کد خبر : 188601
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - 04:21
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

همه زنان زندانی آزاد می‌شوند؟

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تلاش شده زمینه برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد فراهم شود، چرا که حضور آنان در زندان با آسیب های فراوان همراه است.

همه زنان زندانی آزاد می‌شوند؟

به گزارش مدارا از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی در نشست هم اندیشی با صاحبنظران حوزه زنان با اشاره به اینکه در سفرهای استانی به بازدید از بند نسوان زنان توجه ویژه ای شده است، افزود: به طور قطع با بودجه محدود دولت امکان تکفل همه این موارد وجود ندارد و باید از  کمک های مردمی بهره گرفت.

 

معاون رییس جمهور در خصوص حمایت از زنان آزاد شده از زندان گفت: طرح زنان برای زنان در این زمینه پیش بینی شده تا زنان خیر و کسانی که قصد انجام فعالیت اجتماعی دارند، حمایت‌هایی را برای زنان تحت آسیب مانند زنانی که از زندان آزاد می‌شوند و نیاز به کار و حمایت دارند، انجام دهند.

 

وی ادامه داد: این حمایت‌ها می‌تواند مالی نباشد و حمایت‌های تربیتی بیشتر در اینجا مدنظر است و فرد احساس کند که یک خانواده تحت پوشش اوست و باید از نظر تربیتی و فرهنگی به فرزندان آن خانواده رسیدگی کند.

 

خزعلی تاکیدکرد: باید در کنار الگوهای همسر خوب و مادر خوب، بتوانیم الگویی از بانوی توانمندی که دارای نقش و فعالیت مدیریتی است، نیز ارائه دهیم. چرا که مهم است زنان ایرانی بتوانند در جایگاه مدیریت نیز به عنوان الگو در جهان معرفی شوند.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش محوری بانوان در خانواده و اجتماع تاکید کرد: با توجه به میزان تاثیرگذاری زنان در سلامت خود، خانواده و نهایتا جامعه؛ یکی از بودجه‌های تخصیص یافته برای رفع آسیب‌های حوزه زنان، اعتبارات مربوط به مسئولیت اجتماعی در سفرهای استانی است.

 

اجرای طرح پیشگیری از طلاق با مشاوره رایگان

 

معاون رییس جمهور در خصوص طرح های پیش بینی شده برای پیشگیری از طلاق اظهارداشت: از جمله طرح‌های معاونت امور زنان و خانواده در این زمینه، طرح مشاوره های پس از ازدواج است که طی یک سال اول برای همه زوجین رایگان و برای دهک‌های پایین در سه سال بعد نیز رایگان خواهد بود.

 

وی افزود: در این مشاوره‌ها موارد آسیب‌شناسی شده پیشین رفع شده و ضمن برگزاری دوره های آموزشی ویژه مشاوران، این افراد تحت نظارت و پایش مستمر خواهند بود.

 

خزعلی ادامه داد: البته این طرح تنها به اختلافات زوجین محدود نبوده و در خصوص سبک زندگی، فرزندآوری و  تاب‌آوری نیز خواهد بود تا پیش از رسیدن به اختلاف، مهارت‌های زندگی و حل مساله آموزش داده شود.

 

معاون رییس جمهور در پاسخ به پیشنهادات مطرح شده در خصوص مناطق محروم اضافه کرد: بیشترین تمرکز در بازدیدهای استانی، مربوط به زنان محروم است و ضمن استقبال از طرح‌های مربوط به این حوزه، اقدام به برنامه ریزی جهت بازارچه‌های  فصلی، مرزی، استانی و حتی مجازی هستیم تا حاصل هنر و مهارت دست زنان در نواحی و مناطق مختلف کشور به سهولت به فروش برسد.

اخبار مرتبط:
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات
آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات

آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است