کد خبر : 194464
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - 10:02
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکان پذیر نیست! ما راه بهتری سراغ داریم!

کشور کانادا یکی از بهترین و رویا‌یی‌ترین مقاصد مهاجرتی برای کسانی است که می‌خواهند برای بهره‌مندی از یک زندگی با کیفیت مطلوب، به یک جای جدید بروند. روش‌های مهاجرتی مختلفی برای رفتن به این کشور وجود دارد و برخی افراد برای اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک امیدوار هستند.

اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکان پذیر نیست! ما راه بهتری سراغ داریم!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اما واقعیت این است که با خرید ملک نمی‌توان برای اخذ اقامت یا شهروندی کانادا اقدام کرد. به جای این روش، ما راه‌های جایگزینی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که از طریق آن بتوانید به سادگی برای اخذ اقامت اقدام کنید. در ادامه این مطلب، بیشتر راجع به اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک صحبت کرده و روش جایگزین را به شما معرفی می‌کنیم.

بررسی امکان اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک

شاید برخی کشورهای دنیا مانند ترکیه، گزینه اخذ اقامت را با خرید خانه به شما ارائه دهند، اما اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکانپذیر نیست. در نتیجه، شما نمی‌توانید امیدوار باشید که تنها با خرید یک ملک مسکونی، تجاری یا صنعتی به کانادا مهاجرت کرده و اقامت این کشور را اخذ کنید. با این حال، داشتن چنین دارایی در کانادا می‌تواند اثباتی برای وجود وابستگی شما به این کشور باشد.

همچنین اگر بتوانید ثابت کنید که برای مدتی در خانه خود در کانادا مستقر بوده‌اید، می‌تواند اثباتی برای محل اقامت شما در این کشور باشد. شرط وابستگی در کشور کانادا و یا مستقر بودن در یک آدرس مشخص در این کشور، برای برخی مسیرهای مهاجرتی و اخذ ویزا شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد. بنابراین، می‌توانید از خرید ملک در کانادا، به دو روش بالقوه زیر استفاده کنید:

  • در برنامه نامزد استانی یا “PNP”، خرید ملک در این استان می‌تواند نشانه‌ای از تعهد و وابستگی شما باشد. در نتیجه، احتمال ترک استان پس از مهاجرت کمتر بوده و می‌تواند راهی برای اثبات وابستگی شما برای اخذ اقامت باشد.
  • اگر تحت شرایط مهاجرت بشردوستانه یا “H&C” مهاجرت می‌کنید، داشتن ملک در کانادا می‌تواند یک عامل مثبت برای افزایش شانس اخذ اقامت شما باشد. البته برای پذیرش در این برنامه مهاجرتی باید شرایط و معیارهای دیگری نیز بررسی شود.

به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که نباید تنها به امید مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت، در این کشور ملک خریداری کنید. البته، در برخی شرایط استثنایی گرفتن اقامت کانادا از طریق خرید ملک می‌تواند به شکل غیرمستقیم تسهیل شود. به هر حال، صرفاً خریدن خانه و یا هر ملک دیگری نمی‌تواند منجر به دریافت شهروندی یا حتی اقامت شود. پس چه راهی جایگزین می‌شود؟

اخذ اقامت کانادا با سرمایه‌گذاری

حالا که می‌دانیم اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک ممکن نیست، پس بهتر است به دنبال راهی باشیم که همان سرمایه اولیه خرید ملک را به شیوه مناسب‌تری به کار بگیریم. بهترین راه جایگزین برای شما، اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری است. دولت کانادا برنامه‌های مهاجرتی متعددی را براساس سرمایه‌گذاری مالی در این کشور ارائه می‌دهد. با این برنامه‌ها شما نه تنها می‌توانید برای خودتان اقامت کانادا را بگیرید، بلکه حتی می‌توانید برای اعضای خانواده نیز اقامت این کشور را اخذ کنید.

تنها کافی است یکی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری مورد نظر خود را انتخاب کرده و با تأمین مقدار سرمایه لازم و رعایت شرایط الزامی، برای درخواست اقامت خود اقدام کنید. روش‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در کانادا وجود دارد. خرید بیزینس یکی از روش‌های متداول و مرسوم اخذ اقامت و سرمایه‌گذاری در کانادا است. در این روش، به عنوان متقاضی می‌توانید ویزای Work Permit کانادا را با خرید یک کسب‌وکار در کانادا به دست آورید، سپس برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست بدهید.

مروری بر برنامه مهاجرت سرمایه گذاران کانادا

برنامه‌های سرمایه‌گذاری مهاجران توسط دولت کانادا طراحی شده تا افراد ثروتمند و فعال در کسب و کارهای مختلف، و سرمایه آنها را به این کشور جذب کند. این برنامه بهترین جایگزین برای کسانی است که به اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک امیدوار بودند. اشخاص سرمایه‌گذار و اعضای نزدیک خانواده آنها، می‌توانند با رعایت پنج معیار زیر، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند:

  • اثبات تجربه تجاری و کاری مرتبط طبق مقررات تعریف شده، به مدت دو سال طی پنج سال گذشته قبل از درخواست اقامت
  • اثبات دارایی شخصی به مبلغ حداقل ۲ میلیون دلار کانادا برای شخص متقاضی و همسر یا پارتنر او
  • تکمیل ارزیابی‌های پزشکی و امنیتی کانادا برای شخص متقاضی و همه اعضای خانواده
  • سرمایه‌گذاری بدون بهره به ارزش ۱.۲ میلیون دلار کانادا برای یک دوره پنج ساله تحت یکی از دو برنامه سرمایه گذاری مهاجران (با تضمین سرمایه از سوی دولت و بازپرداخت کامل پس از پایان دوره سرمایه‌گذاری)
  • ارزیابی برمبنای معیارهای سیستم امتیازدهی (سن، زبان، تحصیلات، تجربه و …) و اخذ حداقل امتیاز تعیین شده

مزایای سرمایه گذاری در کانادا و اخذ اقامت

کشور کانادا و ایالت‌های مختلف آن، مسیرهای مهاجرتی مختلفی را از طریق سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند. هر یک از این روش‌ها شرایط خاص خود را داشته و مزایای مختلفی برای شخص متقاضی و خانواده او به همراه خواهند داشت. آخرین اخبار مربوط به ویزای سرمایه‌گذاری کانادا را اینجا بخوانید.

مزایای اصلی سرمایه‌گذاری در کشور کانادا و زندگی در این کشور، عبارت است از:

  • امکان زندگی در کشوری با بالاترین سطح استانداردهای جهانی
  • کیفیت بالای سیستم آموزشی و هزینه مقرون به‌صرفه تحصیل
  • جامعه چندفرهنگی و پر جنب‌وجوش برای کمک به پیشرفت فردی
  • پتانسیل قوی برای تجارت به امکان دسترسی به کل بازار آمریکای شمالی
  • امکان درخواست برای اخذ شهروندی پس از سه سال از دوره اقامت پنج ساله در صورت واجد شرایط بودن

سخن نهایی

همانطور که دیدید، احتمال اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک تقریباً نزدیک به صفر است. اگرچه داشتن یک ملک در کانادا می‌تواند روند اخذ اقامت را تحت شرایط خاصی تسهیل کند، اما نمی‌تواند تنها فاکتور کمک کننده باشد. در نتیجه افرادی که از راه‌های مهاجرتی دیگر ناامید شده‌اند، باید به فکر یک راه جایگزین باشند. سرمایه‌گذاری در کانادا، یکی از بهترین روش‌های جایگزین برای اخذ اقامت کانادا است. در این روش اصلی‌ترین معیار شما تأمین حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری است و می‌توان گفت نسبت به سایر مسیرهای مهاجرتی ساده‌تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا و اخذ اقامت از طریق آن، می‌توانید به وب سایت موسسه پارسی کانادا مراجعه کنید.

اخبار مرتبط:
بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان
بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان

علاوه بر هزینه هایی که به طور معمول برای بازسازی یک ساختمان محاسبه می‌شود، معمولا هزینه های پنهان نیز در طول پروژه های بازسازی ساختمان ایجاد می‌شود. این هزینه‌ها، تحت تاثیر عواملی مانند شرایط پروژه، اتفاقات غیرمنتظره و نیازهای اضافی در طول فرآیند بازسازی به وجود می‌آیند.

انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم
انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

جمیله علم‌الهدی به عنوان بانوی اول ایران در پاکستان معرفی شد
جمیله علم‌الهدی به عنوان بانوی اول ایران در پاکستان معرفی شد

همسر ابراهیم رییسی که او را در سفر به پاکستان همراهی می‌کند، از سوی رسانه‌های پاکستانی به عنوان «بانوی اول ایران» معرفی شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است