به گزارش مدارا، امیر شعبانیان در چهاردهمین جشنواره جوان سرباز وزارت دفاع که در سالن امام علی شهرک امام خمینی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: جشنواره جوان سرباز متبرک به نام حضرت علی اکبر (ع) و این روز بهانه ای برای گرامی داشت شهدای سرباز است.

وی افزود : از ۴۸ هزار شهید ارتش، حدود دو ، سوم آنها سرباز هستند و این نشان می دهد که سربازان از مهمترین عوامل امنیت کشور و از مهمترین آحاد جامعه هستند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به اقدامات نیروی های مسلح برای بهبود وضعیت سربازان گفت: با پیگیری های انجام شده حقوق سربازان افزایش یافته است. البته ما به این مقدار قانع نیستیم و تلاش داریم که شرایط را بهتر کنیم.

امیر شعبانیان گفت: سربازی عمل بسیار قابل توجه و مهمی است و هر فرد تنبلی نمی تواند این مهم را انجام دهند.

وی ادامه داد: ما باید همواره آماده دفاع از کشور باشیم همانگونه که بزرگان ما می فرمایند اگر طالب صلح هستی آماده جنگ باش. سربازی افتخار بزرگی است و این پرچم را شهدای چون شهید صیاد شیرازی، شهید سلیمانی و دیگر شهدا به دست شما سربازان داده اند، شان و منزلت جایگاه سربازی بسیار بالاست و بزرگان ما افتخارشان سربازی وطن است همانگونه که حاج قاسم سلیمانی سید الشهدای مقاومت وصیت کرند که بر مزارش تنها بنویسند سرباز وطن.

مقام وزارت دفاع : دشمنان التماس می‌کنند انتقام شهید سلیمانی را نگیریم

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی توطئه های فراوانی را برای آسیب به کشور ما طراحی و با فشار و تحریم و جنگ به دنبال آسیب به کشور ما بودند و در این مسیر دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند اما جمهوری اسلامی ایران به برکت مقاومت و اقتداری که شما سربازان منشاء آن بودید ایستاده است.

    وی افزود: شمشیر انتقام رزمندگان اسلام همواره آماده است و شما دیدید که چگونه در انهدام پهپاد آمریکا و موشک باران کردن پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق بکار گرفته شد، این اقتدار و توانمندی به میزانی است که امروز دشمنان ما التماس می کنند که انتقام حاج قاسم سلیمانی را نگیرید، همه اینها به برکت سربازان وطن و ایثار و ایستادگی آنها به دست آمده است.