کد خبر : 192472
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - 11:25
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

سخنگوی وزارت خارجه: گزارش اخیر آژانس درباره ایران منصفانه نبود

نشست خبری «سخنگوی وزارت خارجه» صبح امروز برگزار شد.

سخنگوی وزارت خارجه: گزارش اخیر آژانس درباره ایران منصفانه نبود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، حادثه دلخراش ریزش ساختمان آبادان و جان باختگان شهروندان آبادانی و همچنین رحلت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و اظهار کرد: سیاست خارجی دولت در حوزه همسایگی با تمرکز خاصی پیگیری می شود که ثمره این تحرکات در سفر روسای کشورها دیده می شود. در سفر آقای رییسی به عمان نزدیک به ۱۳ سند در حوزه های مختلف امضا شد. همچنین روز گذشته رییس جمهور تاجیکستان به تهران را داشتیم که سفر بسیار موفقی بود، ۱۷ سند در حوزه های مختلف بین دو کشور امضا شد لذا کانون توجهی که سیاست خارجی دولت در منطقه در این سفرها قابل رویت هست و ایران نیز این مسیر را ادامه می دهد.

بخش هایی از اظهارنظرهای سخنگوی وزارت خارجه بدین شرح است:

آمریکا تاکنون پاسخ های مورد انتظار درباره پرونده هسته ای را نداده است.

گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی‌ اتمی واقعیت گفت وگوی ایران و آژانس نیست. گزارش آژانس منصفانه نیست و بیم این می رود که فشارهای سیاسی اسرائیل و سایر کنشگرها باعث شده که گزارش آژانس از مسیر فنی به مسیر سیاسی برود.

آنچه میان ایران و آمریکا در حال مذاکره هست موضوعاتی است که مربوط به با باز کردن تمام فشار حداکثری آمریکاست. آنچه ایران از این توافق می خواهد انتفاع قطعی مردم ایران است. میان ایران و آمریکا باید مباحث تضمین ها، افراد، چرخه انتفاع قطعی اقتصاد ایران حل شود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است