کد خبر : 195075
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - 13:01
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: هنوز ارز ترجیحی دارو حذف نشده/ دولت در حوزه دارو هم باید «جراحی اقتصادی» انجام دهد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دولت باید این ارز را حذف کند و نباید از قانون تخطی کند اگر ارز حذف شود، مابه تفاوت ارز دولتی به سازمان های بیمه گر داده می شود پرداختی از جیب بیمار اضافه نمی شود بیمار دیگر استرس ندارد، جنس کارخانه تولیدکننده هم گران می شود، تولیدش به صرفه می شود و کارخانه می تواند رو پای خودش بایستد .

نماینده مجلس: هنوز ارز ترجیحی دارو حذف نشده/ دولت در حوزه دارو هم باید «جراحی اقتصادی» انجام دهد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در داروخانه ها،گفت: علت کمبود دارو این است که کارخانه جات داروسازی اصلاح قیمت نداشتند و با قیمت های که هست نمی توانند دارو تولید کنند. باید سازمان غذا و‌دارو اصلاح قیمت را انجام دهند، سازمان های بیمه گر قیمت های جدید را تحت پوشش قرار دهند که از لحاظ اقتصادی برای کارخانه جات به صرفه باشد و تولیدشان را راه اندازی کنند.

 محسن فتحی  با بیان این مطلب گفت: هنوز حذف ارز ترجیحی انجام نشده است و اگر حذف ارزترجیحی برای دارو انجام شود این مسائل و مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی آنتی بیوتیک ها،گفت: دولت باید جراحی اقتصادی در حوزه دارو را انجام دهد. سازمان غذا و دارو لیست تعیین قیمت را ۲۵اردیبهشت فرستاده است که هنوز اعمال نشده است. اگر این لیست تعیین قیمت ها اعمال شود و پوشش دهی سازمان های بیمه گر کامل شود که فشار به مردم نیاید و بیمار قیمت برایش محسوس نباشد این مسائل و مشکلات حل می شود و در عرض دو سه ماه تمام قفسه داروخانه ها پر می شود، کسری های نیز رفع می شود.

وی در مورد نگرانی های مردم در تامین برخی اقلام دارویی گفت: این نگرانی ها در صورتی رفع می شود که حذف ارز ترجیحی صورت بگیرد و اصلاح قیمت را داشته باشیم. ما وقتی می گوییم مردمی سازی یارانه ها یعنی اینکه یارانه و ارز دولتی که می دهیم و در جیب چند شرکت وارد کننده می رود، اصلاح شود. باید این پول را به سازمان های بیمه گر بدهیم که فشار به بیمار نیاید. باید بیمار از این یارانه استفاده کند. باید من بیمار وقتی نسخه ام را می برم که دارویی را تهیه کنم با پوشش دهی کامل بیمه مواجه شوم .پرداختی از جیب من همانند شهریور ۱۴۰۰باشد یعنی همان چیزی که در قانون آمده است.

فتحی تاکید کرد: دولت باید این ارز را حذف کند و نباید از قانون تخطی کند اگر ارز حذف شود، مابه تفاوت ارز دولتی به سازمان های بیمه گر داده می شود پرداختی از جیب بیمار اضافه نمی شود بیمار دیگر استرس ندارد، جنس کارخانه تولیدکننده هم گران می شود، تولیدش به صرفه می شود و کارخانه می تواند رو پای خودش بایستد .بیمار به دارویش دسترسی دارد و یارانه ای که به سازمان های بیمه گر می دهند به بیمار می رسد.

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است