کد خبر : 195593
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - 13:07
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اجتماعی
چاپ

حاج آقا «کریستین»: قیچی برگردان هایی می زنم در حد لالیگا

قصه از آنجایی شروع می شود که به یکباره در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، کلیپی از یک روحانی منتشر می شود که با عبا و قبا در بین نوجوانان فوتبال بازی می کند و دراصطلاح قیچی برگردون‌های زیبایی هم می زند، تبحر و تخصص این روحانی در بازی فوتبال به تعبیر خودش در حد لالیگا بوده و باعث شعف نوجوانان می شود و به قول خودش، این کلیپ های قیچی برگردونش تا فیفا می رود.

حاج آقا «کریستین»: قیچی برگردان هایی می زنم در حد لالیگا

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت الاسلام علی هاشمی، یکی از هزاران مبلّغ هجرت است که پس از دوران تحصیل تا سطح دو حوزه در مدرسه علمیه، اعتقاد داشته که همه طلاب، نه می شود و نباید فقط مسیر مرجعیت و اجتهاد را طی کنند و راه های هدایت مردم زیاد است، لذا مسیر تبلیغ دین و مبلّغ شدن را در حوزه علمیه پیش می گیرد.

این طلبه و روحانی جوان اما با انگیزه، متولد ۱۳۶۴ و اهل چمگردان شهرستان لنجان اصفهان است که در سال ۸۸ در حوزه علمیه اصفهان، معمم می شود و رسما کار تبلیغی خود را در سال ۹۲ آغاز می کند و امسال براساس تلاش صورت گرفته در بین مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی در قالب «مهرواره اوج» موفق به کسب رتبه برتر کشوری می شود.

چندی قبل برنامه بدون تعارف خبر۲۰:۳۰ مصاحبه ای با این روحانی تحت عنوان «امید محرومان» داشت که این بهانه ای شد تا به گفت‌وگوی صمیمی با این روحانی بنشینیم.

توضیح بدهید که دلیل معروفیت و مشهوریت شما در فضای مجازی از کجا آغاز شد؟

فوتبالم خیلی خوب بود، یعنی در دوره دبیرستان از ظهر که از مدرسه می آمدم، یکسره شروع به فوتبال می کردم.

یک روز در مسیر تبلیغی خودم در شهرستان سده لنجان، به مدرسه ای رفتم تا برای دانش آموزان هنرستان کار و دانش سخنرانی کنم، در این تفکر بودم که چه بگویم و چگونه بگویم، در حقیقت ما ابزار را داشتیم، اما حواسمان به این ابزار نبود، دو تیم دانش آموزی در حال بازی فوتبال در حیات مدرسه بودند، بازی دوستانه بود، با اصرار برای بازی به زمین رفتم، بازی جانانه ای کردم و تیمی که عقب افتاده بود با گلها و پاس گلهای من برنده شد، فردای آن روز دیدم کلیپ های بازی من و قیچی برگردان هایی که زده بودم را در فضای مجازی گذاشتند و یک به یک در پیج ها پخش می شود و به قولی تا فیفا رفته است.

در شهرستان به چه چیزی معروف هستید؟

به حاج آقا (کریستین)، چون فوتبال خوب بازی می کنم و قیچی برگردان هایی در حد لالیگا می زنم.

چه استفاده ای ازاین شهرت کردید؟

همین موضوع باعث ایجاد صمیمیت و همدلی دانش آموزان با من شد، لذا با خودم گفتم باید وارد کار دانش آموزی شوم، برنامه ریزی نمودم و از صبح ساعت ۸ هر روز شروع به رفتن به مدارس ناحیه تبلیغی خود می کردم و تا ظهر و بعد از ظهر ساعت ۵ و نیم به منزل بر می گشتم.

تمام مدارس شهرستان را کلاس به کلاس رفتم و با ۱۵ هزار دانش آموز ارتباط برقرار کردم، به نحوی که نوجوانان و جوانان در مدارس آموزش و پرورش، به میل و رغبت پیش من می آمدند و گرفتاری ها و مشکلات خود را می گفتند.

رمز موفقیت حاج آقا «کریستین» /  روزانه هزینه عمل جراحی ۴ بیمار را تقبل می‌کنیم

چطور مردم شهرستان را همراه خود کردید تا وارد مسیر دین شوند؟

از مسجد محل شروع کردم، در ابتدا که قصد داشتم برای تبلیغ به این مسجد اعزام شوم، همه می گفتند هیچ کس جرأت ندارد طرف آن مسجد برود، می گفتند اگر بروید کارت تمام است، پول نمی دهند و اوضاع خوب نیست، حتی مردم منطقه تو را بیرون می کنند، اما با اتکا به خداوند، به هر حال شروع کردم، من کشاورز زاده هستم، لذا در اولین اقدامم به سراغ کشاورزان منطقه رفتم و هر روز برای کمک در امر کشت و کار کنار اراضی زراعی حاضر می‌شدم، یک به یک با کشاورزان حرف و جریب به جریب به کشاورزان سر می زدم.

در همان ابتدای کار، یک صفحه مجازی هم ایجاد کردم و به هر کشاورزی که کمک می کردم یک عکس یادگاری هم با آن کشاورز در صفحه شخصیم می گذاشتم.

طولی نکشید که به این روش تمام کشاورزان آن محله را سر زدم، تمام زمین های کشاورزی آن محله را در مدت یک ماه رفتم و سپس یک به یک خانه هایشان را سر می زدم و اگر بگویم بچه ها، نوه ها و نتیجه های آنها را می شناسم دروغ نگفته ام و هر جا می رفتم عکس در صفحه مجازی خودم می گذاشتم.

رمز موفقیت حاج آقا «کریستین» /  روزانه هزینه عمل جراحی ۴ بیمار را تقبل می‌کنیم

این سر زدن ها به چه چیزی ختم شد؟

این رفت و آمدها و در میان مردم بودن و به مردم کمک کردنم، منجر به این شد که امام جماعت جماعت مسجد اعظم سده لنجان ماندم و امروز خوشبختانه هزاران نفر از اهالی محله به این مسجد مراجعه کرده و در کارهای متعدد بامن همراهی می کنند، جوانان و نوجوانان دست در دست من قرارداده و من را رفیق خود در مشکلات می دانند، من برای آنها فقط یک امام جماعت نیستم، برادر، رفیق، شریک وحتی مشاور خوبی برای شنیدن دردها و حل مشکلاتشان هستم.

درباره مسیر بسیار ارزشمندی که مدتها است دنبال می کنید توضیح دهید؟

پس از اعتمادی که از این طریق، اهالی محله به من کردند، محبت و صمیمیت شکل گرفت، لذا در دوران کرونا به فکر جمع آوری کمک های معیشتی افتادم، در صفحه شخصی ام در فضای مجازی یک فراخوانی برای تهیه کمکهای معیشتی کردم، به یکباره خارج از تصور من، مردم از این حرکت جهادی استقبال زیادی کردند و مبالغی را به حساب من واریز نمودند، همین امر باعث شد که به سمت انجام کارهای خیر دیگری هم برویم.

رویه ما بر این است، هر وقت فردی مشکلی داشته باشد در کنارش هستیم، به عنوان مثال با کمک خیرین که به حقیر اعتماد دارند، در بحث ترک اعتیاد، کارتن خواب های معتاد را برای ترک به کمپ می بریم و هزینه ترک را پرداخت کرده و علاوه برآن برای آنها خانه و اشتغال فراهم می کنیم.

تاکنون چند نفر معتاد را درمان کردید؟

امسال ۱۰۰ نفر را برای ترک به کمپ ترک اعتیاد برده ایم

درباره دیگر کارهای خیری که با کمک خیرین انجام می دهید، توضیح دهید؟

در زمینه حمایت از خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست و افرادی که دچار بیماری صعب العلاج شده اند ورود کردیم که با فعالیت دائمی و روزانه خود و با پیگیری و جذب منابع از خیرین توانستند مشکلات بسیاری را حل کنند.

همچنین حدود ۵۰۰ کودک و یک هزار و ۲۰۰ نفر از افراد نیازمند را با کمک خیرین مردمی تحت پوشش گرفته و در زمینه های مختلف به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهیم، ساخت ۲۱ واحد خانه برای نیازمندان، کمک به ساخت خانه کشتی وآزادی ۱۰ نفر از زندانیان ازدیگر اقدامات است.

شنیده ایم در بحث پیوند کلیه هم، جان چند نفر را نجات داده اید؟

بله برای پیوند کلیه یک کودکی که پدرش زندانی بود و چنین تحت پوشش کمیته امداد بودند، ۱۰۰ میلیون تومان احتیاج بود که از طریق حمایت خیرین تهیه شد،

گویا برای تهیه جهیزیه هم اقداماتی داشته اید؟ در این باره هم توضیح دهید؟

بله، خداوند را شاکریم که توانسته ایم با کمک واریزی های که مردم خیر به حساب می ریزند، هر هفته یک جهیزیه تهیه کنیم، البته این کار را تحت عنوان سه شنبه های مهدوی انجام می دهیم و با حمایت مستقیم مردم نیک اندیش است.

گویا اگر فردی در بیمارستان باشد و پول عمل نداشته باشد، شما به چنین افرادی هم کمک می کنید؟

بله، این کار را هم انجام می دهیم، روزانه هزینه ۳ تا ۴ عمل جراحی را تقبل می کنیم.

این مبالغ چطور جمع آوری می شود؟

همه این برکات حاصل حضور و اعتماد مردم خیر است، برخی از روزها پیش می آید که تراکنش مالی حساب من روی ۲۰۰ میلیون تومان هم می رود، البته با همین پول هایی اندکی که بعضا به چشم نمی آید، به عنوان مثال روز گذشته هزینه سه عمل جراحی تهیه شد که از مبالغ ۲۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان و ۵۰۰ هزار تومان خیرین حاصل شد.

با کمک خیرین، ماهیانه چه مقدار مبالغ جمع آوری می شود؟

گاهی اوقات ۳ میلیارد تومان ماهانه و نیز گاهی کمتر یا بیشتر جمع می شود، البته برای اینکه سوء تفاهمی هم برای کسی پیش نیاید، یک مرکز نیکوکاری ثبت کرده ایم که خیرین مبالغ کمکی خود را به آنجا واریز می کنند.

از این مقدار مبلغ، چقدر حقوق برای خود برمی دارید؟

از بحث مرکز نیکوکاری که حقوقی نداریم، فی سبیل الله اقدام می شود، البته بنده امام جماعت مسجد اعظم سده لنجان و مبلغ مستقر هستم و حقوق بنده در ماه از این طریق طلبگی است که حدودا ۳ میلیون تومان در ماه می شود.

توصیه شما به هم لباسی هایتان چیست؟

یک زمانی حجت الاسلام قرائتی به مدرسه ما آمدند و گفتند رسول الله منکم، فیکم، الیکم، معکم یعنی رسول الله از شما، با شما و همراه شما است،

لذا هر جا رفتیم باید بین مردم باشیم، چون مردم ما را ندیده اند، فکر می کنند ماورایی هستیم، درحالی که من طلبه باید با همسایه ها و هم محله ای های خود عجین شوم، نباید بترسیم بلکه باید وسط میدان بیاییم.

من تمام مردم محله و کشاورزان محله را می شناسم، به تمام کوچه های شهرستان خود اشراف دارم، به خاطر این که یک اتاق شیشه ای برای خودم ایجاد کردم و تمام فعالیت های من روز به روز و ساعت به ساعت برای مردم شفاف است که چه کاری می کنم، کجا پول را خرج می کنم و کجا جلسه می روم.

اگر هر کسی در هر زمینه ای که استعداد دارد فعالیت کند می تواند پیش برود.

 

اخبار مرتبط:
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات
آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات

آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است