کد خبر : 192465
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ - 10:55
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

آصفری: ساختمان هایی در حاشیه شهرها ساخته شده‌ که با یک لرزش فرو می ریزد

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: ارائه لیست ساختمان های ناایمن به تنهایی کافی نیست، بلکه باید سیاست های تشویقی در کنار اقدامات نظارتی اعمال شود تا مالکان ساختمان ها برای ایمن سازی ساختمان ها گام بردارند.

آصفری: ساختمان هایی در حاشیه شهرها ساخته شده‌ که با یک لرزش فرو می ریزد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد حسن آصفری درباره درس هایی که باید از ریزش ساختمان متروپل در آبادان آموخت، بیان کرد: در موضوع ریزش ساختمان متروپل در آبادان در وهله اول باید سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های نظارتی متولی پاسخگو باشند که چگونه به ساختمانی که بنای آن استحکام ندارد مجوز افزایش طبقات داده شده است و مجوز ساخت ۴ طبقه به ۱۰ طبقه تغییر کرده است؟

وی تاکید کرد: باید در اولین مرحله با متخلفان برخورد شود تا درسی برای دیگران باشد.

این عضو کمیسیون امور داخلی در ادامه اظهار کرد: متروپل تنها ساختمان غیرمستحکم در سطح کشور نیست و از نظر بنده تنها با شناسایی نمی توان جلوی بحران های آینده را گرفت. امروز لیستی اعلام شده که حدود ۱۳۷ ساختمان ناایمن داریم اما به باور بنده این رقم بسیار بیشتر است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید در کنار اقدامات دستگاه های نظارتی، سیاست های تشویقی نظیر تخصیص تسهیلات در نظر گرفته شود تا خود مردم و مالکان ساختمان های تجاری و مسکونی به سمت ایمن سازی و مستحکم سازی ساختمان ها حرکت کنند. امروز تنها پاساژ یا ساختمان های بلند مرتبه ناایمن در سطح کشور وجود ندارد بلکه حتی خیلی از ساختمان های مسکونی که در حاشیه شهرها ساخته شده‌اند، با کوچک ترین لرزش یا فشاری فروخواهد ریخت و یک بحران ایجاد می کند.

آصفری در پایان تاکید کرد: باید به نحوی سیاست گذاری در این حوزه صورت گیرد که مالکان ساختمان ها ملزم به ایمن سازی ساختمان های ناایمن شده و در عین حال تسهیلات و امکانات لازم نیز در اختیار آنان قرار داده شود.

اخبار مرتبط:
روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی‌طالب زندگی کنند / نان مَردم قطع شود، دیگری خبری از دین هم نیست
روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی‌طالب زندگی کنند / نان مَردم قطع شود، دیگری خبری از دین هم نیست

فقر، توفنده‌ترین دشمن زندگی و ایمان است. این جناح حاکم باشد یا آن جناح فرق نمی‌کند. مسئولانِ محترم باید همه همت خود را بگذارند برای ارتقای معیشت مردم. سفره کوچک، پدر خانواده را کوچک می‌کند. این دولت و آن دولت هم ندارد. پدر که کوچک شد نمی‌تواند برای بزرگی و بزرگواری اهل خانه و خانواده‌اش کاری بکند چه رسد برای خانه بزرگتر که اسمش کشور است.

فردی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود، تبرئه شد
فردی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود، تبرئه شد

در حالی که بیش از ۲ سال از مرگ زهره فکورصبور گذشته بود، مدتی قبل مادر این بازیگر فقید به دادسرا رفت و گفت: درست است که دخترم خودکشی کرده است، اما شخصی او را ترغیب به خودکشی کرده و من از او به همین اتهام شکایت دارم.

پلیس: ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
پلیس: ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است