشت ارشاد با زنان شل حجاب گفت: این برخوردهایی ماموران گشت ارشاد با زنان می‌کنند به هیچ وجه من‌الوجوه مطابق با موازین اسلامی نیست. شما خبرنگاران مشاهده کرده‌اید که ماموران گشت ارشاد با دست زدن به بدن زنان برای بازداشت‌شان حریم خصوصی آن‌ها را نقض می‌کنند! برخی از این ماموران گشت ارشاد که خودشان زن هستند بنده نمی‌فهمم چطور می‌توانند موهای یک همجنس خودشان را بکشند و او را کتک بزنند!

حجت الاسلام قوامی: باید به حال مردمی که پشت سر احمد خاتمی نماز می‌خوانند گریست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ افزایش ۵۷ تا ۶۸ درصدی قیمت گوشت در میادین میوه و تره‌بار” این تازه‌ترین خبر از گرانی‌های صبح امروز در کشور است! کالاهایی که حالا ساعتی هم نه بلکه لحظه‌ای گران می‌شود؛ گرانی‌ای که به‌قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در بر گرفته است! با این حال اما مسئولان دولتی و شخص رئیس جمهور به جای پرداختن به معیشت و نان شب مردم، به دنبال بازداشت منتقدان و مخالفان وضعیت حاکم و شل حجاب هاست.

ناصر قوامی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس ششم در همین رابطه خطاب به ماموران انتظامی می‌گوید “ خیال نکنید که با زندانی کردن مخالفان آن‌ها را ادب کرده‌اید! هر کدام از این مخالفان تبدیل به نارنجکی علیه جمهوری اسلامی می‌شوند! مشروح این گفت‌وگو را در ادامه خواهید خواند.

 

برخوردهای گشت ارشاد با زنان به هیچ وجه مطابق با موازین اسلامی نیست! / ماموران گشت ارشاد با لمس بدن زنان حریم خصوصی آن‌ها را نقض می‌کنند! / نمی‌فهمم مامور زن گشت ارشاد چطور می‌تواند موهای همجنس خودش را بکشد یا به او توهین کند؟! / برخوردهای گشت ارشاد با زنان عین خیانت به اسلام است / ماموران گشت ارشاد جزو خیانتکاران به اسلام هستند!

 

*آقای قوامی! همانطور که از بازداشت‌ها و محدودیت‌های شدیدی که این روزها شاهدش هستیم، شاهد پیش رفتن دولت ابراهیم رئیسی به سمت امنیتی‌تر کردن کشور هستیم! با توجه به شرایط اسفناک اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و… علت این حجم از فشارهای امنیتی چه می‌تواند باشد؟ چرا دولت آقای رئیسی هنوز یکسال نشده تصمیم گرفته به نحوی گربه را دم حجله بکشد؟!

در خصوص امنیتی کردن فضای کشور دو مورد شاخص وجود دارد؛ اولی در خصوص “بدحجابی” است! این برخوردهایی که  ماموران گشت ارشاد با زنان می‌کنند به هیچ وجه من‌الوجوه مطابق با موازین اسلامی نیست. شما خبرنگاران مشاهده کرده‌اید که ماموران گشت ارشاد با دست زدن به بدن زنان برای بازداشت‌شان حریم خصوصی آن‌ها را نقض می‌کنند! برخی از این ماموران گشت ارشاد که خودشان زن هستند بنده نمی‌فهمم چطور می‌توانند موهای یک همجنس خودشان را بکشند و او را کتک بزنند! من نمی‌دانم این برخورد ماموران گشت ارشاد به دلیل فرصت طلبی است یا یک لقمه نان اما هیچ توجیهی ندارد! جالب است من خانم ماموری را دیدم که به زور موهای یک زن را در دستانش پیچاند و ازآن طرف ماموران مرد به بدن زن دست زده و او را با کتک وارد ون‌های گشت ارشاد می‌کنند! اقدامات و برخوردهای گشت ارشاد نه تنها به نفع اسلام نیست بلکه ظلم و خیانت به اسلام است! ماموران گشت ارشاد با این برخوردهایی که با بانوان دارند جزو خیانتکاران به اسلام هستند.

 

رئیسی باید بداند با این بگیر و ببندها هر روز به دشمنان جمهوری اسلامی افزوده خواهد شد! / باید به حال آن قاضی‌ای که اتهام اقدام علیه امنیت ملی را علیه آقای تاج‌زاده صادر کرده است، گریه کرد! / آقایان امنیتی بدانند که با زندانی کردن مردم نمی‌توانند اعتقاداتشان را هم تغییر دهند! / هر کدام از مخالفانی که بازداشت کرده‌اید، تبدیل به نارنجکی علیه جمهوری اسلامی می‌شوند!

 

آقای رئیسی باید توجه داشته باشد که با این بگیر و ببندها نمی‌تواند مردم را آرام کند. با این اقدامات روز به روز به دشمنان جمهوری اسلامی افزوده می‌شود و به نوعی خودمان برای خودمان دشمن می‌تراشیم! آقایان هفت سال آقای تاج‌زاده را به زندان بردند، چه اتفاقی افتاد؟ آقای تاج‌زاده هر آنچه که اعتقادش است را بیان می‌کند و شما با زندان بردنش نمی‌توانید او را ساکت کنید! باید به حال آن قاضی‌ای که اتهام اقدام علیه امنیت ملی را علیه آقای تاج‌زاده صادر کرده است، گریه کرد! من نمی‌دانم این قاضی در روز قیامت چگونه جواب خدا را می‌دهد؟! همین آقای تاج‌زاده یک هفته قبل از بازداشت‌شان با براندازان مذاکره می‌کرد و اذعان داشت که راه چاره براندازی و تغییر حکومت نیست! آقای تاج‌زاده به نفع امنیت ملی حرف می‌زد نه برخلافش! بگذارید برای آقایان امنیتی، قضات و گروه‌های تندرو یک مثال بزنم؛ آقای شکری که یک مدتی هم مسئول بنیاد شهید بود، بدترین شکنجه‌های ساواک را متحمل شد! این فرد در زندان به قدری مورد شکنجه قرار گرفته بود که وقتی او را به بند عمومی آوردند، همه بدنش عفونت کرده بود! ساواک گفته بود که دعا کنید که آقای شکری بمیرد تا راحت شود! هنگامی‌که من و ایشان برای تجحمعی به رفسنجان رفته بودیم همین فرد در همان تظاهرات دستش را بلند کرد و گفت “مرگ بر شاه”! یعنی آن همه شکنجه بی نتیجه و بی اثر بود! آقایان با زندانی کردن افراد فقط برای نظام دشمن می‌تراشند، همین! این افراد را هر قدر هم شکنجه دهید وقتی بیرون بیایند بر روی اعتقادات خودشان می‌مانند! این مثال را زدم تا آقایان امنیتی بدانند که با گرفتن مردم و زندانی کردن آن‌ها نمی‌توانند اعتقادات آن‌ها را هم تغییر دهند. خیال نکنید که با زندانی کردن مخالفان آن‌ها را ادب کرده‌اید! هر کدام از این مخالفان تبدیل به نارنجکی علیه جمهوری اسلامی می‌شوند! دست از این بگیر و ببندها بردارید، با مردم کنار بیایید! کمر مردم زیر بار فشارهای اقتصادی شکسته شده آن‌وقت آقایان به فکر ساختن پرونده‌ امنیتی و زندانی کردن زنان به دلیل حجاب هستند!

 

باید به حال مردمی که پشت سر احمد خاتمی نماز می‌خوانند، گریست! / آقای خاتمی! چطور به خودتان اجازه می‌دهید اینگونه به مردم تهمت بزنید و به آن‌ها توهین کنید؟! / باید به حال خاتمی گریه کرد که برای چند روز دنیا اینگونه با مردم رفتار می‌کند!

 

*تعریف درست و واقعی از عبارت “امر به معروف و نهی از منکر” چیست؟ آیا این عبارت تنها مختص به “حجاب” است؟ منظور از نهی از منکر تنها مقابله با زنانی‌ست که برخی از آن با عنوان “بدحجاب” یاد می‌کند، است؟ ما مشاهده می‌کنیم که حول محور موضوعات امامان جمعه هر هفته تنها مسائل مربوط به “زنان” و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بیشتر علیه نیمی از جمعیت است؟ در چنین شرایط اقتصادی‌ که مردم از پس خوراکشان هم برنمی‌آیند، مطرح کردن اینگونه مسائل دهن کجی به آن‌ها نیست؟

اگر آقای احمدخاتمی گفته است که زنان بدحجاب جزو خانواده‌های دزدان هستند، با همه وجود برای او متاسف هستم! باید به حال مردمی که پشت سر آقای خاتمی نماز می‌خوانند، گریست! آقای خاتمی! در نماز جمعه باید مردم را به تقوا توصیه کنید چگونه می‌آیید به بی حجابان یا بدحجابان کشور توهین می‌کنید گرچه ما در کشور چیزی تحت عنوان بی حجاب نداریم و هر چه وجود دارد به قول آقایان بدحجاب است! آقای خاتمی! چطور به خودتان اجازه می‌دهید اینگونه به مردم تهمت بزنید و به آن‌ها توهین کنید؟! اگر کسی نتواند تهمت دزدی به دیگری را اثبات کند باید جرم سرقت را تحمل کند! الان آقای خاتمی می‌تواند ثابت کند که اکثریت بانوان کشور جزو خانواده دزدها هستند؟! من برای ائمه جمعه علل خصوص آقای خاتمی متاسفم و به اعتقاد بنده باید به حال آقای خاتمی گریه کرد که برای چند روز دنیا اینگونه با مردم رفتار می‌کند! اگر او این حرف‌ها را نزده خب چرا با دلیل و مدرک تکذیب نمی‌کند؟! اگر هم واقعا این اظهارات را مطرح کرده است که وای به حال خودش و کسانی که پشت سر او نماز می‌خوانند! ائمه جمعه باید مردم را به تقوا دعوت کند نه اینکه خودش فاقد تقوا باشد!

 

تمامی برخوردها با حجاب بانوان سیاسی است! / مامور زن گشت ارشاد مگر خودش زن نیست؟ چگونه موهای همجنس خودش را می‌کشد؟! / این جماعت یک درصد هم به فکر دین و ایمان مردم نیستند!

 

*آقای قوامی! به بخش اول سوال بنده پاسخ ندادید! منظور عبارت “امر به معروف و نهی از منکر” صرفاً مسئائل مربوط به “زنان” و “حجاب”است؟

 

بنده فقط یک چیز را به شما بگویم تمامی برخوردهای مسئولان با حجاب بانوان سیاسی است و یک درصد هم فکر نکنید که این جماعت دردشان دین و ایمان مردم است! اگر کسی دردش دین و ایمان مردم است، چرا باید یک زن را به زور و با کتک ارشاد کند و یا او را تهدید به زندان کند؟! آقایان بانوان را هم کتک می‌زنند هم آن بندگان خدا را تا به مراکز مربوطه نبرند بیخیال نمی‌شوند! آقایی که با زنان بدین گونه رفتار می‌کنی یادت باشد که نه تنها او را به بهشت نمیبری بلکه جای خودت هم در جهنم است! من نمی‌دانم چگونه یک زن موهای همجنس خودش را در دستانش می‌گیرد و به او توهین می‌کند؟! مگر تو خودت زن نیستی مگر نمی‌دانی این توهین چقدر یک زن را آزار می‌دهد؟!

آقای رئیسی! از کی تا حالا این شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون تصویب می‌کند که شما دستور اجرایی شدن مصوبه مربوط به حجاب این شورا را صادر کرده‌اید؟! / تمامی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی غیرقانونی است!

 

*از زمان بازداشت آقای تاج‌زاده تا به الان رسانه‌های نزدیک به یک جریان خاص که ادعا می‌کنند که اصلاح‌طلبان همان براندازان هستند و به نوعی صراحتا اذعان کرده‌اند که اصلاح‌طلبان با پوشش اصلاح‌طلبی مشغول برانداز‌ی‌اند! نظر شما در این باره چیست؟ به اعتقاد شما بیرون کردن اصلاح طلبان از دایره نظام جمهوری اسلامی تا چه اندازه حاکمیت را در معرض خطر قرار می‌دهد؟

اولاً تهمت زدن برای این جماعت مثل آب خوردن است! دوما از آن طرف رسانه‌های آن طرف آبی هم اصلاح‌طلبان را مورد شماتت قرار می‌دهند و اذعان دارند که شما که می‌گفتید اصلاحات اصلاحات و با این تعابیر مردم را اغفال کردید، این بود نتیجه چهل سال انقلاب و اصلاحات شما؟! بنده همین الان هم می‌گویم که کشور در عرصه‌های مختلف نظیر قانون‌گذاری نیاز به اصلاحات دارد! بنده از طریق رسانه شما می‌خواهم به ابراهیم رئیسی بگویم که آقای رئیسی شما دستور اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب را صادر کردید، می‌خواهم از شما بپرسم از کی تا حالا این شورا قانون تصویب می‌کند؟! جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در قانون اساسی کجاست؟! در کجای قانون اساسی آمده است که ما شورایی به نام شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که قانون وضع می‌کند؟! این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی غیرقانونی است؛ زیرا در هیچ کجای قانون اساسی شورایی با این عنوان که قانون مصوب کند، نداشته و نداریم! شما خبرنگاران باید از رئیس جمهور در این باره سوال کنید!

 

*آقای قوامی! نزدیک به یکسال از روی کار آمدن آقای رئیسی گذشته اما نه ایشان نه اعضای کابینه‌شان و نه حتی رئیس مجلس یکبار هم نشست خبری نگذاشته‌اند تا ما اصلا سوالی از آن‌ها بپرسیم!

 

درست است؛ شما در رسانه‌هایتان این موضوع را اطلاع‌رسانی کنید. از بقیه مسئولان بپرسید نمی‌شود که خیلی راحت یک کار غیرقانونی را قانونی جلوه داده و برای خودشان قانون جدید مصوب کنند! جایگاه شواری عالی انقلاب فرهنگی در قانون اساسی کجاست؟ به همین سوال پاسخ دهند کفایت می‌کند! بنده بارها در مجلس ششم هم در این رابطه تذکر دادم و اذعان داشتم که این کار غیرقانونی است و حتی چندین بار هم به آقای محمد خاتمی گفتم که آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور جواب بده که جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در قانون اساسی کجاست؟!

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است