کد خبر : 191716
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - 13:53
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

قوه قضائیه: حکم اعدام احمدرضا جلالی «شرعی» است

نخستین نشست خبری « مسعود ستایشی» صبح امروز برگزار شد و سخنگوی دستگاه قضا درباره ماجرای اعدام احمدرضا جلالی و شایعه تبادل او با حمید نوری صحبت کرد.

قوه قضائیه: حکم اعدام احمدرضا جلالی «شرعی» است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مسعود ستایشی در اولین نشست خبری در سمت سخنگویی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره زمان اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی یا احتمال مبادله وی با حمید نوری مطرح گفت: فرایند رسیدگی به اتهامات احمدرضا جلالی  به پایان رسیده و حکم شرعی در خصوص ایشان صادر شده و پرونده در مرحله اجرای رای است و  مساله مبادله  نیست؛ لذا بحث اجرا را داریم و در اختیار دادستان مربوطه است.

وی با طرح این پرسش که وضعیت احمدرضا جلالی مشخص است ولی حمید نوری کجاست و چه سرنوشتی پیدا کرده است؟ ادامه داد: موازین قانونی و حقوقی در حوزه داخلی و بین المللی در خصوص حمید نوری صورت نگرفته و جای اعتراض است. شرایط حمید نوری تحت تاثیر القائات گروهک منفور معاندین با جمهوری اسلامی با انگیزه سیاسی است.‌ از آقای نوری حق دسترسی به وکیل را منع کردند که  جزو حقوق مسلم دادرسی‌هاست.‌ ما در زندان دغدغه چه داریم و دیگران چه می‌کنند؟ برای جامعه بین الملل متاسفم. قریب ۲۰ روز تماس تلفنی آقای نوری را  قطع کردند و دو سال در انفرادی است و اجازه ملاقات ندادند و منع کردند. این‌ها حقوق بشری است که از آن تعریف می‌کنند و تعریف آن را در شرایط نوری می‌بینیم.

ستایشی تاکید کرد: مبادله‌ای وجود ندارد. وضعیت حمید نوری وخیم است؛ چشم‌هایش ناراحتی  دارد. مظلومیت آقایان نوری و اسدی را باید تبیین کنیم‌. وظیفه ذاتی ماست.  روز ، روز شهادت مظلوم است. بیاییم مظلومیت‌ها را تبیین کنیم؛ چراکه آن‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، موجبات شرمندگی را فراهم‌ آوردند.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است