کد خبر : 195517
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۷ - 19:15
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

علم الهدی: هیچکس نمی‌گوید با زور مردم باحجاب شوند

امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی ایران، ادامه دهنده نهضت سیدالشهدا (ع) است که مقارن با چنین روزی آغاز شده است و ما در نظام به دست آمده از انقلاب کربلا، نمی‌توانیم نسبت به جنگ عده‌ای با خدا و دین خدا، بی‌اعتنا باشیم.

علم الهدی: هیچکس نمی‌گوید با زور مردم باحجاب شوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: متاسفانه برخی افراد در این مملکت، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را فراموش کرده و خیال می کنند که در این فضا می توانند، آزادانه گناه و معصیت کرده و آزادانه تظاهر به گناه کنند، که این درست نیست.

وی تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند در این کشور زندگی کنند، باید بدانند آزادی در این کشور نه آزادی ولنگار و بی بند و بار و بدون مدیریت، بلکه یک آزادی مدیریت شده است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: باید کشور در یک فضای کربلایی حفظ شود، کسانی که می خواهند در این کشور زندگی کنند، بدانند که عشق به امام حسین (ع) و دلدادگان آن حضرت آزادی را در این کشور مدیریت می کند، لذا تجاهر به فسق و تجاهر به گناه با فضای کربلایی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سخنیتی ندارد و نمی توان با تظاهر به گناه در این کشور زندگی کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بی حجابی، تظاهر به گناه است، افزود: اینکه در خصوص مساله حجاب باید برخورد فرهنگی شود و افراد با کار فرهنگی به سوی حجاب سوق داده شوند یا اینکه با زور و تحقیر باید باحجاب شوند، بحث دیگری است، اما افراد باید اول حجاب را فهمیده و به عنوان واجب شرعی به آن عمل کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: من تشکر می کنم از نماینده دادستان مشهد که با صدور یک حکم قضایی درصدد برآمد از این تجاهر به فسق در اماکن عمومی جلوگیری کند.

آیت الله علم الهدی افزود: داشتن حجاب عین حرف پیغمبر اسلام (ص) است که فرموده اند “گناه وقتی آشکارا انجام شود و کسی آن را منع نکند، اجتماع آسیب می بیند و مردم ضرر می بینند”، این بی حجابی علنی گناهی است که در ملاء عام و در مراکز عمومی آشکارا انجام می گیرد لذا بنا به فرمایش پیغمبر به جامعه آسیب می زند، این خطا برای حکومتی که به نام اسلام بر سر کار آمده است، تکلیف ایجاد می کند.

وی بیان کرد: حرام، کوچک و بزرگ ندارد، آنچه حرام شرعی است نباید به صورت آشکار در کشور انجام بگیرد، حالا اگر فردی اشتباهی برای خودش می کند، آن بین خود و خدایش است، اما آنچه در مقابل چشم مردم انجام می شود، در محیط جامعه رخ می دهد، حکومت اسلامی مثل حکومت پیغمبر (ص) وظیفه دارد در مقابل آن بایستد، این فرمایش رهبر معظم انقلاب نیز هست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این حکم مخالفی ندارد و مسوولان استان و مدیریت شهری هم دقیقا به این حکم عمل می کنند و اگر برخی اظهار نظر کردند، برای این بوده که این مساله باید برای ماموران و کسانی که مجری امور قضایی هستند، تبیین شود، اما حکم مزبور حکم شرعی است و باید اجرا و جلو تجاهر به گناه گرفته شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به تمسک برخی به جمله ای از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که گفته بود “دختر بی حجاب مثل دختر خود من است”؛ می خواهند از این مساله بهره برداری خاص کنند، افزود: منظور حاج قاسم این نیست که از بی حجابی حمایت می کند، بلکه معنایش این است که دختر بی حجاب قابل آسیب و در معرض خطر است، این دختر به عنوان ناموس مردم، که در معرض تیر نگاه ها قرار گرفته مثل بچه من است که وسط میدان باران تیر و شمشیر زهرآلود نگاه های مردان هرزه قرار دارد و به او آسیب می زند.

وی با اشاره روز ۲۱ تیرماه و سالروز شهادت نمازگزاران مسجد گوهرشاد، از مردم دعوت کرد در راهپیمایی عصر آن روز شرکت کنند و نشان دهند که چقدر به دنبال نهی از منکر در برابر یک تجاهر به فسق در این شهر هستند، آن هم شهری که باید هویت امام رضا (ع) در آن حفظ شود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است