کد خبر : 187397
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - 14:40
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

سقوط شدید شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه به دلیل تبعات بخشنامه وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی بیش از ۳۳ هزار واحد سقوط کرد.

سقوط شدید شاخص بورس تهران

به گزارش مدارا، شاخص کل با معیار هم وزن هم ۶۷۴۶ واحد سقوط کرد و در رقم ۳۸۰ هزار و ۲۹۵ واحد ایستاد. در این بازار ۴۸۵ هزار معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و فلزات، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

عقب گرد فرابورس به کانال ۱۹ هزار واحد

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم ناشی از اتفاق مذکور با ۲۵۹ واحد کاهش به کانال ۱۹ هزار واحد عقب گرد کرد و در رقم ۱۹ هزار و ۹۳۰ واحد ایستاد. در این بازار ۲۷۸ هزار معامله به ارزش ۳۵ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری صباتأمین، پتروشیمی تندگویان، شرکت آهن و فولاد ارفع و پالایش نفت لاوان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

رئیس سازمان بورس به بخشنامه وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی در نامه ای خطاب به وزیر صمت واکنش نشان داده و پیشنهاد داده است که مبنای زمانی اخذ عوارض صادراتی حداقل پس از سه ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار تعیین شود و قیمت مبنای صادراتی فوب ایران از هفته اول دی ۱۴۰۰ به هفته پایانی ۱۴۰۰ تغییر و اعمال شود. البته وزارت صمت هنوز نسبت به این نامه واکنشی نشان نداده است.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: فروش موبایل نوکیای تقلبی حرام است
نماینده مجلس: فروش موبایل نوکیای تقلبی حرام است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «فروش گوشی موبایل تقلبی خارج از انصاف و حرام شرعی است».

نگاهی به بودجه نهادهای دینی در بودجه دولت رئیسی I ببینید
نگاهی به بودجه نهادهای دینی در بودجه دولت رئیسی I ببینید

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مجمع جهانی اهل‌بیت، مجمع جهانی تقریب مذاهب، اعزام جماعت‌های تقریبی، کمک به آستان‌ها، برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی مذاهب اسلامی تعدادی از ردیف‌های بودجه سالانه در بخش دین هستند که اعتبارات دولتی دریافت می‌کنند.

نماینده مجلس: تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع اقتصاد ما نیست / احتمالاً از نظر مراجع عظام هم تعطیلی شنبه بلامانع باشد
نماینده مجلس: تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع اقتصاد ما نیست / احتمالاً از نظر مراجع عظام هم تعطیلی شنبه بلامانع باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه روز یکشنبه به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه به مطالبات مردمی و شرایط حفظ روابط اقتصادی خارجی نزدیک تر است. البته استعلام هایی از مراجع عظام صورت گرفته که فکر می‌کنم نتیجه مثبت است و تعطیلی شنبه بلامانع است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است