کد خبر : 195066
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - 12:32
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اقتصادی
چاپ

نماینده مجلس: ۳۰۰ میلیون تومان برای شروع یک زندگی کافی است

حجت‌الاسلام حسین جلالی اظهار کرد: برآنیم تا با اعطای امتیازات مثبت همچون افزایش میزان وام ازدواج و تسهیلات مسکن طرح جوانی جمعیت و ازدواج آسان را رقم بزنیم. به‌طور کل در سال جاری یک زوج پس از فراهم‌سازی مقدمات لازم، ۳۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند که چنین رقمی برای شروع زندگی مطلوب است.

نماینده مجلس: ۳۰۰ میلیون تومان برای شروع یک زندگی کافی است

به گزارش سایت خبری مدارا حجت‌الاسلام حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار وعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو طرح جوانی جمعیت موضوع تسهیل امر ازدواج در جوانان نیز در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه کمیسیون فرهنگی مطرح و مقرر شد تا مؤلفه‌های آسان شدن ازدواج در دستور  کار قرار بگیرد.
وی افزود: کاهش سن ازدواج و جوانی جمعیت از مهم‌ترین مؤلفه‌های در دستور کار است. مسائل دیگر همچون اشتغال و مسکن نیز حائز اهمیت است و بدین منظور برایشان چاره‌اندیشی شده است.
حجت‌الاسلام حسین جلالی تصریح کرد: برآنیم تا با اعطای امتیازات مثبت همچون افزایش میزان وام ازدواج و تسهیلات مسکن طرح جوانی جمعیت و ازدواج آسان را رقم بزنیم. به‌طور کل در سال جاری یک زوج پس از فراهم‌سازی مقدمات لازم، ۳۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند که چنین رقمی برای شروع زندگی مطلوب است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه مسکن یکی از معضلات حال حاضر جوانان است، طرح مسکن ملی را نیز در دستور کار قراردادیم تا بتوانند مسکن خود را تهیه کنند. زوج‌های دانشجو نیز می‌توانند از خوابگاه متأهلی استفاده کنند تا لطمه‌ای به درسشان وارد نشود.
نماینده مردم رفسنجان و انار اضافه کرد: فرزند آوری از دیگر اهداف طرح جوانی جمعیت است که به‌منظور تشویق زوج‌ها، مبالغ و مزایای متعددی درنظر گرفته‌شده که برای فرزند اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم متفاوت است.

وی در‌پایان این گفت‌وگو اظهار کرد: کلیه مزایای درنظر گرفته با تنفس زیاد است و به خانوارها فشاری وارد نمی‌کند. این کمک زندگی‌ها باهدف بهبود شرایط جامعه، جلوگیری از پیری جمعیت و افزایش سن ازدواج است. همچنین با ازدواج، اولویت اشتغال برای مرد ایجاد می‌گردد و در آزمون‌های استخدامی، ضریب به‌کارگیری بالاتری برایشان لحاظ می‌شود.

اخبار مرتبط:
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد

سود مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد، به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تَعطیل است
شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تَعطیل است

عضو اتاق بازرگانی از مخالفت این نهاد کارفرمایی با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه به جای شنبه می‌گوید و معتقد است تعطیلی پنج‌شنبه‌ها فاصله ایران و جهان را بیشتر می‌کند.

ادعای عجیب وزیر صمت / علی‌آبادی: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم / ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم
ادعای عجیب وزیر صمت / علی‌آبادی: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم / ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است