کد خبر : 193170
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - 16:51
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

لاریجانی: مجلس باید سفرهای «گروسی» به تهران را محدود کند

محمدجواد لاریجانی گفت: مجلس در واکنش به اقدام سیاسی و غیرحرفه‌ای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تعلیق عضویت ایران در NPT را بررسی کند.

لاریجانی: مجلس باید سفرهای «گروسی» به تهران را محدود کند

به گزارش سایت خبری مدارا ؛ «محمدجواد لاریجانی» معاون اسبق وزارت امور خارجه و کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اسرائیل و رایزنی با مقامات اسرائیل درباره موضوع هسته‌ای ایران، خاطرنشان کرد: این اقدام گروسی بیش از حد غیرحرفه‌ای و سیاسی است.

وی ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق NPT موظف است برای کشورهایی مانند ایران که فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کنند، هم در توسعه فنی و هم در مباحث مربوط به ایمنی کمک کند، امّا آقای گروسی با فراموشی تعهدات و وظایف آژانس، آن را ظاهراً به یک نهاد سیاسی در خدمت صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.

محمدجواد لاریجانی درباره چگونگی واکنش متناسب ایران به اقدام غیرحرفه‌ای گروسی تأکید کرد: معتقدم مجلس ایران دست‌کم دو کار را می‌تواند در برهه فعلی در دستور کار قرار دهد؛ نخست اینکه طرحی را تصویب کند که از وزارت خارجه بخواهد سفر گروسی به تهران را محدود کند، و دوم اینکه در صورت ادامه روند فعلی آژانس، مجلس تعلیق عضویت ایران در NPT را مورد بررسی قرار دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل و موضوع هسته‌ای تأکید کرد که آژانس باید برای اقدامات غیرحرفه‌ای و سیاسی خود پاسخ متناسبی از ناحیه ایران دریافت کند.

 

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است