کد خبر : 195379
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - 14:40
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اجتماعی
چاپ

غضنفرآبادی: صدور بیش از ۱۵۰ رای در یک ماه برای یک قاضی خیلی زیاد است

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می گوید: صدور بیش از ۱۵۰ رای در یک ماه برای یک قاضی بسیار زیاد است و این مشکل حل نمی شود مگر اینکه به نیازهای قوه قضاییه به درستی پاسخ دهیم.

غضنفرآبادی: صدور بیش از ۱۵۰ رای در یک ماه برای یک قاضی خیلی زیاد است

به گزارش سایت خبری مدارا؛حجت الاسلام  موسوی غضنفرآبادی در ارزیابی نسبت به عملکرد قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی پیرو حمایت از تولید بیان کرد: رئیس دستگاه قضا شناخت کافی به امور قضایی دارد و در همه سطوح قوه قضاییه فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس دستگاه قضا واقف بر مشکلات و ظرفیت های دستگاه قضا است، تصریح کرد: از این رو وقتی حجت الاسلام المسلمین محسنی اژه‌ای بر مسند امور دستگاه قضایی قرار گرفت، فعالیت های مناسبی را با درنظر گرفت.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به حضور فیزیکی و سرکشی رئیس دستگاه قضا بر همه مجموعه های قضایی کشور تاکید کرد: رئیس دستگاه قضا تاکنون بازدیدهایی از دادسراها، دادگاه ها، زندان ها و غیره انجام داده و پیگیر وضعیت معیشتی کارکنان و قضات قوه قضاییه بوده است.

وی با اشاره به توجه رئیس دستگاه قضا بر امور زیرساختی قوه قضاییه بیان کرد: رئیس دستگاه قضا همچنین پیگیر امور ایجاد ساختمان های قضایی و سایر ملزومات در این بخش بوده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مشکلات در برخی از بخش های قضایی کشور وجود دارد، ادامه داد: با پیگیری های رئیس دستگاه قضا این مشکلات کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به سند تحول قضایی تاکید کرد: روندی که با در نظر گرفتن اجرای سند تحول قضایی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته می تواند باعث پیشرفت و رشد دستگاه قضا شود.

حجت الاسلام غضنفرآبادی در ادامه با اشاره به رفع مشکلات بخش های تولیدی کشور به واسطه اقدامات دستگاه قضا، بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان  یکی از بزرگترین خدماتی است که دستگاه قضا در زمان تصدی حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای عملیاتی کرده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی رفع موانع تولید در دادگستری های سراسر کشور اظهار کرد: پیرو تشکیل این کمیته های تخصصی بسیاری از کارخانه ها به چرخه حیات دوباره بازگردانده شدند و بسیاری از کارگران هم مشغول به کار شده اند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه اقدامات حمایتی دستگاه قضا از تولید کنندگان باعث توسعه و گسترش امر تولید در کشور شده است، بیان کرد: پیرو این اقدامات بسیاری از کارخانه ها پیشرفت فیزیکی و تولیدی داشته اند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این کمیسیون در زمینه رفع اطاله دادرسی و قضازدایی چه کمکی به قوه قضاییه خواهد کرد، گفت: همواره ۲ راه حل برای جلوگیری و حل مشکل اطاله دادرسی وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید از ورود پرونده های قضایی به دستگاه قضا جلوگیری کرد، بیان کرد: در این بخش تغییر عناوین مجرمانه باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید امکانات لازم را در اختیار دستگاه قضا قرار داده شود، بیان کرد: از این رو صدور بیش از ۱۵۰ رای در یک ماه برای یک قاضی بسیار زیاد است و این مشکل حل نمی شود مگر اینکه به نیازهای قوه قضاییه به درستی پاسخ دهیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به سرنوشت لایحه قضازدایی در این کمیسیون بیان کرد: تلاش می کنیم لایحه قضازدایی به سرعت در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی شده و نهایی شود.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

بهاره هدایت فعلاً به زندان نمی‌رود / وکیل این زندانی سیاسی توضیح داد
بهاره هدایت فعلاً به زندان نمی‌رود / وکیل این زندانی سیاسی توضیح داد

زهرا مینویی نوشت: با مساعدت مقامات قضایی، پرونده پزشکی موکلم بهاره هدایت جهت تصمیم‌گیری به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شد. ایشان تا تعیین تکلیف این کمیسیون ادامه روند درمان را در بیرون از زندان پی خواهد گرفت.

معاون امنیتی وزیرکشور: شبکه ایران اینترنشنال تمرکز اصلی خود را روی شکست طرح نور گذاشته /  زنانی که کشف حجاب کرده بودند هم از پلیس کمک می‌خواستند
معاون امنیتی وزیرکشور: شبکه ایران اینترنشنال تمرکز اصلی خود را روی شکست طرح نور گذاشته / زنانی که کشف حجاب کرده بودند هم از پلیس کمک می‌خواستند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: صبر و خویشتنداری و یا کم کاری تدریجا باوری غلطی را ایجاد کرده بود که گویی کشف حجاب از جانب مسئولین پذیرفته شده است و یا در مقابل اقدام تحمیلی دشمن کاری ساخته نیست در حالی که اصلا اینگونه نبود و نیست.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است