کد خبر : 184504
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - 22:00
دسته‌بندی : بین الملل، سیاسی
چاپ

واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران به موساد

مشاور امنیت ملی آمریکا در یک گفت‌وگو به سوالاتی درباره حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال عراق و تحولات اخیر مذاکرات وین پاسخ داد.

واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران به موساد

به گزارش مدارا از شبکه سی‌بی‌اس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در پی تحولات اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی در بخشی از یک گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به این سوال که آیا حمله موشکی ایران به مواضعی در شمال عراق را که کنسولگری آمریکا نیز در آن‌جا واقع شده است محکوم می‌کند یا نه، گفت: البته. ما ایران را به خاطر انجام دادن این حمله محکوم می‌کنیم. ما هنوز در حال گردآوری اطلاعات درباره این هستیم که دقیقا هدف مورد نظر کجا بوده‌ است. چیزی که تا این ساعت از آن مطلعیم، این است که هیچ یک از مواضع آمریکا مورد اصابت قرار نگرفته‌اند و هیچ فرد آمریکای آسیب ندیده است.
سالیوان افزود: آمریکا کاملا با صراحت می‌گوید که هر کاری لازم باشد برای دفاع از مردم، منافعمان و متحدانمان انجام خواهیم داد.
به گفته او، آمریکا با دولت عراق و دولت کردستان عراق در حال رایزنی است و برای کسب توان موشکی در دفاع از شهرهایشان به آن‌ها کمک می‌کند.
مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا توافق هسته‌ای در پی مکث اخیر ایجاد شده در دور هشتم مذاکرات وین از بین نرفته است، توضیح داد: اغلب مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌هایشان بازگشته‌اند و باید در روزهای آتی ببینیم در دیپلماسی درباره توافق هسته‌ای چه پیش می‌آید.
این مقام ارشد آمریکایی با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، گفت: تنها چیزی که خطرناک‌تر از ایران مسلح به موشک‌های بالستیک و [مجهز به] توانمندی‌های نظامی پیشرفته خطرناک است، ایرانی است که علاوه بر دارا بودن تمامی آن‌ها، یک سلاح هسته‌ای هم داشته باشد و رئیس جمهور بایدن هنوز مصمم است مانع دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای شود.
به گزارش ایسنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس؛ شب گذشته “مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها” مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” قرار گرفت.
این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط:
بطحایی، وزیرسابق آموزش و پرورش: معدل علمی دانش‌آموزان به حدود هشت و نُه رسیده‌ / مردم به آرامش نیاز دارند/ برخی دوست دارند مدام با مردم کُشتی بگیرند
بطحایی، وزیرسابق آموزش و پرورش: معدل علمی دانش‌آموزان به حدود هشت و نُه رسیده‌ / مردم به آرامش نیاز دارند/ برخی دوست دارند مدام با مردم کُشتی بگیرند

بطحایی گفت: مردم به آرامش نیاز دارند، مثلا این‌که یک روز می‌آییم، می‌گوییم قرار است یک روز سهمیه بنزین تغییر کند، را چرا زودتر اعلام می‌کنیم؟ هرچند که اصلا باید پرسید چرا این تصمیم خام و ناپخته را گرفته‌ایم؟ یا مثلا یک روز بورس بالا می‌رود، یک روز دلار تغییر می‌کند. ما هر روز داریم با این اقدامات استرس‌هایی را به جامعه وارد می‌کنیم که آرامش را از مردم می‌گیرد. انگار بعضی از ما دوست داریم مدام با مردم کشتی بگیریم. باید بگذاریم مردم زندگیشان را بکنند. بگذاریم کاسب برای کسبش برنامه‌ریزی داشته باشد و تا این اندازه به پروپای یک استاد دانشگاه نپیچیم.

بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران از سگ‌ها کمک می‌گیرد
بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران از سگ‌ها کمک می‌گیرد

بیمارستان «del Mar» در بارسلونا با همکاری بنیاد «Affinity» که در حوزه درمان با کمک حیوانات فعالیت دارد، طرحی را به صورت آزمایشی برای بهبود شرایط روحی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان راه‌اندازی کرده است.

عباس عبدی: قانون باید براساس خواست مردم نوشته شود / پشت پَرده زنده کردن گشت ارشاد چیست؟
عباس عبدی: قانون باید براساس خواست مردم نوشته شود / پشت پَرده زنده کردن گشت ارشاد چیست؟

عباس عبدی نوشت: قاعده برای نیروهای تحت امر حکومت و وزارت کشور فقط یک چیز و همان قانون است، پس باید گفت خلاف قانون. اگر چنین است که طبعا هست، باید مرتکبین آن مجازات شوند. چرا دستگاه قضایی سکوت کرده تا رهبری تذکر دهند؟

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است