کد خبر : 195232
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - 00:11
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

۵ درصد جمعیت کشور درگیر “اعتیاد” هستند

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه پنج درصد جمعیت کشور درگیر اعتیاد هستند، گفت: اولویت امسال ما پیشگیری است تا بتوانیم از سلامت 95 درصد جمعیت کشور در برابر معضل اعتیاد حراست کنیم.

۵ درصد جمعیت کشور درگیر “اعتیاد” هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دکتر فرهاد اقطار، امروز (۱۳ تیر) در حاشیه نشست هم اندیشی معاونین پیشگیری و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه غرب و جنوب غرب کشور( خوزستان، لرستان، همدان، ایلام، کردستان و کرمانشاه) به میزبانی کرمانشاه، در جمع خبرنگاران از معضل اعتیاد به عنوان بلایی خانمانسوز یاد کرد و افزود: در حال حاضر پنج درصد جمعیت کشور با این معضل درگیر هستند.

وی افزود: این آمارها نشان می‌دهد ۹۵ درصد جمعیت کشور از این لحاظ سالم هستند و بسیار ضروری است که بتوانیم از سلامت آنها محافظت کرده و پیشگیری مناسبی را در برابر اعتیاد برای آنها ایجاد کنیم.

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه روند درمان و ترک اعتیاد و بازگرداندن فرد معتاد به جامعه کار بسیار دشواری است، گفت: بهترین راهکار این است که اجازه ندهیم جوانی در دام اعتیاد گرفتار شود که بخواهیم او را ترک داده و به جامعه برگردانیم.

اقطار تصریح کرد: در همین راستا سیاست امسال سازمان بهزیستی به سمت پیشگیری است و اولویت این است که از افتادن جوانان و نوجوانان در دام اعتیاد پیشگیری کرده و جلوی کاهش سن اعتیاد را بگیریم.

وی افزود: بر همین اساس بودجه ریزی سازمان بهزیستی هم با اولویت پیشگیری خواهد بود و برنامه ها نیز امسال بر همین اساس تنظیم شده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ گفت: در نظر داریم خدمات رسانی این خط را به صورت پیامکی، اینترنتی و اپلیکیشن گسترش دهیم.

اقطار افزود: همچنین برنامه داریم تا در فضای مجازی فعالیت های بیشتری در بحث پیشگیری انجام دهیم که در همین راستا محتواسازی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اولین نشست مشترک معاونین پیشگیری سازمان بهزیستی و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های منطقه غرب و جنوب غرب کشور است گفت: این نشست با هدف نقد و بررسی برنامه های پیشگیرانه اعتیاد است که طی سالهای گذشته به اجرا درآمده است.

وی افزود: همچنین در این نشست گزینش و اجرای طرح های موفق در زمینه پیشگیری از اعتیاد  و بازنگری و بومی سازی برخی برنامه های پیشگیری در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط:
رسول جعفریان: مراجع تقلید اجازه ندهند خالص‌سازان درباره حجاب تصمیم بگیرند
رسول جعفریان: مراجع تقلید اجازه ندهند خالص‌سازان درباره حجاب تصمیم بگیرند

استاد دانشگاه تهران به برخوردهای اخیر نیروهای گشت ارشاد با زنان، به مراجع تقلید هشدار داد.

کرایه‌های حمل ونقل عمومی در تهران از امروز گران شد
کرایه‌های حمل ونقل عمومی در تهران از امروز گران شد

نرخ جدید کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوسرانی بر اساس مصوبه شورای شهر و تصویب هیأت تطبیق فرمانداری تهران از امروز اعمال شد.

پلیس: اجرای طرح نور را ادامه خواهیم داد/ وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده
پلیس: اجرای طرح نور را ادامه خواهیم داد/ وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده

فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان‌سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است