کد خبر : 195408
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - 17:52
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

نقدینگی کشور بازهم افزایش پیدا می کند/ حاجی بابایی از اختصاص ۳۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مهار گرانی خبر داد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی ۳۳۰ هزار میلیارد تومان را برای جلوگیری از گرانی ها در اختیار دولت قرار داده تا از این شرایط عبور کنیم چرا که خط قرمز دولت و مجلس، رفاه و آسایش مردم است.

نقدینگی کشور بازهم افزایش پیدا می کند/ حاجی بابایی از اختصاص ۳۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مهار گرانی خبر داد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حمیدرضا حاجی بابایی در آیین بزرگداشت روز دهیاری و شهرداری ها که در روستای امزاجرد شهرستان همدان برگزار شد، افزود: تمام تلاش دولت مهار گرانی است و در مجلس شورای اسلامی نیز هر آنچه که تورم ایجاد می کرد را بسته و مسدود کردیم ضمن آنکه دولت دنبال سر و سامان دادن به این وضعیت است و روزهای پر نشاطی در انتطار کشور و مردم است.

وی اظهار داشت: دولت در سال جاری ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت یارانه مستقیم به مردم پرداخت می کند، برای نمونه یک خانواده پنج نفره زیر پوشش کمیته امداد سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان یارانه می گیرد و برای سربازان هم حقوق پیش بینی شده است.

حاجی بابایی در ادامه به ضروت ساماندهی مبادی ورودی شهر همدان اشاره کرد و گفت: ماده ۲۳ ایجاد اتوبان تا میدان فرودگاه همدان به طول ۲۰ کیلومتر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و با همکاری سازمان برنامه و بودجه مصوب و قانونی شد که به زودی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، فرماندار همدان باید نسبت به مبادله تفاهم نامه اتوبان تهران(تهران _ همدان) به میدان فرودگاه اقدام کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دنبال فراهم کردن زیر ساخت های مناسب برای زندگی و بهبود وضعیت گردشگری در بخش مرکزی شهرستان همدان هستیم، افزود: اولین گام در این زمینه توجه به حوزه آب و فاضلاب است و ۵۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتبار مصوب، برای ایجاد شبکه فاضلاب و توسعه تصفیه خانه در بخش مرکزی شهر همدان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه ای در همدان ایجاد شده که تا ۲۰ سال آینده آب موردنیاز شهر را تامین می کند، گفت: ۵۴ میلیون متر مکعب آب باید از سمت کبودراهنگ، بهار، فامنین به شهر همدان منتقل شود چراکه بخش عمده ای از آب سد اکباتان به بخش کشاورزی اختصاص داده می شود.

حاجی بابایی اظهار داشت:  مشکل آب یکی از چالش های ملی و سراسری است چراکه ایران مشکل آب دارد که البته قرار است به عنوان پنج اولویت اصلی کشور مورد توجه، پیگیری و حل و فصب قرار گیرد.

به گفته وی، یک هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی بین حوضه ای تالوار به همدان (از دولت و وزارت نیرو) دریافت شده و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل و بهره برداری از طرح نیاز است.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت اظهار داشت: هر روستا باید یک سالن بزرگ و ورزشی استاندارد داشته باشد که در بیشتر روستاهای استان همدان کار ساخت سالن ورزشی اجرا و یا در حال انجام است.

حاجی بابایی گفت: در راستای بهسازی مناطق بخش مرکزی شهرستان همدان نیز تاکنون طرح بهسازی در ۲۴ روستا اجرا و ۲۲ طرح نیز در حال تغییر است که ۲۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار طبق جدول شماره ۱۴ برای روستاها و مناطق محروم کشور در سال جاری اختصاص یافته است.

وی در خصوص قطار شهری به عنوان بزرگترین طرح شهر همدان نیز گفت: این طرح سه سال پیش مصوب شده و اجرای یک خط آن ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد که از محل پول نفت تامین خواهد شد که در این راستا شورا و شهرداری باید زمینه انعقاد قرار داد را آماده کنند که البته سه سال است منتطر اعلام آمادگی شهرداری هستیم.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان برای ترمیم قنوات در استان اختصاص یافته که سهم شهرستان همدان از این رقم ۳۰ میلیارد تومان است، افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد برای بخش تولید در اختیار استان همدان برای تولید قرار گرفته که از این میزان ۹۶۳ میلیارد تومان آن در بخش ساخت مسکن هزینه می شود ضمن اینکه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای ایجاد اشتغال خرد در اختیار استان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط:
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود

فعال اقتصادی درباره چالش‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۳ گفت: بودجه دولت سیاست‌اش روی مسائل مالی است. سیاست‌های مالی دولت نشان می‌دهد که آن‌ها خواهان رفع کسری بودجه از طریق اخذ مالیات‌های گمشده‌اند. البته به نظر من این مالیات‌ها دقیق محاسبه نشده‌اند.

ادعای عجیب وزیر اقتصاد / خاندوزی: با نسلی مواجه‌‌ایم که تمایلی در امر اداره کشور نَدارند
ادعای عجیب وزیر اقتصاد / خاندوزی: با نسلی مواجه‌‌ایم که تمایلی در امر اداره کشور نَدارند

وزیر اقتصادی یادآور شد: ساختارها و نهادسازی‌هایی که در دهه‌های اخیر شکل گرفته باعث شده که عامه مردم کم توجه و بلکه بی تفاوت در موضع دفع قرار بگیرند و در مقابل برای کسانی که بخواهند در عرصه اداره کشور نیز نقش ایفا کنند، دست انداز ایجاد کرده است. امروز ثمره‌اش این شده که با نسل نسبتا وسیعی در جامعه مواجه‌ هستیم که اساسا انگیزه و تمایلی در امر اداره کشور ندارند.

حداقل حقوق کارگران در سال آینده، ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان شد / پیشنهاد جامعه کارگری ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود
حداقل حقوق کارگران در سال آینده، ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان شد / پیشنهاد جامعه کارگری ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود

پس از روز‌ها و ساعت‌ها چانه زنی ۳ گروه نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت نهایتاً در سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. گفتنی است، نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به دلیل عدم نظرخواهی از آن‌ها در تعیین اعداد و ارقام به اعتراض جلسه را ترک کردند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است