کد خبر : 185220
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - 15:22
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

جان باختن مرد همدانی در خانه تکانی

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از فوت یک مرد به دلیل سقوط از ارتفاع در جریان خانه‌تکانی نوروزی خبر داد.

جان باختن مرد همدانی در خانه تکانی

به گزارش مدارا، دکتر ارتین کمالی اظهار کرد: مرد ۶۳ ساله ای حین تمیز کردن شیشه‌های واحد مسکونی در جریان خانه تکانی نوروزی، به دلیل سقوط از ارتفاع (پنجره طبقه اول) جان باخت.

کمالی تصریح کرد: نامبرده به رغم حضور عوامل اورژانس و انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات وارده سقوط از ارتفاع، جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: هر سال در آستانه عید نوروز، مردم اقدام به تمیز کردن منزل و به اصطلاح خانه تکانی می کنند که در برخی موارد عدم رعایت نکات ایمنی و بی احتیاطی در جریان کار به خصوص تمیز کردن شیشه و پنجره های واحدهای آپارتمانی موجب بروز حوادث تلخی از جمله سقوط از ارتفاع می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان مطرح کرد: پاکسازی منازل در چنین شرایطی اگر همراه با رعایت نکات ایمنی نباشد ممکن است منجر به بروز صدمات جبران ناپذیری به ویژه برای خانم‌ها شود.

کمالی ادامه داد: همچنین بروز مشکلاتی از قبیل درد ناحیه دست و پا، کمر، گردن، تنگی نفش و یا مسمومیت ناشی از استفاده موادشوینده و شیمیایی، ایجاد حساسیت های پوستی از جمله رایج‌ترین عوارض فعالیت غیراصولی در جریان خانه‌ تکانی‌ است.

وی تأکید کرد: استراحت متناوب و مقطعی چند دقیقه ای و پایین نگه داشتن سر و انجام نرمش های گردن در جریان شست‌وشو و نظافت بخش‌های فوقانی در، پنجره و دیوار و ابزار و لوازم دارای ارتفاع، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز عوارض جسمانی کار برای خانه تکانی دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در پایان، خاطرنشان کرد: توجه دقیق به موازین ایمنی هنگام استفاده از نردبان یا چهارپایه از جمله مواردی است که نقش مهمی در کاهش بروز سوانح و حوادث مرتبط با خانه تکانی های ایام نوروز دارد.

اخبار مرتبط:
روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی‌طالب زندگی کنند / نان مَردم قطع شود، دیگری خبری از دین هم نیست
روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی‌طالب زندگی کنند / نان مَردم قطع شود، دیگری خبری از دین هم نیست

فقر، توفنده‌ترین دشمن زندگی و ایمان است. این جناح حاکم باشد یا آن جناح فرق نمی‌کند. مسئولانِ محترم باید همه همت خود را بگذارند برای ارتقای معیشت مردم. سفره کوچک، پدر خانواده را کوچک می‌کند. این دولت و آن دولت هم ندارد. پدر که کوچک شد نمی‌تواند برای بزرگی و بزرگواری اهل خانه و خانواده‌اش کاری بکند چه رسد برای خانه بزرگتر که اسمش کشور است.

فردی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود، تبرئه شد
فردی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود، تبرئه شد

در حالی که بیش از ۲ سال از مرگ زهره فکورصبور گذشته بود، مدتی قبل مادر این بازیگر فقید به دادسرا رفت و گفت: درست است که دخترم خودکشی کرده است، اما شخصی او را ترغیب به خودکشی کرده و من از او به همین اتهام شکایت دارم.

پلیس: ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
پلیس: ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است