کد خبر : 189919
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - 14:08
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

میزان زکات فطره امسال اعلام شد

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد: امسال برای زکات فطره هر نفر معادل ۳ کیلو گندم ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

میزان زکات فطره امسال اعلام شد

به گزارش مدارا، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی درباره میزان زکات فطره افزود: برای افرادی که می‌خواهند برنج پرداخت کنند قیمت ۳ کیلو برنج را درنظر بگیرند از هر نوع برنجی که تمایل داشته باشند.

وی گفت: زمان پرداخت زکات فطره از غروب شب عید تا ظهر روز عید است، اما کسانی که نماز عید به جا می‌آورند احتیاط این است که قبل از نماز عید آن را پرداخت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در پاسخ به این پرسش که در پرداخت فطریه تشخیص قوت غالب چگونه است، افزود: رعایت قوت غالب فرد الزامی ندارد بلکه مقصود قوت غالب شهر است و در هر صورت پرداخت ۳ کیلو گندم یا قیمت آن کفایت می‌کند، ولی بهتر است کسانی که مصرف اصلی شان برنج است، برنج را در نظر بگیرند.

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: مثلا برای یک خانوار ۵ نفره، فطریه هر نفر با احتساب گندم ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که البته در زکات فطره می‌تواند طعام و یا پول آن را پرداخت کنند، چه به صورت نقد و چه به صورت کارت به کارت.

وی همچنین درباره مصرف زکات فطره افزود: طبق فتاوای برخی مراجع از جمله مقام معظم رهبری دامت برکاته، زکات فطره به احتیاط واجب به فرد نیازمند شیعه پرداخت شود.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است