کد خبر : 185761
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - 19:19
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

بورس سال جدید را صعودی آغاز کرد

شاخص کل بازار بورس تهران امروز (شنبه، ۶ فروردین ماه) با ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی قرار گرفت.

بورس سال جدید را صعودی آغاز کرد

به گزارش مدارا، در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۶۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۹ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال و در بیش از ۵۹۵ هزار و ۱۶۸ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۳۷۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال و در ۴۳۳ هزار و ۵۶۷ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ ‌هزار و ۲۶۶ واحد افزایش به ۳۵۰ هزار و ۵۴۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۴۲۰ واحد رشد به ۲۱۸‌هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۴ ‌هزار و ۸۳۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۳‌ هزار و ۸۸۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۶۷۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۱۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۲۹۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۲۲۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۱۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۲۰ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۹۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۰۵ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۵۷ واحد، تامین سرمایه نوین (تنوین) با ۴۳ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۳۷ واحد و تایدواتر خاوریانه (حتاید) با ۳۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پارس خودرو (خپارس) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۷۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۷۵ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۵۵۳ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۶۱ هزار و ۶۰۱ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، نفت ایرانول (شرانل) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه سامان (بساما)، بیمه تجارت نو (بنو) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار مرتبط:
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد

سود مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد، به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تَعطیل است
شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تَعطیل است

عضو اتاق بازرگانی از مخالفت این نهاد کارفرمایی با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه به جای شنبه می‌گوید و معتقد است تعطیلی پنج‌شنبه‌ها فاصله ایران و جهان را بیشتر می‌کند.

ادعای عجیب وزیر صمت / علی‌آبادی: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم / ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم
ادعای عجیب وزیر صمت / علی‌آبادی: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم / ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است