کد خبر : 195041
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - 00:07
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

شکایت ستاد امر به معروف از شرکت بستنی سازی / اتهام ؛ «تبلیغات منافی عفت»

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد گفت :تبلیغات مشتمل بر اهانت به مقام شامخ زن و مروج بی عفتی بود.

شکایت ستاد امر به معروف از شرکت بستنی سازی / اتهام ؛ «تبلیغات منافی عفت»

به گزارش سایت خبری مدارا و به نقل از سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به دنبال انتشار گسترده دو فیلم تبلیغاتی منافی عفت عمومی توسط شرکت دومینو، ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به این شرکت اعلام جرم کرد.

بنا به گفته صادق منش مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد، پیش از این با انتشار یک فیلم تبلیعاتی منافی عفت عمومی و معارض حقوق عامه از سوی شرکت یاد شده، ستاد به جای پیگیری قضایی، مدیرعامل این شرکت را دعوت کرده و به او در این باره تذکر لسانی داده بود و نامبرده هم متعهد به جبران و عدم تکرار چنین تبلیغات مشتمل بر اهانت به مقام شامخ زن و مروج بی عفتی شده بود.

وی افزود: با توجه به تکرار این روند، بر خلاف تعهد قبلی مدیرعامل شرکت دومینو، ستاد ناچار به پیگیری موضوع از طریق مرجع قضایی شد تا علاوه بر جبران بخشی از صدمات وارد شده به عفت عمومی و حقوق عامه، از تکرار چنین رفتارهایی پیشگیری کند.

مدیر کل حقوقی ستاد در ادامه گفت: با توجه به این مسئولیت معاونت حقوق عامه دادستان کل کشور برای پیگیری این قبیل موارد، ستاد موضوع را به معاونت یاد شده منعکس کرد و خواستار تعقیب و کیفر بازدارنده نسبت به شرکت مذکور شد و مدیرکل پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی و امنیت اخلاقی معاونت یاد شده، به استناد ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۲ دستور العمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، شکایت ستاد را برای تعقیب کیفری آن شرکت به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرد.

متن نامه محمد مهدی حاجی محمدی مدیر کل پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی، امنیت انسانی و سلامت قوه قضائیه که به دکتر صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران نوشتند خواستار پیگیری موضوع و اعلام جرم علیه شرکت دومینو شد که متن نامه به شرح ذیل است:

به پیوست تصویر نامه شماره ۱۲۴۵/۲ مورخ ۱۴۰۱/۳/۳۱ قائم مقام محترم رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به عنوان نهاد قانونی متولی این حوزه در خصوص تولید و انتشار مجدد فیلم‌های تبلیغاتی مغایر هنجارهای دینی و اخلاقی توسط مدیران شرکت دومینو ارسال می‌گردد.
مقتضی است در اجرای ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری، ماده ۲ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و تکالیف نهاد دادسرا در صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی و باورهای مسلم دینی، دستور فرمایید ضمن ارسال نتایج اقدامات قضایی قبلی در خصوص رسیدگی به تخلفات مذکور با قید فوریت موضوع بررسی و اقدام لازم قانونی را به عمل آورند.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است