کد خبر : 187448
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - 12:08
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

برنامه هفتم توسعه به سرنوشت برنامه ششم مبتلا نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه به سرنوشت برنامه ششم مبتلا نخواهد شد، گفت: دولت قبل متنی را به عنوان برنامه به مجلس دهم ارسال کرد که مجلس آن را نپذیرفت و دولت حاضر نشد برنامه را تکمیل و اصلاح کند، ناگزیر با اذن رهبری، خود مجلس مامور تدوین برنامه ششم شد.

برنامه هفتم توسعه به سرنوشت برنامه ششم مبتلا نمی‌شود

به گزارش مدارا، با حضور  سیدمحمد حسینی، جمعی از نمایندگان عضو فراکسیون توسعه متوازن مجلس شورای اسلامی، چند تن از اعضای هیئت رئیسه مجلس، جمعی از مدیران اجرایی، روسای سازمانها، اساتید دانشگاه، مدیران رسانه ملی و اهالی رسانه، «کتاب در مسیر توسعه» در دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم گفت: تاکید رهبر فرزانه انقلاب همواره بر این است که دولت‌ها برنامه و خط مشی داشته باشند و دستگاه ها دچار روزمرگی نشوند چون اگر قرار است در کشور تحول و جهشی صورت گیرد و پیشرفت خوبی داشته باشیم باید نقشه راه کاملا معلوم باشد تا براساس آن اقدام شود؛ بر همین اساس معاونت پارلمانی فصل نوینی از تعاملات با مجلس را با هدف تسریع در رسیدگی به طرح‌ها و تصویب لوایح ضروری برای تحقق شعار سال و رفع مشکلات مردم طراحی کرده و با قوت پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: مسئولان باید علاوه بر کار و تلاش به مباحث فکری و اندیشه‌ای اهتمام ویژه داشته باشند. رهبر معظم انقلاب هم امسال را به عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردند تا با دانش، فناوری و نوآوری نیازهای کشور را تامین کنیم و وابستگی در حوزه های مختلف را کاهش دهیم و کالاهایی که الان به کشور وارد می‌شود را در داخل تولید کنیم و این تخصص تجربه و توانمندی در کشور وجود دارد، کافی است که از توان و خلاقیت این همه نیروهای نخبه به درستی استفاده شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به کتاب “در مسیر توسعه” که به همت فراکسیون توسعه متوازن مجلس و رادیو فرهنگ تهیه و در این مراسم رونمایی شد، افزود: در این کتاب فشرده مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای مفیدی که با نمایندگان و مسئولان اجرایی در خصوص توسعه کشور در حوزه‌های مختلف صورت گرفته درج شده است؛ مباحث غالبا جنبه کاربردی دارد و به چالش های فرارو و راهکارهای برون رفت از مشکلات اشاره شده است، طرح این گونه مسائل ‌از این جهت مفید است که موجب همگرایی بین نخبگان می شود.

حسینی تصریح کرد: با توجه به اهمیت دانایی محوری و نگاه علمی، تداوم بخشیدن به طرح چنین مباحث و ارائه آثار آن می تواند در برنامه های دولت و در طرح ها و لوایح و همچنین در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد استفاده قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: این حرکت باید استمرار داشته باشد و موضوعات متنوع دیگری هم مورد بحث قرار گیرد. برای نمونه در سند تحول دولت پیرامون ۳۷ موضوع مشخص کنکاش صورت گرفته و چالش ها و راهکارها بیان شده است، البته نسخه‌ی اولیه سند در اختیار همگان هست و نخبگان و صاحب نظران می توانند نظرات تکمیلی یا اصلاحی خود را ارائه دهند تا مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی ضمن تقدیر از اعضای فراکسیون توسعه متوازن مجلس و مسئولان رادیو فرهنگ، گفت: کتابی که رونمایی شد یک کتاب کاربردی است و توسط کسانی تدوین شده که با موضوعات و مشکلات مردم سر و کار دارند و از این جهت اگر در هر حوزه سخن گفته‌اند نکات کاربردی و مفیدی مطرح کرده‌اند که می‌تواند در برنامه‌ها و اقدامات دستگاه های اجرایی مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: برنامه هفتم توسعه به سرنوشت برنامه ششم مبتلا نخواهد شد، شما یادتان هست که دولت قبل متنی را به عنوان برنامه به مجلس دهم ارسال کرد که مجلس نپذیرفت و گفت این برنامه نیست صرفا احکامی ذکر شده است، بعد هم دولت حاضر نشد برنامه را تکمیل و اصلاح کند ناگزیر با اذن رهبری خود مجلس مامور تدوین برنامه ششم شد.

حسینی اظهار داشت: امیدوارم سیاست‌های کلی برنامه زودتر نهایی و به دولت ابلاغ شود تا دولت براساس آن برنامه‌ای جامع تنظیم و تقدیم مجلس کند. امسال هم که سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین است دولت از همان روزهای ابتدایی سال و در ایام تعطیلات کار را شروع کرد چون این اعتقاد و باور در دولت وجود دارد که توصیه ها و دستورات رهبرفرزانه انقلاب بر اساس ضرورت ها و اقتضائات است که مجلس و دولت ولایی باید بدون فوت وقت بدان اهتمام ورزند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است