کد خبر : 187891
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - 14:16
دسته‌بندی : سیاسی، پیشنهاد سردبیر
چاپ

سردار نجات: سنت الهی جمهوری اسلامی ایران را به نقطه اوج در دنیا رسانده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه ثارالله با اشاره به قدرت اسلام و سنت الهی، گفت: امروز سنت الهی، جمهوری اسلامی ایران را به نقطه اوج در دنیا رسانده که اگر تفکر اعتماد به بیگانه و کنار زدن حزب اللهی ها نبود، در وضعیتی بهتر از شرایط کنونی بودیم.

سردار نجات: سنت الهی جمهوری اسلامی ایران را به نقطه اوج در دنیا رسانده است

به گزارش مدارا به نقل از روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، سردار «حسین نجات » در مراسم نخستین سالگرد شهادت جانباز سردار« سید محمد حجازی» که در کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه در اسلام بازنشستگی نداریم، بیان داشت: ایشان بیش از ۷۰ سال داشت که با شدت و قوت، چالاکی و بی باکی، انقلاب را رهبری کردند بنابراین نمونه بارزی برای همه ما هستند.

وی به روایات و داستان های قرآنی در خصوص نصرت خداوند به پیامبران و بندگان خاصش اشاره کرد و اظهار داشت: ما روایت این اتفاقات را در قرآن کریم می خواندیم اما درک آن سخت بود تا اینکه در دوران انقلاب و دفاع مقدس، با چشم خود چنین اتفاقاتی را دیدیم و زمانی که صدام به کشور ما حمله کرد، هیچ امکانات و تجهیزاتی در اختیار نداشتیم و با دست خالی به مبارزه با دشمن بعثی پرداختیم.

نجات افزود: ما با گرفتن توپ و تانک از دشمن، یگان تشکیل دادیم و در مقابل حزب بعث ایستادگی کردیم و علیرغم اینکه همه دنیا از صدام حمایت می کردند، بسیجیان دلاور این مرز و بوم با ایمان و اعتقاد به خداوند، در نهایت به پیروزی دست یافتند.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم در مورد جنگ بدر می فرماید «عدد شما کم بود و از دشمن می ترسیدید اما عدد آن ها زیاد بود، شما اسلحه نداشتید اما آن ها داشتند؛ در چنین شرایطی خداوند ایمانتان را دید و با ملائکه خود به شما کمک کرد تا توانستید بر دشمن غلبه کنید. بالعکس در جنگ حنین، چون به کثرت خود غره شدید، خداوند شما را شکست داد».

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هر زمان که ما به خداوند اعتماد کردیم، از سختی ها نترسیدیم و مقاومت کردیم، به پیروزی دست یافتیم، گفت: رسول مکرم اسلام (ص) در شعب ابی طالب ۴۰ شبانه روز با گرسنگی جنگیدند و سرانجام خداوند ایشان را فاتح و حاکم بر مکه کرد.

وی بیان داشت: عربستان در صدد برآمده بود که ظرف ۲ الی سه ماه، حوثی ها را نابود کند اما اکنون با گذشت هشت سال از این تصمیم، حوثی ها چنان بلایی بر سر عربستان سعودی آورده اند که کشوری با آن درآمد و امکانات و تجهیزات پیشرفته و حمایت آمریکا و انگلیس، به جمهوری اسلامی ایران التماس می کند که حوثی ها را از جنگ علیه آن ها منصرف کند.

وی افزود:۲ سال پیش، ۲ تابلو پیش روی ما بود؛ یکی تابلوی دولت سابق که معتقد بود باید با آمریکا بسازیم و تا برجام انجام نشود هیچ اتفاقی نمی افتد و حتی برای دسترسی مردم به آب نیز باید تحریم ها برداشته شوند و جریان مقابل، حزب اللهی ها بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با اشاره به اینکه اکنون تحریم ها دور زده می شود  و نفت کشور به فروش می رسد، خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس، جنگ نفتکش ها را به راه انداخت و نفتکش های ما را زد اما ما چنان بلایی در زدن کشتی های آن ها در دنیا بر سرشان آوردیم که خودشان جنگ نفتکش ها را متوقف کردند.

سردار نجات بیان کرد: نیروهای رژیم اشغالگر قدس، نفتکش ما را دزدیده و در سواحلی نگه داشته بودند اما ما نفتکش خود را با قوت بازگرداندیم و آمریکایی ها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. انگلیسی ها نفتکش ما را تصرف کردند، به آن ها اولتیماتوم دادیم و نفتکش آن ها را که می خواست از خلیج فارس خارج شود، تصرف کردیم.

وی ادامه داد: ناو آن ها به مرکز ما آمد و گفت ما حامی کشتی هستیم اما یک افسر جوان به زبان انگلیسی، پشت بی سیم به آن گفت که به این کشتی نزدیک نشو، اگر نزدیک شوی هر بلایی که بر سر کشتی بیاید گردن شماست و این گونه شد که ناو فرار کرد و این قوت و قدرت را خداوند در دل این نیروها قرار داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با اشاره به بازداشت ملوانان کشتی آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران عنوان کرد: بنا بر شواهد موجود ، اسم سپاه  در خلیج فارس لرزه بر اندام این ملوانان  انداخت؛ خداوند این گونه وحشت پاسداران را در دل آن ها انداخته است و هر آنچه که سنت الهی در قرآن کریم بود، ما طی چهار دهه گذشته از انقلاب اسلامی مشاهده کردیم.

سردار نجات تأکید کرد: ایران یک کشور قدرتمند است که با ایمان و اعتقاد مردم به غیب، به این جایگاه رسیده است که اگر این ۲ ویژگی نبود، ما نیز وضعیتی مانند صدام را داشتیم؛ زمانی که داعش بر کل سوریه حاکم و ارتش سوریه تسلیم شده بود، حاج قاسم سلیمانی با سازماندهی نیروهایی از عراق، حزب الله، پاکستان و افغانستان، به مقابله با داعش پرداخت و آن را محو کرد.

وی اضافه کرد: اکنون در هر جای دنیا که نام پاسدار و جمهوری اسلامی آورده می شود، اهل فهم با احترام برخورد می کنند و ارزش والایی برای سپاه قائل هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه امروز سپاه در تمام اتفاقات در کنار مردم قرار گرفته است، گفت: سپاهیان و بسیجیان در شرایط دشوار و بلایای طبیعی خالصانه وارد عرصه می شوند و به یاری مردم می شتابند و از سوی دیگر هم سامانه پدافند هوایی سوم خرداد سپاه،  هواپیمای دشمن را ساقط می کند و این امر، یک سنت الهی و نتیجه ایمان و اعتماد به غیب است.

نجات با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان از خداوند بخواهید که همواره بر این سنت الهی یعنی مقاومت و اعتماد به وعده الهی استوار بمانیم، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون، در همه صحنه ها از جمله دفاع مقدس، جهاد و مقابله با آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، هر زمان که به وعده الهی اعتماد کردیم و با این سنت الهی ماندیم، پیروز شدیم.

اخبار مرتبط:
سخنگوی سپاه: ادعای آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است
سخنگوی سپاه: ادعای آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است

سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.

رویترز به نقل از مقام ایرانی: هیچ حمله موشکی به ایران انجام نشده است
رویترز به نقل از مقام ایرانی: هیچ حمله موشکی به ایران انجام نشده است

یک مقام ایرانی به رویترز گفت که انفجارهای شنیده شده در اصفهان در نتیجه فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی ایران بوده و هیچ حمله موشکی به ایران انجام نشده است.

سازمان بین‌المللی انرژی اتمی: تاسیسات هسته‌ای ایران هیچ خسارتی ندیده‌اند
سازمان بین‌المللی انرژی اتمی: تاسیسات هسته‌ای ایران هیچ خسارتی ندیده‌اند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران، واکنش نشان داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است