کد خبر : 195663
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ - 12:04
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

امام جمعه تهران: عید قربان روز خانواده شهدا است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به قانون جامع عفاف و حجاب در کشور گفت: این موضوع گره خورده به خانواده و ایمان‌ جوانان ما است؛بنابراین برپایی قانون جامع و کامل عفاف و حجاب مهم است و دولت جدید هم این موضوع را به جدیت پیگیری کرده و انجام صحیح قانون‌ را ابلاغ کرده است، اما ‌مطالبه ما اجرای دقیق این قانون است.

امام جمعه تهران: عید قربان روز خانواده شهدا است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ـ خطیب موقت نماز جمعه تهران- صبح امروز یک‌شنبه(۱۹تیرماه) پس از اقامه نماز عید قربان در خطبه اول خود گفت: حضرت ابراهیم(ع) این پیامبر بزرگ و برگزیده در مسیر امامت در مسیر گذراندن امتحانات بزرگی بود، در واقع ایشان در مسیر امامت آزمون‌های سختی را پشت سر گذاشت، از این رو در سوره صافات این پیامبر خدا به سخت‌ترین امتحان دوران پیامبری خود یعنی ذبح کردن فرزند خود می‌رسد.

وی ادامه داد: پس از سال‌ها خداوند به دعای پیامبر خود فرزندی صالح و حلیم به وی هدیه داد، پس از امتحان جانفشانی و بیرون آمدن حضرت ابراهیم(ع) از هیزم آتش، خداوند پیامبر خود را با قربانی کردن فرزند امتحان کرد. حضرت ابراهیم(ع) پس از فرمان خداوند، خود را آماده و فرزند خود را هم از این آزمایش مطلع کرد و حضرت اسماعیل هم پاسخ مثبت به پدر داد اما پیامبر در سوی دیگر هاجر مادر فرزند خود را داشت.

خطیب موقت نماز جمعه در ادامه یادآور شد: در این امتحان سخت شیطان در هر جایی تلاش خود را کرد اما پیامبر خدا فقط به ماموریتش فکر می‌کرد. پس از گذراندن سختی‌های این‌ ماموریت بالاخره حضرت ابراهیم(ع) به محل ماموریت خود رسید و پس از بارها تلاش برای ذبح با کندی چاقو و نبریدن آن مواجه شد. خداوند در این هنگام انجام ‌به حضرت ابراهیم(ع) پیغام فرستاد که دست نگهدار تو در این ماموریت پیروز شدی و ذبح عظیم در راه است«وَ فَدَیناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ».

وی بیان کرد: پس از آن خداوند گوسفندی را بر پیامبر خود فرستاد تا ذبح کند و از آن پس رسم قربانی کردن و کمک به نیازمندان به عنوان یک عمل‌ حسنه سال‌ به سال تا به امروز انجام شده است. اما این ذبح کردن پیشتر برای تقوا و نزدیک شدن بیشتر به خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به آخرین زیارت حج امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: در روز هشتم ذی الحجه جایی که امام باید به صحرای منا و ذبح قربانی می‌رفت مسیر دیگری را انتخاب کرد و با خانواده حج‌ را ناتمام گذاشت تا ذبح خود را در جایی دیگر داشته باشد. امام خانه خدا را ترک‌ کرد تا صحنه‌هایی را رقم بزند که بشریت قرن‌ها از این مدرسه و تعالیم آن بهره ببرند. به عبارتی دیگر امام حسین(ع) درس زندگی را در کربلا به بشریت آموخت.

به گفته وی عید قربان روز خانواده شهدا است زیرا پدرها و مادرها میوه دل‌هایشان را به ساحت قدوسی هدیه دادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم خود با اشاره به دهه امامت و ‌ولایت تصریح کرد: عید غدیر عید بزرگ خداوند است که خط امامت در آن‌ شکل می‌گیرد.

وی همچنین در مورد روز عفاف و حجاب یادآور شد: در این خصوص قانون جامعی وجود دارد، این موضوع گره خورده به خانواده و ایمان‌ جوانان ما است؛ بنابراین برپایی قانون جامع و کامل عفاف و حجاب مهم است و دولت جدید هم این موضوع را به جدیت پیگیری کرده و انجام صحیح قانون‌ را ابلاغ کرده است، اما ‌مطالبه ما اجرای دقیق این قانون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تقویت اجتماعات ایمانی را یکی‌ از بهترین ‌راه‌ها برای حفظ هویت دینی و ‌اسلامی و همچنین عفاف و حجاب دانست و گفت: حجاب پرچم حضرت زهرا(س) بود، بنابراین‌ بانوان ما باید در اجتماعات با حجاب حضور پیدا کنند و این‌ پرچم‌ را حفظ کنند. همچنین برادران ‌ما هم باید در اعیاد و مراسم ها حضور پرشور داشته باشند زیرا برای حفظ شعائر دین این امر لازم است.

اخبار مرتبط:
ابراهیم رئیسی و همسرش، در پاکستان دکتری افتخاری گرفتند
ابراهیم رئیسی و همسرش، در پاکستان دکتری افتخاری گرفتند

جمیله علم‌الهدی که همسرش را در سفر به پاکستان همراهی می‌کند، با حضور در این دانشگاه از ترجمه انگلیسی خود به‌نام «هنر زنانه زیستن» رونمایی کرد.

شیخ حسین انصاریان: نماز‌های جماعت در کشور ورشکسته است؛ دارد به آخر کار می‌رسد / خیلی شهرهای بزرگ در مسجد بسته است
شیخ حسین انصاریان: نماز‌های جماعت در کشور ورشکسته است؛ دارد به آخر کار می‌رسد / خیلی شهرهای بزرگ در مسجد بسته است

شیخ حسین انصاریان‌ در مراسم سالگرد آیت‌الله العظمی بروجردی هشدار داد: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است و دارد به آخر کار می‌رسد.

سردار کوثری، نماینده مجلس: مردم ایران به آیت‌الله خامنه‌ای اعتماد و اعتقاد دارند
سردار کوثری، نماینده مجلس: مردم ایران به آیت‌الله خامنه‌ای اعتماد و اعتقاد دارند

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس گفت: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته به اعتقاد دارند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است