کد خبر : 190008
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - 13:31
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

واکنش قالیباف به حوادث تروریستی افغانستان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مطهری پرچمدار بینش نوین اسلامی در عصر حاضر بودند و می توان از ایشان به عنوان یکی از بزرگترین مجاهدان عرصه جهاد تبیین در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد.

واکنش قالیباف به حوادث تروریستی افغانستان

به گزارش مدارا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به تمام مسلمانان جهان به خصوص ملت شریف و مومن ایران اسلامی، بیان کرد: ماه رمضان سرشار از برکات الهی است و مومنان و سعادتمندان با بندگی خالصانه در این ماه از این برکات بهره مند شدند.

وی افزود: از تمام مردم عزیز ایران التماس دعای خیر برای توفیق تمامی نمایندگان این مجلس در عمل به وظایف خود و سربلندی در مقابل ملت شریف ایران را دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت معلم انقلاب و استاد همیشه زنده و پایدار شهید مطهری را گرامی می داریم، مرحوم آیت الله مطهری به معنای واقعی کلمه پرچمدار بینش نوین اسلامی و احیای تفکر اسلامی در عصر حاضر بودند و می توان از ایشان به عنوان یکی از بزرگترین مجاهدان عرصه جهاد تبیین در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: اندیشه های آن شهید سرافراز امروز نیز راهنمای تفکر ناب اسلامی و بهترین میزان اندیشه های انقلابی به دور از افراط و تفریط است. دستگاه های فرهنگی کشور و مجاهدین عرصه های جهاد تبیین باید از اندیشه های آن شهید عزیز همچون یک دارایی ارزشمند و کم نظیر حراست کنند و برای نشر آن که ناب ترین نمونه ظهور اندیشه های انقلاب اسلامی بود، حداکثر تلاش های خود را به کار ببندند.

وی افزود: کمرنگ شدن مطهری، کمرنگ شدن اندیشه انقلاب اسلامی است و باید به دقت از این موضوع مراقبت کرد و در جهت نشر اندیشه های آن شهید بزرگوار به خصوص در میان نسل جوان و دانشجویان کوشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین روز معلم را که به همین مناسبت نام گذاری شده است گرامی می دارم و این روز و هفته گرامیداشت مقام معلم را به تمامی فرهنگیان عزیر در سراسر کشور تبریک می گویم. وظیفه مسئولان در هر سطحی تلاش برای تکریم معلمان است، چرا که همه ما به نحوی زیر بار منت و مرهون الطاف معلمان هستیم و بزرگداشت معلم بزرگداشت جامعه است.

قالیباف خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم از روز اول پیگیر تصویب قانون رتبه بندی معلمان و عمل به وعده های بر زمین مانده در دستور کار مجلس بودیم و توفیق داشتیم با تلاش شبانه روزی این مطالبه قدیمی را به سرانجام برسانیم و بخشی از دین خود نسبت به معلمان عزیز و زحمتکش را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان پیشانی خدمت مجلس انقلابی به فرهنگیان است، گفت: از آنجا که ریل گذاری قانونی لازم برای اجرای این قانون در مجلس شورای اسلامی به انجام رسیده، انتظار می رود دولت با تسریع در تصویب مراحل نهایی اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان هر چه سریع تر و در همین روزهای پیش رو به مطالبات معلمان جامه عمل بپوشانند. ان شاءالله در ادامه مسیر نیز با نظارت دقیق  بر اجرای این قانون بتوانیم در مقابل معلمان کشور سربلند باشیم.

رئیس مجلش شورای اسلامی درباره اتفاقات تلخ این روزها در افغانستان بیان کرد: آمریکا با بهره گیری از داعش به دنبال ایجاد ناامنی در این کشور است تا با ایجاد فتنه قومی- مذهبی در افغانستان مردم مظلوم این کشور را در بحرانی بی سابقه فرو برده و از حکومت مستقر در کابل باج خواهی کنند.

قالیباف در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت را وظیفه کابل می داند که متاسفانه تاکنون نتوانسته به وظیفه خود عمل کند. در این زمینه تاکید می کنیم که تشکیل دولت فراگیر که همه اقوام افغانستان را نمایندگی کند از اولین الزامات موفقیت در تامین امنیت پایدار محسوب می شود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است