کد خبر : 195817
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - 11:50
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

بهادری جهرمی: جهانبخش و طارمی هیچ دیداری با «محمد مخبر» نداشته اند

نشست خبری سخنگویس دولت امروز با حضور برخی از رسانه ها برگزار شد.

بهادری جهرمی: جهانبخش و طارمی هیچ دیداری با «محمد مخبر» نداشته اند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی بهادری جهرمی در آغاز نشست خبری هفتگی خود با اشاره به وضعیت کشور از جهت  شیوع مجدد کرونا، گفت: خواهش من از هم‌میهنان این است که برای حفظ سلامت عمومی استانداردهای بهداشتی را جدی‌تر بگیریم و برای تزریق دز بعدی واکسن هم اقدام کنیم. تدابیر لازم برای پیشگیری از تأثیر آفرینی بیشتر این شیوع مجدد هم توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است.

 دولت دخالتی در انتخاب یا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ندارد

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره برخی شایعات در زمینه دخالت دولت برای انتخاب یا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال، تصریح کرد: دولت دخالتی در انتخاب یا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ندارد. پیروزی تیم‌ملی در جام جهانی متعلق به همه مردم است. فدراسیون فوتبال به عنوان متولی، درخواست‌هایی برای حمایت از تیم ملی فوتبال به خصوص در پشتیبانی برای اردوهای تدارکاتی و برخی مسائل مالی و اجرایی داشته است که صرفا در سطح حمایت از تصمیم‌های فنی و کارشناسی فدراسیون و تیم بوده، دولت هم اعلام آمادگی کرد و جلساتی به این منظور بین فدراسیون و وزارت ورزش برگزار شد.

بهادری جهرمی یادآور شد: وزیر ورزش در اردوی تیم ملی حاضر شدند و در جلسه‌ای با حضور معاون اول گزارش این دیدارها را هم ارائه کردند. دولت برای حمایت از تصمیمات فنی فدراسیون اعلام آمادگی کرده و تاکید داشته است که در هیچ یک از تصمیمات فنی فدراسیون و تیم ملی دخالت نمی‌کند، اما آماده حمایت از این تصمیمات است.  طبیعتاً تصمیم‌های فنی بر عهده فدراسیون فوتبال است.

تکذیب شایعه دیدار برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال با مخبر

سخنگوی دولت در خصوص دیدار برخی بازیکنان تیم ملی با معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: هیچ دیداری با معاون اول صورت نگرفته است. اما ملاقات‌هایی با برخی مقامات دولت صورت گرفته و خود بنده با رییس فدراسیون و سرپرست فعلی دیدارهایی داشته‌ام. وزارت ورزش صرفا با فدراسیون و تیم موجود مذاکراتی داشته و نکات را شنیده و نتایج این دیدارها در جلسه‌ای با حضور معاون اول که در آن صرفا رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر ورزش و معاون قهرمانی وزیر و شخص بنده و نماینده وزارت خارجه و رییس دفتر رییس جمهوری حضور داشته‌اند، ارائه شده است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت در مسائل فنی و تخصصی فوتبال دخالت نکرده و نمی‌کند، اما همیشه پشتیبان تصمیمات فنی فدراسیون است. دولت با جدیت مدافع عملکرد تیم ملی است.

باید در چارچوب قانون همه مردم از خدمات عمومی و شهروندی بهره‌مند شوند

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اینکه هفته گذشته شاهد ابلاغ قانون حجاب و عفاف مصوب سال ۸۴ از سوی رئیس جمهوری و به دنبال آن افزایش برخی هجمه‌ها به دولت بودیم ، سیاست دولت در این زمینه برای جلوگیری از افراط و تفریط مجریان و سوءاستفاده عده‌ای جهت تخریب دولت چیست، تصریح کرد: همانطور که می‌دانید این قانون مصوب سال ۸۴ و دولت هشتم است که در همان دولت هم ابلاغ شده است و ابلاغ جدیدی وجود نداشته است. همه ما، هم دولت و هم مردم مکلف به اجرای قانون هستیم و پیشرفت و حل مشکلات و ساماندهی نظم امور در گرو پایبندی ما به قوانین و تحقق نظم شهری است و تضمین حقوق شهروندی هم در گرو پایبندی به قانون است.

بهادری جهرمی یادآور شد: دولت معتقد است در ارائه خدمات عمومی و تامین حقوق شهروندی هرگز نباید دسته‌بندی میان مردم صورت گیرد، ما با هرگونه دسته‌بندی کردن و طبقه‌بندی کردن مردم برای ارائه خدمات مخالف هستیم و حتما باید در چارچوب قانون همه مردم از خدمات عمومی و شهروندی و از حقوق اساسی خود بهره‌مند شوند.

طرح میان مدت آب شرب غدیر به زودی افتتاح می شود

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اقدامات دولت برای حل مشکلات آبی در کشور اظهارکرد:  طرح میان مدت آب شرب غدیر که پس از سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان پیگیری شد، به زودی افتتاح می شود.

وی افزود: با کار جهادی و تلاش شبانه روزی همکاران ما در وزارت نیرو و تجمیع همه ظرفیت های فنی و تخصصی، این کار ۳۰ ماهه در ۱۰ ماه عملیاتی و اجرایی شده است.

۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی های گذشته دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه شد

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای بهبود وضعیت سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: روال غلط گذشته برای تأمین منابع سازمان تامین اجتماعی به شیوه استقراض از بانک ها متوقف و ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی های گذشته دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه شده است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به خبر فعال شدن کریدور شمالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر، تاکید کرد: این اقدام کمک می‌کند به مرور شاهد بازگشت جایگاه تاریخی و موقعیت جغرافیایی ایران در مناسبات اقتصادی منطقه ای از طریق ترانزیت خارجی باشیم.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است