کد خبر : 192555
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - 12:58
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

حجت الاسلام ابراهیمی: اوایل انقلاب سوپرانقلابی‌ها می‌گفتند امام(ره) از راه انقلاب منحرف شده است

تحلیلگر اصولگرا گفت: «مدعیان انقلابی‌گری یا همان سوپرانقلابی‌ها رویشان نمی‌شود که اگر می‌شد به امام(ره) هم انتقاد می‌کردند. در زمان امام(ره) هم بودند کسانی که می‌گفتند ایشان از راه منحرف شده است و دیدیم که همان‌ها یا به منافقین پیوستند یا به گروه فرقان».

حجت الاسلام ابراهیمی: اوایل انقلاب سوپرانقلابی‌ها می‌گفتند امام(ره) از راه انقلاب منحرف شده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مدعیان انقلابی‌گری پدیده‌هایی نوظهور در تاریخ انقلاب اسلامی نیستند؛ آنها از ابتدای انقلاب تا کنون در اشکال مختلف با یدک‌کشیدن نام انقلابی خود را در عرصه سیاسی مطرح می‌کنند و اغلب مواضعی تند و خارج از قاعده دارند که نه‌تنها در مسیر انقلاب اسلامی نیست بلکه باعث وحدت‌شکنی می‌شود. این موضوع در شرایط کنونی نیز صادق است و آشکارا می‌توان نیروهایی را مشاهده کرد که در نام و عملشان تناقضی واضح دیده می‌شود.

حسین ابراهیمی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «برخی افراد نام انقلابی بر خود می‌گذارند اما وقتی منافعشان تأمین نشود یا تعارض منافع با انقلاب پیدا کنند، راه خود را از انقلاب اسلامی جدا می‌کنند؛ هرچند همچنان نام انقلابی‌ را یدک بکشند. اینها منافعشان را بر منافع انقلاب ترجیح می‌دهند. در طول تاریخ اسلام هم این طیف افراد بوده‌اند. کسانی در کنار پیامبر(ص) خود را قرار می‌دادند و می‌گفتند که ما از همه مسلمان‌تر هستیم اما بعدها دیده شد که هم دشمن پیامبر(ص) شدند و هم اهل بیت رسول‌الله(ص). اکنون هم همین‌طور است؛ مدعیان انقلابی‌گری یا همان سوپرانقلابی‌ها رویشان نمی‌شود که اگر می‌شد به امام(ره) هم انتقاد می‌کردند. در زمان امام(ره) هم بودند کسانی که می‌گفتند ایشان از راه منحرف شده است و دیدیم که همان‌ها یا به منافقین پیوستند یا به گروه فرقان».

او ادامه داد: «مهدی هاشمی، برادر داماد آیت‌الله منتظری فردی بود که اول انقلاب می‌خواست انقلاب را صادر کند و خیلی از مسئولیت‌ها به او داده شد و می‌گفت از همه انقلابی‌تر هستم اما بعدا هم قاتل از آب درآمد، هم دشمن انقلاب».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون حضرت آقا سخن بسیار مهمی را مطرح کردند؛ آنکه انقلابی‌ماندن مهم است. درست هم همین است. در مجلس دوم به یاد دارم که به ما و افرادی چون آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مهدوی کنی می‌گفتند آمریکایی، می‌گفتند شما انقلابی نیستید اما بعدها همه دیدیم که خود آنها چه‌طور از خط انقلاب خارج شدند»

ابراهیمی در پایان گفت: «به هر حال حب به دنیا، مادیات و ریاست‌ و قدرت افراد را از معنویات دور می‌کند. ممکن است برخی نام انقلابی را بر خود بگذارند و بخواهند با سوءاستفاده از این نام منویات دنیایی خود را تأمین کنند اما آقا یک سخن بسیار خوبی را مطرح می‌کردند؛ اینکه ریزش و رویش‌ها وجود دارد. ایشان درست می‌فرمودند و گرچه ریزش‌ وجود دارد اما می‌بینیم که جامعه کنونی چه‌قدر انقلابی است و هر روز شاهد رویش‌های جوانان انقلابی واقعی هستیم؛ نه آنها که با شعار انقلابی مایه دردسر انقلاب هستند».

اخبار مرتبط:
«نور نیوز» ارگان رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیست
«نور نیوز» ارگان رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیست

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به صدور اطلاعیه‌ای هرگونه انتساب میان این شورا و یکی از پایگاه های خبری را تکذیب و اعلام کرد: شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه شورا دارای اُرگان رسانه ای نبوده و کلیه اخبار و اطلاعیه‌های آن از طریق رسانه ملی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود.

در صورت خطای مجدد صهیونیست‌ها، سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود
در صورت خطای مجدد صهیونیست‌ها، سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود

علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه ایران گفت: در صورت سرزدن خطای مجدد از سوی دشمن، صهیونیستها بدانند که دیگر ۱۲ روز وقت نخواهند داشت و سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود.

وزیر خارجه مصر پیام هشدار ایران را به اسرائیل رسانده است
وزیر خارجه مصر پیام هشدار ایران را به اسرائیل رسانده است

تسنیم نوشت: یک منبع آگاه خبر داد که در خلال تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و مصر پیام هشداری جهت ارسال به اسرائیل داده شده است. پیشتر اخباری منتشر شده بود که تهران از طریق قاهره پیام هشدار مهم به رژیم اسرائیل ارسال کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است