کد خبر : 194430
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - 17:27
دسته‌بندی : اخبار ویژه، بین الملل
چاپ

بایدن: اوکراین به احتمال زیاد به اتحادیه اروپا ملحق می‌شود

بایدن گفته که اوکراین به احتمال زیاد به اتحادیه اروپا ملحق می‌شود اما این را هم گفت که در جریان سفرهای قریب الوقوعش، به این کشور احتمالا سفری نخواهد داشت.

بایدن: اوکراین به احتمال زیاد به اتحادیه اروپا ملحق می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره احتمال عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا پس از رای گیری روز جمعه کمیسیون اروپا درباره اعطای وضعیت کاندیداتوری اتحادیه اروپا به این کشور گفت: فکر می‌کنم احتمال چنین اتفاقی خیلی زیاد است.

وی همچنین در پاسخ به این که آیا قصد دارد تا به اوکراین برود، گفت: این بستگی به بسیاری از مسائل دارد که آیا این کار برای اوکراینی‌ها مشکل بیشتری ایجاد می‌کند یا نه.
بایدن ادامه داد: با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرده و هفته‌ای سه یا چهار بار با او گفت‌وگو می‌کنم.
بایدن همچنین گفت، احتمال نمی‌دهد که در بخشی از سفرش به آلمان، اسپانیا، اسرائیل و عربستان سعودی به اوکراین هم برود.
اگر بایدن واقعا هفته‌ای سه یا چهار بار تماس با زلنسکی داشته باشد، به این معنی است که کاخ سفید برای اکثر آنها اعلامیه‌ای صادر نکرده است. آخرین اطلاع رسانی کاخ سفید در این باره مربوط به ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ بود. پیش از آن، هر دو رئیس جمهوری در هشتم مه به کنفرانس تلفنی گروه هفت پیوستند.
هنوز مشخص نیست که چقدر طول می‌کشد تا اوکراین به اتحادیه اروپا ملحق شود. وضعیت کاندیداتوری اتحادیه اروپا برای کی‌یف ممکن است چندین سال به طول بینجامد. زلنسکی چهار روز پس از حمله روسیه درخواست عضویت کشورش را به اتحادیه اروپا ارائه کرد.
اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است