کد خبر : 191448
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - 14:36
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

واکنش آموزش و پرورش به موسیقی و حرکات موزون در مدارس

در بخشنامه جدید آموزش و پرورش که 28 اردیبهشت 1401 ابلاغ شده، آمده است: «در اجرای تمام فعالیت‌های ورزشی بویژه نرمش صبحگاهی موازین و شؤون اسلامی در تمام مدارس اعم از دولتی و غیردولتی رعایت شود».

واکنش آموزش و پرورش به موسیقی و حرکات موزون در مدارس

به گزارش مدارا، چند وقتی است که ویدئوهایی در صفحات مجازی از حرکات موزون و موسیقی در مدارس منتشر می‌شود.

بیش از ۵۱۰۰ نفر مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «حذف موسیقی تند و حرکات موزون از ورزش مدارس» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در درخواست این افراد آمده است: «اندیشه‌های مسموم همچنان در روحیه مدیران برخی مدارس رخنه کرده و برنامه‌های حرکات موزون با نام ورزش صبحگاهی همراه با موسیقی ریتم‌دار به عنوان ابلاغیه آموزش و پرورش با هدف شاداب‌سازی دانش‌آموزان در حال اجراست.

ما اولیای دانش‌آموزان از آینده تربیتی فرزندان و نسل آینده خود نگرانیم و خواستار حذف موسیقی از نرمش و اجتناب از حرکات موزون رقص‌گونه از ورزش هستیم و خواهشمندیم از اجرای تمامی مواردی که با فرهنگ غنی اسلامی مغایرت دارد مطابق فتوای مراجع عظام در قالب یک لیست و فهرستی از موارد به مدارس ابلاغ شده تا از هر گونه سوء استفاده و اعمال سلیقه شخصی مدیران جلوگیری نماید».

این درخواست ۲۲ اردیبهشت ثبت شد و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران آموزش و پرورش از سوی صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آمده است: «ضمن تشکر از زحمات جنابعالی و همکاران محترم در راستای اجرای برنامه‌های تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی به استحضار می رساند با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر اجرای فعالیت‌های نرمش صبحگاهی خارج از مقررات آموزش و پرورش (موزیک و پوشش) مقتضی است دستور فرمایید در اجرای تمامی فعالیت های ورزشی به ویژه نرمش صبحگاهی موازین و شئونات اسلامی در کلیه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی رعایت گردد».

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز به خبرنگار فارس تأکید کرد: اعلام کرده‌ایم در تمام مدارس دولتی و غیردولتی باید شئونات اسلامی رعایت شود.

اخبار مرتبط:
کرایه‌های حمل ونقل عمومی در تهران از امروز گران شد
کرایه‌های حمل ونقل عمومی در تهران از امروز گران شد

نرخ جدید کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوسرانی بر اساس مصوبه شورای شهر و تصویب هیأت تطبیق فرمانداری تهران از امروز اعمال شد.

پلیس: اجرای طرح نور را ادامه خواهیم داد/ وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده
پلیس: اجرای طرح نور را ادامه خواهیم داد/ وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده

فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان‌سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است