کد خبر : 190623
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - 08:48
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

این چهره کوپنی‌ کردن اقلام را خدمت به مردم دانست

نامه نیوز نوشت:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کالاهای اساسی ولو به صورت سهمیه بندی با قیمت قبلی باید به دست مردم برسد، اگر این اتفاق بیفتد بزرگترین خدمتی است که دولت به مردم کرده است.

این چهره کوپنی‌ کردن اقلام را خدمت به مردم دانست

به گزارش مدارا، دولت با شعار مبارزه با رانت و فساد موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ را دنبال می کند اما روشی که در پیش گرفته صدای اصولگرا و اصلاح طلب را درآورده است.

 

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره روش دولت سیدابراهیم رئیسی برای حذف ارز ۴۲۰۰ گفت: خبرگان و نخبگان اقتصادی درباره ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ اجماع دارند ولی اینکه چگونه و چطور این کار انجام شود، اختلاف نظر بین صاحب نظران وجود دارد.

 

وی دولت مناسب ترین روش را برای حذف ارز ترجیحی دنبال می کند، افزود: منافع وجود این ارز فقط در جیب چند واسطه -که واردات کالاهای اساسی را انجام می دادند- می رفت و حالا دولت با حذف این ارز فساد و رانت موجود در تخصیص این ارز را از بین می برد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی بر اثر حذف ارز ۴۲۰۰ اظهار کرد: دولت باید راهکاری در حمایت از معیشت مردم داشته باشد که آثار زیان بار حذف ارز ترجیحی شامل حال عامه مردم به ویژه دهک های درآمدی متوسط به پایین نشود.

 

وی ادامه داد: کالاهای اساسی ولو به صورت سهمیه بندی با قیمت قبلی باید به دست مردم برسد، اگر این اتفاق بیفتد بزرگترین خدمتی است که دولت به مردم کرده است. نظیر این را در دوران جنگ تحمیلی داشتیم که دولت وقت با ارائه کوپن و سهمیه بندی کالاهای اساسی را به صورت یک قیمت در سراسر کشور به مردم می رساند.

 

این استاد دانشگاه یادآور شد: این کار دولت برای مردم در دوره جنگ تحمیلی خیلی قابل توجه بود چون هدف آن بود که مردم دو رنج جنگ و بی ثباتی قیمت ها را با هم تحمل نکنند. البته آن زمان خرید و واردات کالاهای اساسی نیز با خود دولت بود اما الان روش تغییر کرده اما نتیجه همان نتیجه خواهد بود.

 

مصباحی مقدم ادامه داد: روش کار دولت را برای حذف ارز ترجیحی تأیید می کنم و معتقدم دولت کاملا آگاهانه پیش می رود، این روش موجب می شود که تا حدود زیادی آرامش خاطر برای مردم به وجود آید و این احساس به آنها دست دهد که ضرورت زندگی شان را با ثبات قیمت ها می توانند دریافت کنند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است