کد خبر : 194904
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - 10:07
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

امیر جدیدی عضو آکادمی اسکار شد

امیر جدیدی بازیگر ایرانی به عنوان یکی از اعضای جدید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در شاخه بازیگری انتخاب شد.

امیر جدیدی عضو آکادمی اسکار شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست ۳۹۷ هنرمند و فعال عرصه سینما را به عنوان اعضای جدید این نهاد سینمایی معرفی کرد و امیر جدیدی بازیگر ایرانی به عنوان یکی از اعضای جدید در شاخه بازیگری آکادمی انتخاب شد.

امیر جدیدی که سال گذشته با فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در جوایز اسکار حضور داشت، نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون «عرق سرد» و «من» (سهیل بیرقی)، «آفریقا» و «سیزده» (هومن سیدی)، «پایان خدمت» (حمید زرگر نژاد)،‌ «رخ دیوانه» (ابوالحسن داوودی)، «خنده‌های آتوسا» (علیرضا فرید)، «اژدها وارد می‌شود!» (مانی حقیقی)، «قاتل اهلی» (مسعود کیمیایی)، «پدیده (علی احمدزاده)، «هت‌تریک» (رامتین لوافی)، «تنگه ابوقریب» (بهرام توکلی)، «قانون مورفی «رامبد جوان»، «لتیان» (علی تیموری) و «روز صفر» (سعید ملکان) را نیز در کارنامه دارد.

نام فیروزه خسروانی، مستندساز ایرانی فیلم «رادیوگرافی یک خانواده» هم در میان اعضای جدید  آکادمی اسکار در شاخه مستند دیده می‌شود.

از میان ۳۹۷ نفر عضو جدید آکادمی اسکار، ۴۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصد نیز افرادی از اقلیت‌های قومی و نژادی هستند. ضمن این که ۵۰ درصد از اعضای جدید آکادمی از کشورهایی غیر از آمریکا انتخاب شده‌اند.

در فهرست جدید اعضای آکادمی اسکار، ۷۱ نامزد اسکار و ۱۵ برنده این جایزه سینمایی حضور دارند.

اخبار مرتبط:
مظنون اصلی پخش نسخه‌ قاچاق پیرپسر معلوم شد
مظنون اصلی پخش نسخه‌ قاچاق پیرپسر معلوم شد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پیرپسر» با بیان این‌که پیگیری‌ها در خصوص قاچاق این فیلم هنوز به نتیجه‌ای نرسیده گفت: بحث سریالی شدن پیرپسر را از طریق دیگر پلتفرم‌ها پیگیریم.

کیهان: رقم نجومی به مدیری و فراستی، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است
کیهان: رقم نجومی به مدیری و فراستی، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است

روزنامه کیهان نوشت: اخبار یا اطلاعاتی که درباره دستمزد برخی از هنرمندان و چهره‌های مشهور در قبال کار یا فعالیتی که نه ثمره مهمی در پی دارد و نه زحمتی بابت آن کشیده می‌شود، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است. این وضعیت باعث دور شدن رسانه از رسالت اصلی خودش یعنی آگاهی بخشی و پویاسازی فرهنگ می‌شود و علاوه ‌بر اینکه به بی‌عدالتی و تبعیض بین شاغلین این عرصه دامن می‌زند، موجب غلبه سازوکارهای کاسبکارانه و تجاری بر خلاقیت و دانش واقعی در نظام فرهنگی کشور هم می‌شود.

روزنامه اصولگرا: تعداد فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه از ایران کمتر است، اما ترک‌ها ۷۵۰ میلیون مخاطب در دنیا دارند/ سینما و تلویزیون ایران درجا می‌زند
روزنامه اصولگرا: تعداد فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه از ایران کمتر است، اما ترک‌ها ۷۵۰ میلیون مخاطب در دنیا دارند/ سینما و تلویزیون ایران درجا می‌زند

سینمای ایران مدت‌هاست که در سبد اکران خود درگیر دو ژانر «کمدی» و «درام‌های خانوادگی» است و برخوردی سطح پایین و بسیار کلیشه‌ای با مفهوم فیلم کمدی و ملودرام دارد. در واقع نسخه‌هایی که فیلمسازان ایرانی برای مخاطبان خود می‌پیچند، به‌دور از بداعت و خلاقیت است و تنها سوژه را در دم‌دستی‌ترین حالت، مصرف می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است