کد خبر : 192343
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - 16:26
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

رئیس دادگستری کرمان: سختگیری برخی مدیران با رسانه‌ها موجب شده مردم حرفشان را در خیابان بزنند

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: سختگیری برخی مدیران درباره رسانه‌ها موجب شده مردم حرف‌های خود را در کف خیابان مطرح کنند و زمینه سوء‌استفاده رسانه های معاند نیز فراهم شود.

رئیس دادگستری کرمان: سختگیری برخی مدیران با رسانه‌ها موجب شده مردم حرفشان را در خیابان بزنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در جمع برخی فعالان رسانه و اعضای هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج رسانه استان کرمان افزود: زمانی که راه قانونی برای طرح مطالبات و درخواست های مردم بسته شود، راه برای رسانه های معاند باز می شود.

وی در ادامه بر پرهیز از خودسانسوری نیز تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت رسانه برای تبیین خدمات انجام شده در جامعه و بین مردم استفاده شود و از این رو رسانه ها یار و مددکار دستگاه ها برای تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند.

حجت الاسلام حمیدی اظهارداشت: باید خدمات انجام شده به مردم گفته شود زیرا امروز دشمن به دنبال آن است که مسئولان و نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داده اند.

وی گفت: جهاد تبیین به معنای آن است که مدیران با استفاده از ابزار رسانه عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مردم اطلاع رسانی و باعث توسعه امید در جامعه شوند؛ همچنین در مقابل سیاه نمایی دشمنان نیز ایستادگی کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان، اعتمادسازی را اصلی مورد تاکید برشمرد و ادامه داد: آسیب شناسی اقدامات انجام شده و دلایل نارضایتی مردم از برخی خدمات نیز باید با همکاری رسانه ها مشخص شود.

کار مهم بازگرداندن اعتماد عمومی

حجت الاسلام حمیدی گفت: امروز کار مهم دستگاه قضایی این است که اعتمادعمومی را با عملکرد، رفتار و گفتار خود به جامعه برگرداند و در این زمینه قضات، روسای دادگستری ها، دادستان ها و دیگر مسئولان و کارکنان دستگاه قضا باید پای کار بیایند و اعتماد مردم به دستگاه قضایی را ترمیم کنند.

وی تاکید امام راحل بر طرح صادقانه موضوعات به مردم را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز توسعه دادرسی های الکترونیک افتخاری برای دستگاه قضایی است و بر این اساس مردم می توانند امورات قضایی خود را از منزل پیگیری کنند؛ اگر در این زمینه اطلاع رسانی لازم به جامعه صورت گیرد، در افزایش رضایت مندی مردم موثر خواهد بود.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان افزود: کاستی های موجود در روند رسیدگی به پرونده ها نیز باید با طرح دلایل به مردم اطلاع رسانی شود؛ به عنوان نمونه اگر مردم بدانند دستگاه قضایی با افزایش ورودی پرونده ها روبه روست، دلایل اطاله دادرسی را درک می کنند و البته در کنار این موارد دستگاه قضایی نیز باید تلاش کند که این مسائل در اسرع وقت برطرف شود.

حجت الاسلام حمیدی، مطالبه گری رسانه ها در حوزه های اقتصاد، معیشت و توسعه اقدامات حوزه پیشگیری از وقوع جرم را در کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی موثر دانست و تصریح کرد: مدیران نباید انتظار داشته باشند رسانه ها کم کاری های آنان را توجیه کنند اما باید با اطلاع رسانی صحیح، اقدامات منطقی انجام شده را با وجود نیروی انسانی و امکانات موجود به مردم اعلام کرد.

وی گفت: رسانه ها را امانت دار می دانیم و بر این اصل معتقدیم که رسانه ها حرف مردم را به طور دقیق به دستگاه قضایی و اقدامات دستگاه قضایی را نیز به شکل دقیق در جامع مطرح می کنند، مگر آنکه خلاف این موضوع به اثبات برسد.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: اصل مطالبه گری در جامعه صحیح و مورد قبول است اما اینکه افرادی مسائل شخصی خود را به عنوان مطالبات عمومی مردم مطرح کنند، پذیرفته نیست.

حجت الاسلام حمیدی گفت: معتقدیم رسانه ها با امانت و سلامت مسائل را مطرح می کنند و از این رو دستگاه قضا نیز با رعایت امانت و صداقت در مسیر خدمت به مردم گام بر می دارد و هر جاکه امکان ارائه خدمت وجود نداشته باشد، دلیل آن را صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

وی انتقاد پذیری مدیران را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: انتقاد باید منطقی و سازنده باشد و بر این اساس نقد سالم و دلسوزانه یکی از وظایف رسانه ها به شمار می رود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه انتقاد نباید به مشکلات عمق ببخشد و باید سازنده و همراه با ارائه راهکار باشد گفت: در دستگاه قضایی از انتقادات سازنده رسانه ها استقبال و تلاش می کنیم که مشکلات را برطرف سازیم.

وی افزود: در هر کجا که امکان رفع مشکلات نباشد نیز دلایل آن را اعلام خواهیم کرد.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: : باید باور داشته باشیم رسانه ها در داخل کشور راه ارتباط صحیح با مردم و دلسوز نظام و انقلاب به شمار می روند و در حقیقت دنبال کننده آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

رییس کل دادگستری استان کرمان که بتازگی در این مسئولیت مشغول به کار شده است با اشاره به اینکه رسانه حق دارد درخواست های بحق مردم را از مسئولان پیگیری کند اظهارداشت: همه باید به نقش مطالبه گری رسانه در جامعه توجه داشته باشند و این حق رسانه ها را به رسمیت بشناسند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تقویت تعامل بین دستگاه قضایی و رسانه ها هستیم تاکید کرد: رسانه ها را یار دوازدهم دستگاه قضایی می دانم و بر این موضوع باور و اعتقاد دارم و به هیچ وجه رسانه‌گریز نیستم.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: حرف محرمانه‌ای نسبت به مردم نداریم و رسانه ها نیز مورد اعتماد دستگاه قضایی هستند؛ از این رو تلاش می کنیم ارتباطات رسانه ای دادگستری کل استان کرمان توسعه یابد و زمینه حضور اصحاب رسانه در جلسات به صورت مستمر و بیش از پیش فراهم شود؛ رسانه ها نیز می توانند کمک کننده و یار مدیران باشند و این مهم در تمامی دستگاه ها صدق می کند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اصحاب رسانه را سخنگوی مردم و طرح کننده خواسته های بحق مردم از دستگاه قضایی و سایر دستگاه ها دانست.

به گزارش ایرنا در این نشست امین رجایی رییس سازمان بسیج رسانه استان کرمان نیز با اشاره به ظرفیت هایی که توسط این سازمان در حوزه رسانه استان ایجاد شده برخی اقدامات انجام گرفته توسط در این زمینه را تشریح و بر ضرورت بهبود تعاملات رسانه ای با دستگاه قضا تاکید کرد.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است