کد خبر : 186791
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۹ - 12:30
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

کیفیت هوای تهران در شرایط «خطرناک» قرار گرفت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هم‌اکنون هوای پایتخت (۱۹ فروردین‌ماه) در شرایط خطرناک قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در شرایط «خطرناک» قرار گرفت

به گزارش مدارا، در پی اعلام اداره کل هواشناسی تهران مبنی بر وزش باد شدید گاهی خیلی شدید همراه با خیزش موقت گرد و خاک در بعضی ساعات به‌ویژه در نیمه جنوبی استان، کیفیت هوای تهران افت چشمگیری پیدا کرده است به‌گونه‌ای که بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون با شاخص ۴۱۶ در شرایط «خطرناک» قرار دارد. آلاینده شاخص نیز ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون گزارش شده است. از تبعات تنفس ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون به بیماری‌های قلبی و ریوی، کاهش سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها، از بین رفتن بافت‌های ریه، آسم کودکان، مرگ و میر زود رس و سرطان می‌توان اشاره کرد.

میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته  نیز با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۱۳۷ و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است