کد خبر : 195814
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - 11:37
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

قالیباف: مردم خودشان نسبت به موضوع حیا و حجاب حساس هستند

رئیس مجلس یازدهم در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب بیان کرد: تاریخ ایران در واقعه مسجد گوهرشاد شاهد جانفشانی مردم برای حفظ حجاب و عفاف بوده است. در موضوع عفاف و حجاب باید همواره در نظر داشته باشیم که این ملت در زمان رژیم طاغوت در مقابل کشف حجاب سینه سپر کرده و شهید داده است و هیچ کسی نسبت به موضوع حیا و حجاب و ارزش های خانواده حساس تر از خود مردم ایران نیست.

قالیباف: مردم خودشان نسبت به موضوع حیا و حجاب حساس هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب بیان کرد: تاریخ ایران در واقعه مسجد گوهرشاد شاهد جانفشانی مردم برای حفظ حجاب و عفاف بوده است. در موضوع عفاف و حجاب باید همواره در نظر داشته باشیم که این ملت در زمان رژیم طاغوت در مقابل کشف حجاب سینه سپر کرده و شهید داده است و هیچ کسی نسبت به موضوع حیا و حجاب و ارزش های خانواده حساس تر از خود مردم ایران نیست.

وی افزود: در زمینه حجاب فصل الخطاب تمامی مجریان و ضابطان باید رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم طبق قانون اساسی باشد. هر اقدام خلافی علیه موارد تعیین شده در قانون به هر شکلی علیه اصل هدف ترویج عفاف و حجاب خواهد بود.

تبدیل شدن به مجری سیاست های اسرائیل در منطقه خطایی تاریخی و راهبردی است

قالیباف در رابطه با سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه متذکر شد: مجموعه شواهدی که اکنون در دست ماست نشان می دهد که این سفر با کارسازی کامل صهیونیست ها انجام شده و رئیس جمهور آمریکا مجری برنامه ها و پروژه هایی است که رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی ترین دشمن ملت های منطقه آن را حتی در حد جزئیات طراحی و دیکته کرده است.

وی افزود: تبدیل شدن به مجری سیاست های اسرائیلی در منطقه یک خطای تاریخی و راهبردی از سوی رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که قبل از هر کسی به ضرر دولت بایدن تمام خواهد شد. بی احتیاطی در توسعه ناتو به شرق و نادیده گرفتن هشدارهای ژئوپلیتیکی قدرتمند در این باره منجر به آغاز جنگ اوکراین شد و اکنون نیز همان بی احتیاطی در قبال منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس در حال رخ دادن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اسرائیل یک موجودیت سیاسی نامشروع و بی ثبات کننده است که حتی قادر به مدیریت محیط سیاست داخلی خودش هم نیست. اسرائیل ته چاهی ایستاده است و آمریکا و دیگر کشورها را هم به افتادن در آن ترغیب می کند. ماهیت واقعی پیمان آبراهام چیزی جز این نیست.

کشورهای همسایه نسبت به هرگونه برنامه آمریکایی- اسرائیلی در منطقه هوشیار باشند

قالیباف یادآور شد: من امید چندانی ندارم که دولت آمریکا توان تشخیص تصمیم درست در این مقطع را داشته باشد، همچنان که در مذاکرات هسته ای نیز حداقل میزان عقلانیت را از خود نشان نداده است، بنابراین از کشورهای همسایه که با ایران دارای تاریخ و آینده مشترک هستند می خواهم نسبت به هرگونه برنامه آمریکایی- اسرائیلی که مشخصا هدف آنها برهم زدن ثبات و نظم منطقه است، به شدت هوشیار بوه و تبعات آن را به درستی و با دقت برآورد کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ایران تکیه گاهی مطمئن و قابل اعتماد برای همه همسایگان خویش است، اما به همان میزان در مقابل حفظ تعادل امنیتی منطقه حساس بوده و در دفاع از منافع این منطقه در مقابل هر نوع توطئه یا تلاش برای بی ثبات سازی تردید نخواهد کرد.

اخبار مرتبط:
آصفری، نماینده مجلس: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ابراهیم فیاض: کار گشت‌ارشاد گرفتن دزد و جنایتکار است نه زَنان بدحجاب/ نباید دین را خشن به جامعه عرضه کرد
ابراهیم فیاض: کار گشت‌ارشاد گرفتن دزد و جنایتکار است نه زَنان بدحجاب/ نباید دین را خشن به جامعه عرضه کرد

جامعه‌شناس اصولگرا گفت: نباید دین را خشن به جامعه عرضه کرد چون باعث پراکندگی و دوری می شود. دین براساس رحمت نازل شد «بسم الله رحمن رحیم» یعنی دین بر مبنای مهربانی و رحمت است. پیغمبر هم رحمت للعالمین است اما متأسفانه یک فردی اخیرا آمد و از پیامبر چهره دیگری را معرفی کرد که اصلا درست نبود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است