کد خبر : 185653
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - 12:30
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

رضا براهنی در ایران به خاک سپرده خواهد شد

اکتای براهنی، فرزند زنده‌یاد رضا براهنی، نویسنده، شاعر، نظریه‌پرداز و منتقد ادبی سرشناس که امروز، جمعه پنجم فروردین در تورنتوی کانادا درگذشت، از تلاش برای به ایران برگرداندن پیکرِ پدر گفت.

رضا براهنی در ایران به خاک سپرده خواهد شد

به گزارش مدارا، رضا براهنی، نویسنده، شاعر، نظریه‌پرداز و منتقد ادبی سرشناس امروز، جمعه پنجم فروردین ۱۴۰۱، در ۸۶ سالگی درگذشت.

اکتای براهنی، فرزند رضا براهنی درباره زمان تشییع پیکر او در اینستاگرامش چنین نوشت:

«به اطلاع تمامی دوستان و آشنایان می‌رسانیم که بنا به وصیت رضا براهنی، ما وظیفه داریم که پیکر او را به کشور بازگردانده و در «ایرانه خانمِ زیبایش» که عاشقش بود به خاک بسپاریم. پس از انجام مراحل اداری و هماهنگی‌های لازم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. از پیام‌های تسلیت مردم عزیز و کلیه علاقه‌مندان و دوستان و همراهان که صمیمانه در کنار ما هستند، تشکر می‌کنیم.»

از جمله رمان‌های بسیار خوانده شده رضا براهنی (زاده ۲۱ آذر ۱۳۱۴) می‌توان به «آواز کشتگان»، «رازهای سرزمین من» و «روزگار دوزخی آقای ایاز» اشاره کرد، «طلا در مس»، «قصه‌نویسی»، «کیمیا و خاک» و «تاریخ مذکر» نیز از جمله آثاری بودند که رضا براهنی در حوزه نقد ادبی نوشت. در حوزه شعر نیز «خطاب به پروانه‌ها و چرا من دیگر شاعر نیمایی نیستم؟» و «اسماعیلِ» او بارها و باها خوانده شدند و مورد بحث قرار گرفتند. رضا براهنی از اواخر دهه هفتاد خورشیدی در تورنتوی کانادا اقامت داشت.

رضا براهنی در ایران به خاک سپرده خواهد شد

اخبار مرتبط:
چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟

پخش فصل دوم سریال «سرزمین مادری» در اسفند ماه ۱۴۰۲ به اتمام رسید و حالا فصل سوم این سریال به دلیل مراحل پس از تولید و انجام اصلاحات، در بخش‌هایی با وقفه مواجه شده و به گفته‌ی رئیس مرکز سیمافیلم بعید است فصل سوم این سریال اردیبهشت ماه به آنتن برسد.

جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان صداوسیما گفت: تعامل با مخاطبان و میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف همان‌طور که دیدیم، ان‌شاالله تقویت خواهد شد.

بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد
بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد

پرویز جاهد نویسنده و منتقد سینما با انتشار تصویری از بهرام بیضایی نوشت: «عکس ظاهرا غیر متعارفی از بهرام بیضایی در فضای مجازی تکثیر شده و دوستانی درباره‌اش تحلیل و نظریه‌پردازی کرده و می‌کنند. تا جایی که اطلاع دارم متاسفانه آقای بیضایی مدتی است گرفتار هیولای وحشتناکی شده‌اند و با آن می‌جنگند.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است