کد خبر : 195871
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - 17:33
دسته‌بندی : سیاسی، اسلاید
چاپ

بهزاد نبوی: هر چند با «تاجزاده» اختلاف نظر دارم اما دستگیری او اقدامی نابخردانه بود

بهزاد نبوی نوشت:دستگیری برادر عزیزم، سیدمصطفی تاج‌زاده، یار سال‌های طولانی انقلاب و اصلاح‌جویی را اقدامی ناصحیح و نابخردانه در جهت تضعیف جریان منتقدِ مصلح و مخالفِ براندازی و آشوب و خشونت می‌دانم.

بهزاد نبوی: هر چند با «تاجزاده» اختلاف نظر دارم اما دستگیری او اقدامی نابخردانه بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بهزاد نبوی در پیامی ضمن اعتراض به بازداشت مصطفی تاجزاده، خواستار آزادی وی شد. متن پیام در ادامه می خوانید:

ملت شریف ایران!

انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، به عنوان مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر، به دنبال تحقق اهداف تاریخیِ متعالی و تحقق‌نیافتۀ یک ملت بود. و انقلابیون حامل این انقلاب با همهٔ تکثری که داشتند، به دنبال تحقق استقلال واقعی کشور، ایجاد آزادی‌های سیاسی و استقرار “حکومت جمهوری، همانگونه که در تمامی جهان متداول است” بودند. همچنین اکثریت قاطع ملت، به دلیل دیندار بودن، حاکمیت تعالیم دینی سازگار با اهداف پیش گفته را دنبال می‌کردند.

حرکت بزرگ اصلاحی مردم در سه دههٔ اخیر نیز، چیزی جز احیا و تقویت همان اهداف متعالی ملت در جریان انقلاب را هدف خود قرار نداده بود و اصلاح‌جویان، در پی زدودن پیرایه‌ها و کژی‌های ایجاد شده در مسیر مستقیم تحقق میثاق‌های اولیه ملت و حاکمیت برآمده از انقلاب بودند و هستند.

طریق اصلاح‌گری قانونی، ممکن‌ترین و کم هزینه‌ترین راه رسیدن به اهداف متعالی ملت است، هر چند طی این مسیر، مستلزم پشتکار، صبر و تحمل و اصرار و پافشاری بر روش‌هایی است که دست‌آوردهای آن تدریجی اما ماندگار و مستحکم است.

بر مبنای همین باور، دستگیری برادر عزیزم، سیدمصطفی تاج‌زاده، یار سال‌های طولانی انقلاب و اصلاح‌جویی را اقدامی ناصحیح و نابخردانه در جهت تضعیف جریان منتقدِ مصلح و مخالفِ براندازی و آشوب و خشونت می‌دانم.

اینجانب علی‌رغم وجود برخی اختلاف نظرها در جزئیات روش‌های پیشبرد جریان اصلاح‌گری که با او دارم، معتقدم هیچگاه از مسیر عمومی این جریان خارج نشده و ارائه‌کنندهٔ یکی از محکم‌ترین منطق‌ها و دلایل برای پرهیز از خشونت و لزوم ایجاد وفاق ملی و همگانی است که در سایهٔ آن همهٔ گرایش‌های متفاوت و متکثر ایرانیان می‌توانند زیر چتر نظام جمهوری اسلامی، براساس قانون به فعالیت و رقابت سیاسی بپردازند و داوری نهایی ملت را به عنوان فصل‌الخطاب پذیرا باشند.

اینجانب از مسئولان ذیربط می‌خواهم اجازه ندهند بدخواهان کشور که خواسته یا ناخواسته، می‌توانند پیش‌برندهٔ اهداف نفوذ دشمنان ملک و ملت باشند، با زمینه‌سازی اقداماتی از جمله دستگیری مصطفی تاج‌زاده و فعالان سایر اقشار مطالبه‌گر ملت در اصناف و گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، کینه و تخاصم و دوقطبی‌سازی را افزایش دهند.

در ضمن فرصت را مغتنم می‌شمرم و برای چندمین بار یادآور می‌شوم که حل مشکلات عدیدهٔ موجود، خصوصا در زمینهٔ وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم، مستلزم رفع موانع موجود در عرصهٔ سیاست خارجی کشور است و مصرانه از مسئولان مربوط می‌خواهم فرصت کنونی را برای رفع تنگناها و ایجاد گشایش از دست ندهند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است