کد خبر : 194704
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - 00:11
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

دادستان کل کشور خطاب به کارگران: شما امروز در سنگر جنگ اقتصادی نشسته اید و با سختی ها کنار بیایید

​دادستان کل کشور گفت: کارگران سنگرنشینانی هستند که در جنگ اقتصادی، با زحمت، برنامه، دانش، تکنیک و جهادهای گوناگون در حوزه های صنعت و اقتصاد به نبرد با جبهه ظالم رفته اند.

دادستان کل کشور خطاب به کارگران: شما امروز در سنگر جنگ اقتصادی نشسته اید و با سختی ها کنار بیایید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ «محمد جعفر منتظری »روز شنبه در جمع کارکنان یک شرکت دانش بنیان خوارزمی مستقر در گرمدره کرج و بهره برداری از پایلوت استخراج لیتیوم این واحد گفت: هفته قوه قضاییه به مناسبت حادثه جانگذار هفتم تیر در سال ۶۰ است که به دست منافقان کوردل و سرسپردگان استکبار حادثه بسیار دلخراشی در دفتر حزب جمهوری اسلامی به وقوع پیوست و تعدادی از خدمتگذاران ملت، مملکت و نظام اسلامی که در راس آنها انسانی متفکر، اندیشمند و خدمتگذار شهید آیت الله شهید بهشتی قرار داشت را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: به همین مناسبت در هر سال در این ایام بزرگداشت این شهدای عزیز و به مناسبت اینکه مرحوم آیت الله شهید بهشتی ریاست عالیه قوه قضاییه را عهده دار بود به نام هفته قوه قضاییه نامگذاری شد و فرصت مناسبی برای اینکه ارتباطات بیشتری با بخش های هم دستگاه قضایی، اجرایی و مردم ایجاد شود، پیش آمد.

منتظری در ادامه با اشاره به اینکه کارگران از جمله فعالان این واحد تولیدی سهم خود را در تولید، اشتغال و رفع نیازهای کشور ادا می کنند، اظهار داشت: کارگر در مکتب اسلام از یک جایگاه ویژه ای برخوردار بوده؛ جایگاه شما کارگران در پیشگاه خداوند فوق العاده ارزشمند است و آنقدر ارزش دارید که فردی شبیه شما که کارگر بود وقتی پیامبر عظیم الشان اسلام وی را می بیند دست این کارگر را می بوسد.

وی با بیان اینکه کارگران باید قدر خود را بدانند، به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حمله نظامی برای هدفی که خودشان آنرا نابود کردن کشور و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند، شروع شد و به خیال باطلشان، تصور بر این بود که می توانند ظرف یک هفته انقلاب را شکست داده و خود را به تهران برسانند، اما ملت به پا خواسته با رهبری های داعیانه امام(ره) به دفاع از این سرزمین پرداختند.

وی با بیان اینکه توفیق رزمندگی را نداشته اما بصورت مکرر به زیارت جبهه ها رفته است، تصریح کرد: صحنه هایی در جبهه ها دیدم که بچه های مردم با دستانی خالی و نداشتن امکانات، با چنگ و دندان از امنیت این سرزمین دفاع کردند، با اینکه مردم از سفره های خودشان بر می داشتند و به سفره های رزمندگان در جبهه های جنگ می فرستادند ولی با سختی فراوان توانستند در طول هشت سال این جنگ را به مرحله پیروزی برسانند، اما این در حالی بود که صدام و حامیانش تمام امکانات روز را در اختیار داشتند.

دادستان کل کشور افزود: شرایط جنگیدن در آن روز را تصور کنید، دست خالی، نداشتن امکانات از طرفی و طرف مقابل باداشتن تمامی امکانات، ولی این جوانان ایران اسلامی بودند که جنگ را با افتخار به پیروزی رساندند.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور خاطر نشان کرد: امروز  استکبار و عوامل منطقه ای جنگ نظامی را به جنگ اقتصادی تبدیل کردند که امروز نوبت شما کارگران است، شما امروز در یک جبهه جنگ کاملا حساب شده از طرف استکبار به نام جنگ اقتصادی در حال مبارزه هستید.

منتظری ادامه داد: امروز با اطلاعات دقیقی که داریم دشمن برنامه ریزی کرده همانگونه ای که در جنگ نظامی تمام امکانات خود را در اختیار صدام قرار داد که صدام را به پیروزی برسانند، می خواهد تمامی امکاناتش را نیز بکار ببندد تا اقتصاد کشور را تحت عنوان جنگ اقتصادی فلج کند، این موضوعی نیست که از اقرار آن ترسی داشته باشند بلکه در هر محفل و مجلسی اهداف و سرمایه گذاری های خود را به صورت صریح بیان می کنند.

وی با بیان اینکه دومین جنگی که امروز ملت ایران با آن مواجه است جنگ فرهنگی است و خطاب به بانوان کارگر گفت: بدانید که در جنگ نظامی ولو اینکه بانوان معاف از جنگیدن در میدان جنگ به معنای سلاح به دست گرفتن بوده و هستند اما بانوان در میدان جنگ دوشادوش رزمندگان کارهای عجیبی انجام دادند، از آن مادری که فرزند خود را به جبهه فرستاد، آن خانمی که در روستا و در شهر با بافتن جوراب، دستکش و لباس به رزمندگان کمک می کرد، آن پرستارهایی که در بیمارستان های جبهه و از مجروحان پرستاری می کردند؛ همه و همه، زن و مرد در کنار هم ایستاده جانانه مقابله و جنگ را به پیروزی رساندند.

وی ادامه داد: امروز نیز زن و مرد این کشور به خصوص قشر کارگر که نقش بسیار مهم و مسئولیت خطیری در مقابله با جنگ اقتصادی برعهده دارد.

دادستان کل کشور افزود: کارگران در ۸ سال دفاع مقدس در برابر حملات دشمن سینه سپر کردند و اجازه ندادند که دشمن به پیروزی برسد، شما نیز امروز در دفاع از اقتصاد کشور، سنگر نشینانی هستید که باید در جنگ اقتصادی، با زحمت، برنامه، دانش، تکنیک و جهادهای گوناگونی که در حوزه صنعت و اقتصاد دارید می توانید به جنگ با این جبهه ظالم و تحریم های ظالمانه ای که علیه این مملکت به کار می رود بروید.

منتظری گفت: این بخش کوچکی از مجموعه ای است که در حال خدمت به اقتصاد کشور است، ما مجموعه های فراوانی داریم بر همین اساس ارزش کار خود را بدانید؛ شما امروز در سنگر جنگ اقتصادی نشسته اید و با سختی ها کنار بیایید، همانگونه که برادران و خواهران شما در هشت سال دفاع مقدس سختی و کمبودها را پشت سرگذاشتند و مشکلات را تحمل کردند و توانستند به پیروزی نهایی دست یابند.

وی ادامه داد: به طور قطع شما تحمل مشکلات، کمبودها، نارسایی ها را خواهید داشت و امیدواریم که در آینده نزدیک به افق پیروزی برسیم که دشمن ببیند، بداند و بفهمد که ملت ایران را نه با جنگ نظامی، جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی نمی تواند از مسیر انقلاب و تسلیم در برابر خداوند متعال باز دارد.

اخبار مرتبط:
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات
آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات

آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است