کد خبر : 185587
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۵ - 14:11
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

مجلس یازدهم دو مدال قهرمانی از رهبری دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئله اقدام راهبردی یکی از انقلابی‌ترین و بهترین کارهایی بود که انجام دادیم. با این کار، دست مذاکره کنندگان را باز گذاشتیم و باز هم دولت قبلی مخالفت هایی داشت. اما خوشبختانه دولت فعلی از این اقدام مجلس، نهایت استفاده را کرد.

مجلس یازدهم دو مدال قهرمانی از رهبری دارد

به گزارش مدارا، «مهدی سعادتی بیشه سری»، نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با مهم‌ترین اقدام مجلس در سال ۱۴۰۰ گفت: مجلس دو مدال افتخار از حضرت آقا دارد، انقلابی‌ترین و قوی‌ترین مجلس. خوشبختانه به خاطر انسجام و وحدتی که در درون خود مجلس بوده، کارهای بزرگی را انجام داده ایم. موضوع اول بحث معیشت بود، که ما ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کمک معیشتی مردم مصوب کردیم. البته در دولت قبل با کارشکنی آقای روحانی، تامین منابع را که قرار بود مجلس انجام دهد، گفتند خودمان انجام می‌دهیم اما متاسفانه ‌اقدام نکردند.

وی ادامه داد: موضوع دوم که برای ما مهم بود بحث مربوط به مسئله اقدام راهبردی بود. یکی از انقلابی‌ترین و بهترین کارهایی بود که انجام دادیم. با این کار، دست مذاکره کنندگان را باز گذاشتیم و باز هم دولت قبلی مخالفت هایی داشت. اما خوشبختانه دولت فعلی از این اقدام مجلس، نهایت استفاده را کرد. ما به جهت این که این‌ها طرف های غربی به هیچ کدام از شروط خود عمل نکردند و یک طرفه هم خارج شدند، موضوع غنی سازی ۶۰ درصد و ارتقاء جایگاه سانتریفیوژها و بحث لغو پروتکل الحاقی که داوطلبانه پذیرفتیم را تصویب کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد این که آیا اقدامات مجلس در ۱۴۰۰ در راستای توقع و رضایت مردم بوده است یا خیر، خاطرنشان کرد: مالیات بر خانه‌های خالی، به همراه تصویب ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال، کارهای بسیار بزرگی بودند که در این حوزه داشتیم. همچنین مصوبه جوانی جمعیت نیز که توصیه خاص مقام معظم رهبری بود. در کنار موضوع تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و مصوبه حوزه دانش بنیان و تعیین تکلیف اختلاف بین وزارت صمت با وزارت جهاد کشاورزی که یکی از معضلات ما در موضوع نظارت و بحث تجاری سازی و بازرگانی بود، همه این‌ها مباحثی بود که ما به آن‌ها برای جلب رضایت مردم و و توجه به خواسته‌های آنان مصوب کردیم.

وی همچنین افزود: بحث همکاری با دولت برای تغییر رویه بودجه و بحث استقراضی از بانک مرکزی در دولت قبل که متاسفانه پشتیبان بودجه‌ای هم نداشت نیز، مسائلی بود که مجلس برای بهبود معیشت و کنترل تورم به آن ورود کرد. تمام مسائلی که مطرح کردم، اصلاح ساختاری و از جمله همکاری‌هایی بود که مجلس با دولت انجام داد و تغییراتی را ما در این حوزه شاهد بودیم.

سعادتی با تبریک سال جدید اظهار داشت: ملت عزیز با امید به آینده امیدوار باشند که ما تحت ولایت رهبری عزیز و انسجام سه قوه شاهد این خواهیم بود که ان شاالله نتیجه این وحدت خدمت بیشتر و گره گشایی از وضعیت معیشت و اقتصاد مردم عزیز باشد.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است