کد خبر : 185266
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - 19:29
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

سیدمحمد خاتمی پیام نوروزی داد

رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: در مقابله با خشونت و زور و بیداد، نه اعمال خشونت متقابل، که تصمیم به تن‌ندادن به خشونتِ تحمیل شده و تلاش برای اصلاح است، بخصوص با نیرومند کردن و گسترش دادن گفتمان صلح و عدالت و آزادی

سیدمحمد خاتمی پیام نوروزی داد

به گزارش مدارا، سیدمحمد خاتمی با انتشار پیامی، فرا رسیدن سال نو هجری خورشیدی را به عموم ملت ایران تبریک و شادباش گفت.

متن پیام رئیس دولت اصلاحات به شرح زیر است:

به نام خداوند بهار آفرین

بار دیگر نوروز، نه تکراری ملال‌آور، که نشانهٔ نو شدن طبیعت و لزوم نو شدن اندیشه و احساس و افزودن بر امید به بهبود اوضاع آدم و عالم، به‌رغم همه عواملی که در برابر این بهبودخواهی و بهبودجویی در کار است، و تلاش برای کمال بخشیدن به جان کمال جوی آدمی که آن را نهایت و منتهایی نیست.

اگر در همه جا کم و بیش خشونت و زور و سرکوب و تبعیض و فریب و اهانت به انسان و انسانیت به گونه‌های مختلف حاکم است، آنچه در نهایت تعیین‌کننده سرنوشت است، آگاهی، اختیار، اراده و قدرت انتخاب انسان در برابر عوامل پلشت بازدارنده از حرکت به سوی زندگی خوب است. راه به سوی کمال مطلق گشوده است؛ اگر خواست و همت یاری کند.

در مقابله با خشونت و زور و بیداد، نه اعمال خشونت متقابل، که تصمیم به تن‌ندادن به خشونتِ تحمیل شده و تلاش برای اصلاح است، بخصوص با نیرومند کردن و گسترش دادن گفتمان صلح و عدالت و آزادی و کوشیدن تا این گفتمان، گفتمان غالب و برانگیزانندهٔ اراده‌های آزاد باشد.

همزمانی عید امسال با سالروز میلاد مسعود امام مهدی عدالت گستر (ع) امید به بهبودی اوضاع را بیشتر می کند.

عید نوروز را به همه ایرانیان عزیز و انبوه مردمانی که نوروز را گرامی می‌دارند و سالروز میلاد مهدی موعود (عج) را به همهٔ آنان که جانشینی صلح و اصلاح را به جای بیداد و فریب و زور منتظرند شادباش می‌گویم.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است