کد خبر : 185433
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۴ - 11:56
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

بیانیه وزارت خارجه برای آتش بس در یمن

وزارت خارجه کشورمان در بیانیه‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته از هر نوع تلاش و ابتکار عادلانه و عملی جهت رفع محاصره، برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات یمنی- یمنی بدون دخالت خارجی در پرتو تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل حمایت کرده است.

بیانیه وزارت خارجه برای آتش بس در یمن

به گزارش مدارا، وزارت خارجه کشورمان در بیانیه‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته از هر نوع تلاش و ابتکار عادلانه و عملی جهت رفع محاصره، برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات یمنی- یمنی بدون دخالت خارجی در پرتو تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل حمایت کرده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفتمین سالگرد تجاوز نظامی‌ به رهبری عربستان سعودی به یمن بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

جنگ ویرانگر و محاصره ظالمانه ائتلاف علیه مردم یمن در حالی وارد هشتمین سال می‌شود که این کشور مقاوم را با بزرگ‌ترین فاجعه انسانی قرن مواجه کرده و تبعات مستقیم و غیرمستقیم این جنگ بیش از همه دامن غیرنظامیان، زنان و کودکان بیگناه را گرفته و موجب از بین رفتن زیرساخت‌های حیاتی و امکانات بخش‌های بهداشت و درمان، معیشت، اقتصاد و آموزش یمن شده است.

ائتلاف متجاوز در طی هفت سال اخیر به بمباران و موشک باران اکتفا نکرده و با استفاده از محاصره غیر انسانی و غیرقانونی به عنوان اهرم فشاری در جهت کسب امتیازات سیاسی و نظامی، در حال تحمیل بدترین جنگ اقتصادی و شدیدترین محاصره با مسدود کردن راه‌های دسترسی زمینی، هوایی و دریایی و ممانعت از ورود غذا، سوخت و دیگر مایحتاج ضروری مردم است.

این جنایت ضد انسانی ائتلاف متجاوز در سایه تداوم فروش سلاح حامیان غربی و آمریکایی آنها و اعمال استانداردهای دوگانه و نگاه جانبدارانه در شورای امنیت سازمان ملل، موجب استمرار نقض تمامی قوانین بین‌المللی و حقوق بشری در صحنه بحران یمن است.

جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته از هر نوع تلاش و ابتکار عادلانه و عملی جهت رفع محاصره، برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات یمنی- یمنی بدون دخالت خارجی در پرتو تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل حمایت کرده و همچنان تنها راه حل بحران یمن را حل و فصل سیاسی با هدایت یمنی‌ها می‌داند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است